پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:32:15 - دوشنبه 2 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تصاویری از گیاهان پونه در رابر
گیاه پونه و یا به اصطلاح محلی پودنه می توان از پونه خشک شده نیزبه عنوان طعم دهنده غذاها  استفاده کرد، اثر شفابخش پونه نیز صفرابر، ضد نفخ، اشتهاآور، هضم کننده غذا است. به گزارش” صبح رابر” گیاه پونه و یا به اصطلاح محلی پودنه می توان از پونه خشک شده نیزبه عنوان طعم دهنده […]

گیاه پونه و یا به اصطلاح محلی پودنه می توان از پونه خشک شده نیزبه عنوان طعم دهنده غذاها  استفاده کرد، اثر شفابخش پونه نیز صفرابر، ضد نفخ، اشتهاآور، هضم کننده غذا است.

به گزارش” صبح رابر” گیاه پونه و یا به اصطلاح محلی پودنه می توان از پونه خشک شده نیزبه عنوان طعم دهنده غذاها  استفاده کرد، اثر شفابخش پونه نیز صفرابر، ضد نفخ، اشتهاآور، هضم کننده غذا است.

مصرف پونه نیز برای درمان سرفه های خشک بخصوص در فصل زمستان بسیار مفید وپونه برای تقویت لثه مفید است. مصرف پونه خشک در درمان سکسکه بسیار تاثیرگذار است

عصاره‏ ی پونه دارای خاصیت تسکین دهنده‏ ی درد نیز می ‏باشد.

– با توجه به خواص ضدمیکروبی که در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، می ‌توان از این فرآورده‌ها به عنوان جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیک‌ ها استفاده کرد.

یک متخصص تغذیه گفت: دم کرده‏ پونه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی و تقویت بدن مفید است.

مرتضی صفوی افزود: پونه تحریک کننده تولید صفرا است و از ترش کردن معده جلوگیری می‌‌کند، برای هضم غذا هم مفید است.

وی گفت: از دم کرده‏ این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی‌‏خوابی استفاده می‌شود و دم کرده پونه برای تقویت کننده بدن مفید است.

صفوی گفت: مصرف پونه سرماخوردگی، آنفلوانزا، آسم، سرفه و سیاه سرفه گرفتگی بینی را با توجه به خواص ضدمیکروبی که در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، ازبین می‌برد.

وی افزود: برای تهیه یک فنجان دم کرده این گیاه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه و یا یک قاشق چایخوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزند.

 این گیاه بیشتر در باغات و لب جوی آب می روید .

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب