پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:18:15 - دوشنبه 2 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کم توجهی مسئولان آموزش و پرورش به دانش آموزان نخبه
امروز صبح یکی از همین دانش آموزان آمد خدمت ما و گفت ما امروز اینجا جلسه داریم گفتم در این رابطه کسی به ما چیزی نگفته است ، سریعا با آموزش و پرورش کل تماس گرفتم و از آنان ماجرا را پرسیدم که تازه یکی از مسئولین یادش آمده بود . به گزارش ”صبح رابر“، […]

امروز صبح یکی از همین دانش آموزان آمد خدمت ما و گفت ما امروز اینجا جلسه داریم گفتم در این رابطه کسی به ما چیزی نگفته است ، سریعا با آموزش و پرورش کل تماس گرفتم و از آنان ماجرا را پرسیدم که تازه یکی از مسئولین یادش آمده بود .

به گزارش ”صبح رابر“، صبح روز شنبه برای تهیه گزارش وارد میهمانسرای فرهنگیان شدم دم در ورودی سالن با بنر تبلیغاتی که روی آن آرم بهزیستی بود روبرو شدم خیلی تعجب کردم ، رفتم داخل و از قسمت پذیرش میهمانسرا آدرس برگزاری جلسه دانش آموزان المپیاد را سوال کردم آنها سالن واقع در حیاط میهمانسرا را به من نشان دادند.

وارد سالن شدم یک محیط بسیار کوچک و محقر و ساده بود بدون هیچگونه امکانات ، نه سیستم صوت وجود داشت و حتی وسیله پذیرایی را از سالن اصلی به آنجا می آوردند، بالاخره دردسرتان ندهم مکانی بود که در خور برترین های المپیاد نبود.

آن هم مکانی که به خود آموزش و پرورش تعلق داشت ولی دانش آموزان افتخارآفرین شهرمان در آنجا مکانی در خور و شایسته نداشتند.

نخبه گان نخبه

وقتی موضوع را از یکی از پرسنل میهمانسرا جویا شدم گفتند باور کنید امروز صبح یکی از همین دانش آموزان آمد خدمت ما و گفت ما امروز اینجا جلسه داریم گفتم در این رابطه کسی به ما چیزی نگفته است ، سریعا با آموزش و پرورش کل تماس گرفتم و از آنان  ماجرا را پرسیدم که تازه یکی از مسئولین یادش آمده بود و به من گفت : من برایتان نامه کتبی نوشته ام می دهم بیاورند خدمتتان ، لطفا یکی از سالن ها را در اختیارشان قرار دهید.

من در جوابشان گفتم متاسفم الان چند روز است که اداره کل بهزیستی برای امر آموزش سالن ها را رزرو کرده و حتی هزینه اش را پرداخت کرده است و چون دیر اقدام کرده اید ما غیر از سالن روی حیاط دیگر نمی توانیم جایی را به شما اختصاص دهیم.

در اینجا می خواهم از مسئولین آموزش و پرورش و دیگر مسئولین استانی سوال کنم ، چه چیزی بالاتر از این که دانش آموزان خطه کویر با سعی و تلاش توانسته اند برای شهر و استانشان افتخارآفرین شوند ولی در قبال این تلاش متاسفانه مسئولین کم توجهی می کنند.

وقتی خودمان ، اعتماد به نفس ، خودباوری، تلاش ، جدیت و پشت کار را از عوامل موفقیت می دانیم و به آنها نیز پیشنهاد می کنیم و می گوییم شما تلاش کنید ما هم از شما حمایت می کنیم، کجاست این حمایت و مساعدت و همکاری؟

در مقابل، دانش آموزان نجیب و محجوب دیارمان بدون کوچکترین شکوه و گلایه ای روی صندلیها نشستند و از مشکلات و نقاط ضعف و موانع برسر راه تحصیلاتشان گفتند.

یکی از دانش آموزان در حضور مدیرکل آموزش و پرورش گفت : آقای جهانگیری یکی از موانع موفقیت ما تضعیف روحیه ما توسط معلمین مدرسه است ، وقتی می خواهیم سر کلاس آموزشی شرکت کنیم یا اجازه نمی دهند و یا همه اش به ما سرکوفت می زنند و می گویند شما به جایی نمی رسید ، فوق فوقش مرحله اول استانی موفق شوید ، بعد از آن می خواهید چه کنید؟

تعدادی از دانش آموزان هم که شهرستانی بودند از معضلات و کمبود های شهرشان گفتند. بالاخره هر کسی از چیزی می گفت و حتی یکی از والدین گفت : درست است که تعداد دختران ۵ نفر و کمتر از پسران هستند ولی ما از اساتید و مسئولین می خواهیم که برای تشکیل کلاس آموزشی تک جنسیتی را در نظر نگیرند و حق اولویت را به پسران ندهند و بگویند چون تعدادشان زیاد است باید چنین باشد و چنان.

حتی یکی از دانش آموزان دختر که مرحله قبل از این دوره مدال طلا را آورده بود گفت: مسئولین به ما قول داده بودند که اگر موفق شویم و مدال طلا بدست بیاوریم می توانیم بدون کنکور وارد دانشگاه شویم ، ولی متاسفانه بعد ازمراجعه به دانشگاه و صحبت با مسئولین ، آنان چنین اجازه ای به من ندادند و در جواب به من گفتند ما چنین بخشنامه ای در این رابطه نداریم حال تکلیف چیست؟

آری ای مسئولین محترم خوب است قولی که می دهید به آن عمل کنید و سعی کنید در حد شعار نباشد، زیرا شما الگوهای دانش آموزان استانمان هستید.

خیلی جالب است بدانید هر کدام از مسئولین که به آنجا می آمد قبل از سخنانش از وجود چنین مکانی از دانش آموزان عذرخواهی می کرد ، نمی دانم تا چه حد این عذرخواهی مثمر ثمر افتاد و تا چه حد می توانست جرعه ای از تلاش و سعی بچه ها را جبران کند.

معیشت الله سعیدی نیز در این جلسه ضمن عذرخواهی از دانش آموزان بخاطر مکان جلسه بیان داشت: یکی از یافته های علوم این است چیزی که از اعماق وجودت به آن اعتقاد داشته باشی همان اتفاق می افتد.

وی همچنین به خودباوری اشاره کرد و گفت : عزت نفس داشته باشید و اعتماد به نفس می تواند برای شما یک امتیاز برای رسیدن به پیروزی باشد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان کرمان ادامه داد: شما هرگز به مدال و رنگ آن فکر نکنید و بدانید تنها راه رسیدن به موفقیت و برتر شدن این است که جدیت و پشتکار را فراموش نکنید.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه از هیچ حمایتی مضایقه نمی کنیم بیان داشت: با پی گیریهای بسیار زیاد توانتسیم پلیط هوایی برای اعزام شما به تهران را فراهم کنیم.

سعیدی به دانش آموزان برگزیده استانی بعد از بدست آوردن مدال طلا قول مساعد داد که بعد از گذراندن مرحله نهایی و کسب مدال طلا و بازگشت به کرمان هر کلاس آموزشی  را که دوست داشته باشند برای آنان فراهم خواهد شد.

وی گفت: ما در حق شما کوتاهی کردیم و این بخاطر کمبود امکانات در شهرمان است ولی در کلان شهرها امکانات بیشتری وجود دارد ولی استعدادهایشان از شما کمتر است.

سعیدی ادامه داد: نگران مدال نقره و برنز نباشید بلکه تنها ذکرتان را روی طلا زوم کنید.

وی تاکید کرد: بچه های کرمان خیلی محجوب هستند، ولی در شهرهای بزرگ مثل تهران هوش اجتماعی بالاتر است، گاهی اوقات همین هوش اجتماعی ممکن است دردسرزاتر باشد.

سعیدی همچنین  تصریح کرد: بچه ها خیالتون راحت باشد ازاین به بعد، شما بیشتر برای ما ارزشمند هستید.

وی در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه افتخارآفرینان عرصه علم و دانش یادآور شد: فرهنگ و اصالتتان را حفظ کنید و سعی کنید دراین ۴۰ روز تعادل خودتان را حفظ و در طول دوره خودتان باشید و به خودنمایی دیگران اصلا توجه نکنید.

منبع: کرمان۱۴۰۰

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب