پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:37:11 - دوشنبه 2 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهر با برنامه درآمد زا است/کرمان تنها من را کم دارد
رئیس شورای عالی استانهای کشور : باید از فردی گرایی اجتناب شود و ازافراد متخصص در هر زمینه استفاده شود. به گزارش” صبح رابر” مهدی چمران رئیس شورای عالی استانهای کشور در میزگرد تخصصی آبادانی شهر، در دفتر پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ، اظهار داشت: مدیریت شهر همانند مدیریت یک کشور است،تنها از نظر وسعت متفاوت […]

رئیس شورای عالی استانهای کشور : باید از فردی گرایی اجتناب شود و ازافراد متخصص در هر زمینه استفاده شود.

به گزارش” صبح رابر” مهدی چمران رئیس شورای عالی استانهای کشور در میزگرد تخصصی آبادانی شهر، در دفتر پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ، اظهار داشت: مدیریت شهر همانند مدیریت یک کشور است،تنها از نظر وسعت متفاوت است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حتی از یک لحاظ مدیریت شهری از مدیریت کشور سخت تر است، تشریح کرد:  مسئولین کشوری کمتر با تک تک افراد برخورد می کنند اما در شهر مسئولین با  توجه به وسعت کمتر با تک تک افراد برخورد دارند و باید پاسخگو نیازهای افراد باشند .

وی افزود: مهمترین مسئله در مورد شهر، برنامه ریزی برای آن است .یک شهر زمانی پیشرفت می کند که همه نیروهای فعال در شهر هماهنگ باشند و هماهنگی در اجرا و برنامه ریزی داشته باشند.

چمران تصریح کرد: اگر شهری بی برنامه باشد ناهنجاری در آن به وجود می آید و  هزینه هایی صرف می شود که در آینده متوجه می شوند بی جا بوده است .

وی ادامه داد: در حالی که اگر انسجام فکری در شهر و مدیریت شهری وجود داشته باشد و با برنامه هم جلو روند، آن شهر می تواند آباد و درآمدزا باشد و درآمدها را برای آبادانی شهر هزینه کند.

رئیس شورای عالی استانهای کشور همچنین در مورد بکار گیری اساتید نخبه در شورای شهر عنوان کرد: سیاست شوراهای اسلامی شهر استفاده از افرادی است که به مسائل شهری آگاهند.

وی افزود : باید ازظرفیت دانشجویی و متخصص در ساخت ایرانی بزرگ با جمعیت ۱۰۰ میلیون ,استفاده شود.

به گزارش ” بوتیا “چمران در ادامه این میزگرد که برخی اعضای شورای شهر کرمان نیز حضور داشتند، گفت: مطمئنا اگر همانند چرخ دنده های یک ماشین همه ارکان در جای خود قرار بگیرند بازدهی خوبی نیز دارند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هر چند که نمیتوان کتمان کرد که همه کارها در سازمانهای کشور از روی اصول انجام می شود ، اظهار داشت: حتی در شهرداریها نیز افراد غیر متخصص با رشته های نامرتبط و حتی مهندسین غیر متخصص هستند البته اگر در هر سازمانی از نیروهای تحصیلکرده مرتبط و متخصص استفاده شود عملکرد سازمان و در نتیجه عملکرد کل کشور بهبود خواهد یافت.

چمران با تاکید بر اصل مشورت در اتخاذ تصمیمات  ابراز داشت: باید از فردی گرایی اجتناب شود و ازافراد متخصص در هر زمینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید تفکرات سیاسی یک فردشایسته باعث عدم انتخاب وی شود ، تصریح کرد: هر چند نمی توان کتمان کرد که در بعضی انتخابها مسائل جناحی ونزدیکی افراد به هم  نیز تاثیر گذار است ولی باید به گونه ای برخورد شود تا تخصص ارجحیت پیدا کند .

رئیس شورای عالی استانهای کشور  ادامه داد: اگر کسانی به خواهند افراد را به این دلیل که با آنها هماهنگ نیستند ، افراطی بخوانند اشتباه است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نمی شود افراط و تفریط در جامعه را نفی کرد ، گفت: افراط و تفریط در زندگی ظاهری مردم هم هست. عده ای در رفاه زدگی و ریخت و پاش های فراوان به سر می برند و عده ای در تنگنا قرار دارند.

وی  تاکید کرد: ولی این که چه کسانی افراطی هستند یا نیستند و از آن به عنوان ابزاری برای خارج کردن رقیب از صحنه استفاده شود، بحث دیگری است.

چمران در ادامه این میزگرد که برخی اعضای شورای شهر کرمان و رئوسای دانشگاه ها از جمله دکتر جوانمرد  ودکتر سلیمی حضور داشتند،  در مورد شهر کرمان گفت : کرمان شهری است که یکی عالیترین کتابخانه ها را در خود جای داده است همچنین موزه های بزرگی نظیر موزه صنعتی است باغی نظیر باغ شاهزاده ماهان و دیگر مکانهای تاریخی و دیدنی در کرمان وجود دارد.

وی درباره کمبود های کرمان به شوخی گفت: کرمان تنها من را کم دارد.

چمران با بیان اینکه همه مکانها به وفور یافت میشود ازموزه و کتابخانه تا مسجد و اماکن دیدنی در کرمان وجود دارد، تصریح داشت: شهر کرمان سراها و مکانهای تاریخی زیادی دارد ولی حیف که متروکه مانده اند و هیچ رسیدگی به آنها نمی شود و این در آینده جلوه خوبی برای کرمان و تاریخ این شهر نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید با همتی بلند سعی در بازسازی اماکن قدیمی و سنتی شود و البته این امر با کمک میراث فرهنگی  امکان پذیر خواهد بود .

در ابتدای این جلسه مرتضی کارآموزیان عضو شورای سیاستگذاری و سردبیری بوتیا گزارشی از عملکرد رسانه های استان و مجتمع رسانی کویر و محمد رستمی مدیرمسئول بوتیا نیوز گزارشی از فعالیت های رسانه ای این پایگاه اطلاع رسانی ارائه نمودند.

انتهای پیام/ اختصاصی بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب