پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:56:19 - پنجشنبه 5 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفتگوی خواندنی با زندانی رها شده از اعدام / وقتی قرآن او را نجات داد
طی سالهایی که حبس بودم مجرمان زیادی اعدام شدند ولی من بدلیل انس و الفتی که با قرآن گرفته بودم یک ذره هم به دلم ترس راه نمی دادم و فکر اعدام شدن را هم نمی کردم و سرم به حفظ کردن قرآن و عبادت و توبه به درگاه الهی مشغول بود .  ۱۹ سالم […]

طی سالهایی که حبس بودم مجرمان زیادی اعدام شدند ولی من بدلیل انس و الفتی که با قرآن گرفته بودم یک ذره هم به دلم ترس راه نمی دادم و فکر اعدام شدن را هم نمی کردم و سرم به حفظ کردن قرآن و عبادت و توبه به درگاه الهی مشغول بود .

 ۱۹ سالم بود که به دلیل فقر مالی و نا پختگی جوانی به جرم حمل مسلحانه مواد مخدر و شرارت و اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به ۲ بار اعدام محکوم شدم…

به گزارش ”صبح رابر “، اینها را (م.س) متولد ۵۷ که سال ۷۶  در شهر زهکلوت از توابع شهرستان رودبار جنوب به جرم حمل مسلحانه و اقدام علیه امنیت ملی با همکاری اشرار دستگیر شده بود گفت ، او می گوید قبل از دستگیری ازدواج کرده بودم و ۲ دختر خردسال داشتم و غرور ، ناپختگی، فقر و دوستان ناباب همگی دست به دست هم دادند تا من دست به این جرم ها زده و سرنوشتی اینچنین برایم رقم بخورد.

وی همچنین گفت:وقتی به زندان جیرفت آمدم سواد خواندن و نوشتن نداشتم و کم کم به دلیل بیکار بودن در ندامتگاه به کلاس ها نهضت سوادآموزی که در زندان برگزار می شد رفتم در همین ایام بود که از مجازات یکی اعدام ها تبرئه شدم و روزنه امیدی در وجودم پیدا شد بنابراین با تشویق یکی از زندانیان که قرآن می خواند شروع به آموزش روخوانی این کتاب الهی کردم و حدود ۳ سال طول کشید تا به طور کامل قرآن را بخوانم و پس از آزادی زندانی که به من آموزش می داد در کلاس های حاج آقا کربلایی یکی از کارمندان زندان جیرفت شروع به حفظ نمودن قرآن کردم و طی مدت ۵ سال ۳ جزء را حفظ نمودم.

امیدوارم توبه ام مورد عفو خداوند ارحم الراحمین قرار گیرد

او به دلگرمی هایی که انس با قرآن به وی اهدا میکرد اشاره نمود و گفت: در طی مدتی که در زندان جیرفت بودم توبه نمودم که امیدوارم مورد عفو و بخشش خداوند ارحم الراحمین قرار گیرد و به عنوان مسئول نمازخانه ندامتگاه کارهای فرهنگی زیادی انجام دادم و الان نیز مربی قرآن هستم .

با انس به قرآن ذره ای هم به اعدام فکر نمی کردم

وی افزود:طی سالهایی که حبس بودم مجرمان زیادی اعدام شدند ولی من بدلیل انس و الفتی که با قرآن گرفته بودم یک ذره هم به دلم ترس راه نمی دادم و فکر اعدام شدن را هم نمی کردم و سرم به حفظ کردن قرآن و عبادت و توبه به درگاه الهی مشغول بود .

۴ بار تا پای اجرای حکم اعدام رفتم

او می گوید:کارهای فرهنگی مفیدی که در ندامتگاه انجام می دادم رضایت مسئولین زندان از من را نیز فراهم کرده بود به طوری که در این مدت ۴ بار تا پای اجرای حکم رفتم ولی با اعلام رضایت و پیگیری کارکنان محترم اینجا اجرای حکم به تعویق می افتاد و سرانجام پس از امتحان حفظ ۳ جز قرآن و مطرح شدن موضوع در کمیسیون عفو و با پیگیری های مداوم مددکاران و کارمندان علی الخصوص آقای برشان رئیس زندان جیرفت و آقای رستمی دادستان جیرفت مورد بخشش قرار گرفتم که جا دارد همینجا از همه این عزیزان تشکر کنم.

کار فرهنگی امنیت زندان را تضمین می کند

حسین برشان رئیس زندان جیرفت نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: توصیه بنده و همکارانم به همه مددجویان توسل به قرآن ، اهل بیت پیامبر و ائمه و توبه و پشیمانی قلبی است و اولویت کاری ما در این اداره انجام کار فرهنگی و ایجاد حس اعتماد در بین مددجویان است و به شخصه بر این عقیده هستم که انجام کار صحیح فرهنگی امنیت ما را تضمین می کند.
وی افزود: نمونه قابل ذکر در مورد نتایج کارهای فرهنگی همین اعدامی است که می توانست با جرم اعدام برای ما یک مشکل امنیتی باشد ولی الان با کار های فرهنگی امنیت ما تضمین شد و از حکم اعدام رهایی یافت و حافظ قرآن شد .
برشان خاطر نشان کرد:پس از عفو حکم اعدام ، این مددجو با گذاشتن سند ۲۰۰ میلیون تومانی و ۶ ضامن تا کنون ۲ بار به مرخصی رفته است ولی ۱۵ سال از حبس وی باقی مانده که ما سعی داریم به زندان با کار تبدیل شود و بیشتر به خانواده اش سر بزند.

منبع: دقیانوس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب