پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:30:09 - پنجشنبه 5 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“سلام البحرین”: آل خلیفه شکنجه گری را متوقف کند
یک سازمان حقوق بشر بحرینی خواستار پایان دادن به شکنجه گری در زندانهای بحرین و اجازه ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر مبارزه با شکنجه به این کشور شد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان حقوق بشری “سلام البحرین” در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قربانیان شکنجه که […]

یک سازمان حقوق بشر بحرینی خواستار پایان دادن به شکنجه گری در زندانهای بحرین و اجازه ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر مبارزه با شکنجه به این کشور شد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان حقوق بشری “سلام البحرین” در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قربانیان شکنجه که مصادف با امروز پنجشنبه ۲۶ژوئن است، خواستار پایان دادن به شکنجه ها در زندانهای بحرین شد و بر لزوم اجازه مسئولان بحرینی به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر مبارزه با شکنجه برای سفر به این کشور و ایجاد تسهیلات لازم برای وی تاکید کرد.

سازمان “سلام البحرین” با بیان اینکه عاملان این تجاوزگریها و شکنجه ها بازخواست نشده اند، تاکید کرد: رژیم بحرین با جلوگیری از انجام تحقیقات بی طرفانه و یا با صدور احکام قضایی غیرعادلانه و گرفتن اعترافات اجباری در جریان بازجویی ها، در واقع فرهنگ فرار از مجازات را تشویق می کند.

این سازمان بحرینی، جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشر را به اعمال فشار علیه دولت بحرین به منظور انجام مسئولیت های خود، پایان دادن به اقدامات تجاوزکارانه اش و تحویل دادن عاملان این جنایتها به دادگاه، ترغیب کرد.

به نوشته منامه پست، این سازمان حقوق بشری همچنین خواستار پایان دادن به تمام اقدامات سرکوبگرانه غیر انسانی در داخل و خارج از بازداشتگاه ها و زندانها، برخورد منصفانه با قربانیان، بازخواست عاملان این جنایتها، اجازه دادن به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر مبارزه با شکنجه برای سفر به بحرین و ارائه تسهیلات لازم برای وی شد.

سازمان “سلام البحرین” خواستار آن شد که اعترافات اجباری گرفته شده زیرشکنجه و استفاده از آن به عنوان مدرک در دادگاه های بحرین متوقف شود. این سازمان همچنین خواستار پیوستن بحرین به پروتوکول الحاقی توافقنامه مبارزه با شکنجه و تضمین مطابقت قوانین داخلی بحرین با این توافقنامه شد.

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب