پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:54:52 - شنبه 7 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر حملات و وحشیگری‌های گروه داعش را محکوم کرد/ مناسبت هایی این ایام ، که دشمن این نقشه ها را کشید
حجت الاسلام و المسلمین جعفری حملات  و وحشیگری‌های گروه داعش را محکوم کرد و ضمن اشاره به اینکه  مناسبت هایی این ایام ،مناسبت هایی است که دشمن این نقشه ها را کشید، ابراز داشت :شهادت شهید صدوقی چهارمین شهید محراب در ۱۱تیر ماه  سال ۱۳۶۱ و حمله وحشیانه آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در […]

حجت الاسلام و المسلمین جعفری حملات  و وحشیگری‌های گروه داعش را محکوم کرد و ضمن اشاره به اینکه  مناسبت هایی این ایام ،مناسبت هایی است که دشمن این نقشه ها را کشید، ابراز داشت :شهادت شهید صدوقی چهارمین شهید محراب در ۱۱تیر ماه  سال ۱۳۶۱ و حمله وحشیانه آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در ایران  درروز ۱۲ تیر ماه  سال ۱۳۶۷ که  ۲۹۸ تن  انسان های بی گناه به شهادت رسیدند و باید یاد و خاطر همه آنها را گرامی داشت .

به گزارش” صبح رابر” حجت‌الاسلام مرتضی جعفری  در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در محل حسینیه جامع رابر، ضمن  ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی ، در خطبه اول با اشاره به آستانه ماه مبارک رمضان، به خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: این  خطبه خطاب به مردم است ،  بدانید ماه رجب را پشت سر گذاشتید ، ماه شعبان به عنوان ماه پیامبر اعظم روزهای آخر آن ماه را  می گذرانید و نزدیک به ماه مبارک رمضان ، ماه ضیافت الهی ،ماهی که به واسطه این ماه برکت ،  رحمت و مغفرت برای انسان هاست ،  اگر انسان زندگی نورانی می خواهد داشته باشد به واسطه فیوضات ماه رمضان ،اگر مغفرت می خواهد به واسطه فرایض ماه مغفرت و رحمت ،در بین ماه ها،  ماه رمضان با فضیلت ترین ماه هاست  ، روزها ، شب ها ، ساعات ، دقایق  ، ثانیه ها و لحظه ها بهترین لحظات است آن را قدر بدانیم .

 وی افزود:مردم شما در ماه رمضان به مهمانی خدا دعوت شده اید ، میزبان خدای تبارک و تعالی است و مهمان شما بندگان خدا هستید ، خدا در این ماه شمارا تکریم می کند عزیز  می شوید ، نفس کشیدن در ماه مبارک رمضان  تسبیح ، ثواب لا اله الا الله ، ثواب سبحان الله را دارد وخواب شما در این ماه عبادت حساب می شود .اگر شما عمل خیری در این ماه انجام بدهید ، همه اعمال فیض مورد قبول درگاه حق قرار می گیرد .

 در ادامه سخنان خود گفت :دعا در ماه مبارک رمضان مستجاب می شود و یکی از دعاهایی که من و شما باید در این ماه داشته باشیم ، دعا برای ظهور امام زمان (عج) است ، دعا بر حق جوانان ،  بزرگان دین، دعا برای سلامتی رهبر معظم انقلاب جزء فرایض است دعا برای  مراجع  تقلید ، دعا  کنید که دعا در ماه مبارک رمضان مستجاب می شود .

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد :از خداوند خواسته های خودتان را مطرح کنید  ، دعاهای شما مستجاب می شود،  اولا در این ماه دعا برای  توفیق روزه داری داشته باشید و شیطان را از خودتان دور کنید، ماه مبارک رمضان یکی از ماههایی است که روزه در این ماه واجب است و از خدا بخواهیم که روزه دار واقعی در این ماه باشید و بتوانید روزه های ماه مبارک رمضان را بگیرید و این روزها را از دست ندهید قرآن را تلاوت کنیدو در مساجدو محافل قرآنی شرکت کنید و به این مجالس اهمیت بدهید.

وی افزود: بدبخت آن کسی است که ماه مبارک رمضان بگذرد و بخشیده نشود،از خداوند بخواهید   توفیق عبادت و بندگی را ، دوری از گناه و خطاهای بزرگ را جبران کنید، و از خدا بخواهید که بخشیده بشوید.

در ادامه بیان کرد :  روزهای ماه مبارک رمضان را قدر بدانید و دعاهای وارد شد در مفاتیح الجنان این دعاها را قرائت کنید.

 درخطبه دوم  حجت الاسلام جعفری ضمن اشاره به مناسبت های روز، در آستانه ماه مبارک رمضان ، ضمن عرض تبریک  به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود : ماه رمضان را  درک کنید و عبادت خدا را انجام بدهیم .مراقب زبان خودمان و مواظب مسئله حرام و حلال باشیم و در این ماه یکی از برنامه هایمان این باشد که خمس مال و زکات مال  مان را بدهیم و از اسراف دور باشیم ، اسراف یکی از گناهان بزرگ است و فرد اسرافکار برادر شیطان و همراهی با شیطان کرده است، در مصرف آب صرفه جویی کنید

 وی خطاب به مسئولین و مردم  عنوان کرد: باید در ماه مبارک رمضان از ریخت و پاش و اسراف دور باشید ، آب  رابر  جیره بندی می شود ، مسئولین و خانواده ها  درست  مدیریت کنند تا دچار مشکل نشوند .

 خطیب نماز جمعه رابرضمن اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ۶ تیرماه افزود: حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: انسان جز ء با طاعت خدای سبحان به خوشبختی می رسد آن کسانی که فرمان خدا را انجام  نمی دهند به بدبختی و ذلت کشیده می شوند .

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که  می فرمایند: اگر هر ملتی جوانانش متدین باشند از هرزگی دور باشد ، از اعتیاد دور باشد ، از چیزهایی که جوانان را زمین گیر می کند دور باشد . جوانان مراقب باشید .

 جعفری عنوان کرد : روز ۶ تیرماه،  سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری است، خداوند بر ما منت گذاشت تا ایشان بماند و بعد از حضرت امام خمینی (ره) و  به عنوان ولی امر مسلمین جهان این انقلاب و نظام را هدایت کنند ،  دشمن همیشه نقشه هایی داشتند و تمام نقشه ها ی آنها ناکام مانده اند .

وی ضمن اشاره به  ۷ تیر ماه سال ۱۳۶۰ شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در حزب جمهوری اسلامی ایران به دست منافقین کور دل بمب گذاری کردند و به شهادت رسیدند ، ابراز داشت :  یاد و خاطره همه شهدا  با ذکر صلوات بر محمد و ال محمد گرامی داشت.

 جعفری ادامه داد : بحث قضاوت  مهم و سخت است این روز را روز قو ه قضائیه نامگذاری کردند، آنچه را مردم انتظار دارند که عدالت ، مبارزه با فساد ونا امنی ، برخورد جدی با کسانی که می خواهند دین را نابود کنند و  برخورد آگاهانه با فتنه گران و فتنه گرها یی که آمدند خواسته و یا ناخواسته بر پیکره  انقلاب ضربه بزنند .

امام جمعه رابر  اذعان داشت : امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند:  عدالت هم برای خواص و هم برای عام  ، آن کسی ، که کسی را دارد یا  ندارد باید یکسان باشد آنهایی که فتنه گری کردند، اموال مردم را غارت کردند و آنهایی که مردم را کشتند باید محاکمه بشوند .آنهایی که ظلمی را در حق این انقلاب انجام دادند باید بسزای اعمال خودشان برسند .

وی ضمن اشاره به اینکه  مناسبت هایی این ایام ،مناسبت هایی است که دشمن این نقشه ها را کشید،شهادت   شهید صدوقی چهارمین شهید محراب در ۱۱تیر ماه  سال ۱۳۶۱ و حمله وحشیانه آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در خلیج فارس و شهادت مسافران بی‌گناه آن گفت: هواپیمای  مسافربری ایران  در۱۲ تیر ماه  سال ۱۳۶۷ که  ۲۹۸ تن  انسان های بی گناه به شهادت رسیدند و باید یاد و خاطر همه آنها را گرامی داشت .

 حجت الاسلام جعفری در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت :باید دنبال اندیشه حضرت امام  بود امروز باید راه شهدا را برویم و وصیت نامه شهدا را بخوانیم و راه حق را تشخیص بدهیم .

 وی ضمن اشاره به  سال ۱۳۶۸ و بمباران شیمایی به عنوان روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده همه این دشمنی هایی که علیه نظام و دولت چه جنگ ، چه محاصره اقتصادی، چه تحریم و همه این ها نقشه صهیونیست ها بود یعنی همه این ها ، نقشه ها ی صهیونیست ها و نوکرشان آمریکایی ها ست .

حجت الاسلام جعفری ضمن اشاره به گروه نادان و نا بخرد داعش که یک روز در سوریه ، یک روز در عراق و…همه این ها  نقشه آمریکا و صهیونیست هاست  که اینهاآن را اجرایی می کنند.

 خطیب نماز جمعه افزود : چقدر خون انسانهای بی گناه را می ریزند  و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن اصلی ما آمریکاست و ما نبایدنسبت  به آمریکا  ودولت امریکا اعتماد داشته باشیم، فریب لبخند آنان را نخوریم.

 وی با طرح این سؤال که چرا مذاکرات  به نتیجه نمی رسد،  هرچه هست از دشمنی آمریکاست ، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : آمریکا شیطان بزرگ است و همیشه باید نفرت خودمان را از امریکا با شعار مرگ بر آمریکا داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری حملات  و وحشیگری‌های گروه داعش را محکوم کرد و ابراز داشت : مسلمانان گوش به فرمان مرجعیت  شیعه کنند، خداوند آمریکا و صهیونیست ها را خار و ذلیل کند .

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب