پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:59:26 - دوشنبه 9 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح تحول نظام سلامت در کرمان با کمترین چالش اجرا شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح تحول نظام سلامت در استان کرمان با کمترین چالش پیاده‌سازی شد. علی‌اکبر حقدوست در جمع خبرنگاران استان به منظور تشریح برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در کرمان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در استان کرمان با کمترین چالش پیاده‌سازی شد و در حال اجرا است. وی گفت: […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح تحول نظام سلامت در استان کرمان با کمترین چالش پیاده‌سازی شد.

علی‌اکبر حقدوست در جمع خبرنگاران استان به منظور تشریح برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در کرمان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در استان کرمان با کمترین چالش پیاده‌سازی شد و در حال اجرا است.

وی گفت: در حال حاضر ما شاهد رضایتمندی مطلوبی از سوی مردم نسبت به اجرای تحول نظام سلامت هستیم و وزارت بهداشت نیز عملکرد استان کرمان را در این طرح رضایت‌بخش عنوان کرده است.

حقدوست عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح قرار بود تا میزان زایمان‌ سزارین به ۱۰ درصد کاهش یابد و اکنون در حالی که تنها دو بخش این حوزه عملیاتی شده، اما توانسته‌ایم به این هدف دست یابیم.

این مسئول افزود: در حوزه پوششی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برخی از شهرستان‌ها بیش از ۳۰ درصد در زمینه کاهش عمل سزارین موفق بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: شهرستان‌های بافت ۳۰ درصد، بردسیر ۲۰ درصد و راور ۴۰ درصد کاهش عمل سزارین را داشته‌اند.

حقدوست تصریح کرد: در زمینه هزینه‌های پرداختی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از ۱۵ اردیبهشت ما تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری تنها در یکی از بیمارستان‌های بزرگ دولتی کرمان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: به ازای هر بیمار که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کند شامل خدمات بستری، اورژانس، زایمان و جراحی هر پرونده ۸۱ هزار تومان یارانه پرداخت کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به بسته حمایتی استقرار پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها گفت: شهرستان راور ۱۰۰ درصد، بافت ۹۰ درصد و بردسیر ۷۰ درصد نسبت به استقرار پزشک متخصص موفق عمل کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا بتواند نیازمندی‌های خود را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی کرمان نیز به زودی با همکاری هوانیروز راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: در راستای ارائه خدمات بهتر در حوزه دهان و دندان، درمانگاه تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم کرمان تا ۲۲ بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود.

حقدوست دریافت پول زیرمیزی را از آفات حوزه پزشکی دانست و عنوان کرد: این مسئله ابعاد مختلفی دارد که باید به درستی مدیریت شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه‌های مردم است و امیدواریم طی یک سال آینده با اجرای این طرح شرایطی فراهم شود که دیگر شاهد پرداخت و دریافت پول زیرمیزی نباشیم.

منبع ;فارس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب