پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:49:02 - پنجشنبه 12 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرایط روزه‌داری برای مبتلایان به “دیابت”چیست
افراد مبتلا به دیابت که انسولین درمانی می‌کنند نباید روزه بگیرند و مبتلایان به دیابت نوع ۲ نیز برای روزه‌داری باید به طور قطع با پزشک متخصصشان مشورت کنند. به گزارش  ” صبح رابر“به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران گفت: مشورت با پزشک متخصص غدد را شرط اصلی روزه‌داری برای مبتلایان […]

افراد مبتلا به دیابت که انسولین درمانی می‌کنند نباید روزه بگیرند و مبتلایان به دیابت نوع ۲ نیز برای روزه‌داری باید به طور قطع با پزشک متخصصشان مشورت کنند.

به گزارش  ” صبح رابر“به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران گفت: مشورت با پزشک متخصص غدد را شرط اصلی روزه‌داری برای مبتلایان به دیابت دانست و افزود: روزه‌دارها در ماه مبارک رمضان، زیاد روی‌ها و سهل انگاری‌ها را به توجه و تمرکز برجسم و روح تبدیل می‌کند و درصورتی نتایج آن برای روزه‌داران سودمند خواهد بود که از سلامت جسمانی برخوردار باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: مبتلایان به دیابت قادر به روزه‌داری‌ هستند که قبل از ماه مبارک رمضان آموزش لازم دیده باشند و در مورد وضعیت جسمانی خود با پزشک متخصص غدد مشورت کرده باشند.
رجب در مورد شرایط روزه‌دارها مبتلا به دیابت که انسولین درمانی می‌کنند، اینگونه بیان داشت: مبتلایان به دیابت که انسولین تزریق می‌کنند به دلیل اینکه باید در طول روز به دفعات غذا بخورند بنابراین نمی‌توانند روزه بگیرند و چنانچه بر روزه‌داری اصرار دارند باید با پزشک خود مشورت کنند.
وی درخصوص بیماران مبتلا به دیابت که داروهای غیر از انسولین مصرف می‌کنند، یادآور شد: این بیماران در صورتیکه نتیجه تست قندخونشان ۲ ساعت قبل از وعده سحری حداکثر ۱۳۰ میلی گرم برصد  باشد و دو ساعت بعد از وعده سحری قندخونشان حداکثر ۱۸۰۷ میلی گرم بر صد باشد و بین ساعت سیزده تا پانزده بعدازظهر کمتر از ۷۰ میلی گرم بر صد باشد و قندخون ۲ ساعت قبل از وعده افطاری آنها حداکثر ۱۸۰ میلی گرم بر صد باشد، می‌توانند روزه بگیرند.
رجب در مورد بیماران مبتلا به دیابت که بدون دارو  قند خونشان را کنترل می‌کنند، خاطر نشان کرد: این بیماران برای روزه دارها باید به طور قطع با متخصص غدد مشورت کنند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب