پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:51:39 - شنبه 14 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگاهی به کمک های ایران برای مقابله با تروریسم/ فروش سلاح به دولت عراق غیرقانونی است یا تسلیح تروریستهای چند ملیتی؟
بررسی قوانین بین المللی و همچنین توافق نامه هایی در سطح سازمان ملل نشان می دهد که در صورت ارسال اسلحه از ایران به عراق، این اقدام براساس این توافق نامه ها انجام خواهد شد. به گزارش” صبح رابر” به نقل از مرصاد، مسئله تروریسم امروز یکی از مهم ترین مسائلی است که جهان و به […]

بررسی قوانین بین المللی و همچنین توافق نامه هایی در سطح سازمان ملل نشان می دهد که در صورت ارسال اسلحه از ایران به عراق، این اقدام براساس این توافق نامه ها انجام خواهد شد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از مرصاد، مسئله تروریسم امروز یکی از مهم ترین مسائلی است که جهان و به خصوص غرب آسیا با آن روبرو است. این مسئله که از چندین سال پیش با ظهور فرقه های افراطی وابسته به غرب و کشورهای وهابی افزایش یافت بیش از پیش به گسترش خشونت های خونین در منطقه منتهی شده است.

ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقه از لحاظ جغرافیای و توان نظامی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند در حوادث منطقه نقشی پیشگیرانه انجام دهد. دولت ایران از گذشته همواره بر این مسئله تاکید داشته است که برقراری امنیت منطقه به معنای وجود امنیت در ایران است و در صورتی که نا آرامی در نقطه ای پیش بیاید با آن به صورت فعال برخورد کرده تا بتواند به پایان دادن هر چه زودتر شرایط نا امنی کمک کند.

پنج نفر بر اثر حملات تروریستی در عر

حوادث اخیر عراق نیز امروز آبستن عوامل مختلفی است و به مسائلی برمی گردد که تحلیل گران از آن به عنوان “ناکامی های تروریستی در سوریه”  و “حمایت های کشورهای تندروی وهابی از تروریست ها” یاد می کنند.

دکتر محمد کرمی راد در همین خصوص به خبرنگار سیاسی مرصاد گفت: آن چه که امروز در عراق می بینیم ناشی از این است که تروریست ها در رسیدن به اهداف خود در سوریه شکست خورده اند و پس از آن نیز برای جبران شکست های خود به سمت عراق هجوم آورده اند.

Untitled

این تحلیل گر مسائل سیاست بین الملل گفت: حمایت های کشورهای تندرو وهابی نظیر عربستان از گروهک های تروریستی در عراق و سوریه و همچنین پیشتیبانی کشورهای غربی از این تروریست ها به این مسائل دامن زده است و همانطور که می بینیم باعث یک درگیری خونین شده است.

کمک های ایران برای مقابله با تروریسم بر اساس قوانین بین المللی

ایران با توجه به ایدئولوژی خود و همچنین بر اساس پایبندی به قوانین بین المللی در خصوص مبارزه با تروریسم همواره در طول سالیان گذشته سعی کرده است که با این پدیده شوم خونین مبارزه کند.

حمایت های ایران از مردم بوسنی در مقابله با کشتار وحشیانه آنان از سوی صرب ها، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و … نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در مواضع خود در مقابله با تروریسم سازمان یافته پافشاری می کند و بر اساس قوانین بین المللی که بر از بین بردن تروریسم تاکید دارد، پایبند است.

در شرایط فعلی نیز که حملات تروریستی به کشور همسایه ایران صورت گرفته است، به نظر می رسد که ایران مواضع گذشته خود را داشته باشد و در مبارزه با تروریسم بتواند نقشی موثر ایفا کند.

بر این مسئله مسئولین دولتی و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: اگر عراق درخواست نماید، در چارچوب حقوق بین‌الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

882014

حسین امیرعبداللهیان در خصوص  کمک به عراق برای مبارزه با تروریست‌ها تصریح کرد: اگر عراق درخواست نماید؛ در چارچوب حقوق بین الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

وی درعین حال افزود: تاکنون درخواستی نشده و عراق از توانایی لازم برخوردار است.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم در کنار عراق خواهیم بود.

تاثیر امنیت کشور همسایه بر امنیت داخلی

یکی از موضوعات اساسی در طرح امنیت داخلی کشورها، برقراری امنیت در مرزهای آن کشور است. ایران نیز به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق برای پایدار بودن امنیت داخلی خود نیازمند این مسئله است که امنیت را همانند گذشته در مرزهای خود نگه دارد.

1424

در این میان آن چه حائز اهمیت است و وجود آن برای پایدار بودن امنیت در مرزها به عنوان یک اصل مهم تلقی می شود، برقراری امنیت در داخل کشور همسایه است. در این شرایط است که افزایش اقتدار دولت کشور هم مرز با ایران با مقابله با پدیده تروریسم الزامی می شود.

بدیهی است در این شرایط در صورتی که دولت عراق از ایران درخواست کمک تسلیحاتی داشته باشد، ایران برای حفظ امنیت منطقه با آن موافقت کند

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب