پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:23:13 - پنجشنبه 19 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عدم کار کرد چراغ راهنمایی و رانندگی رابر معضلی برای ترافیک و تصادفات شهرستان
ضرورت راه اندازی چراغ راهنمایی و رانندگی  شهرستان رابر به گزارش ” صبح رابر” چراغ راهنمایی یک نماد راهنمایی و رانندگیاست. این چراغ در تقاطع جاده‌ها، پیاده‌روها، ورودی و خروجی معابر و برخی اماکن دیگر نصب می‌شود و جریان آمد و شد را کنترل می‌کند. چراغ راهنمایی و رانندگی در شهر رابرکه در سال ۸۹ […]

ضرورت راه اندازی چراغ راهنمایی و رانندگی  شهرستان رابر

به گزارش ” صبح رابر” چراغ راهنمایی یک نماد راهنمایی و رانندگیاست. این چراغ در تقاطع جاده‌ها، پیاده‌روها، ورودی و خروجی معابر و برخی اماکن دیگر نصب می‌شود و جریان آمد و شد را کنترل می‌کند.

چراغ راهنمایی و رانندگی در شهر رابرکه در سال ۸۹ در خیابان اصلی چهار راه شرکت تعاونی بااجرای مطالعات ترافیکی و سنجش موقعیت تقاطعها چراغ راهنمایی را برای ساماندهی تقاطع ها نصب وراه اندازی شد،یک زمانی فعال بود حالا چندین ماه است که همچنان خراب است .

اگر دقت کرده باشید اوایل چراغ های راهنمایی و رانندگی یا خراب ویا نصفه روشن یا خاموش بود چرا؟و در حال حاضر چندین ماه از سال جدید میگذرد چراغ راهنمایی و رانندگی خیابان اصلی شهرستان و خیابان فرعی همچنان در خاموشی به سر می برند .DSC05269

 

با توجه به اینکه خیابان های شهرستان رابر کم عرض و عبور و مرور در این موقع از سال گردشگران و مهمانان زیادی از شهرستانها و استانهای مختلف به این شهرستان سفر می کند ، راه اندازی مجددچراغ راهنمایی و رانندگی یک موضوع حیاتی و ضروری است ، چرا که خطرات و حادثه های ناگواری به همراه دارد ونبود پارکینگ مناسب در مرکز شهر و انتقال خودرو ها به کوچه ها و حاشیه های خیابان ها موجب ایجاد ترافیک و سرگردانی برای شهروندان و حتی موجب گرفتن جان انسان بی گناه در تصادفات رانندگی را، هشدار جدی برای مردم و مسوولان به ارمغان می آورد .

تقاطعها مهمترین گلوگاه های ترافیکی در سطح معابر شهری بوده و حل معضلات و گره های ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است .این روزها چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یک موضوع بسیار عادی در زندگی ما تبدیل شده‌اند و وجود آنها با همین ساختار و رنگ‌های کنونی به قدری برای همه مسلم و پذیرفته شده است که به ندرت به چیزی خارج از کارکرد آنها فکر می‌کنیم . مردم شهرستان با خرابی چراغ های راهنمایی و رانندگی نیزبا معضلی به نام ترافیک دست و پنجه نرم می کنند.

سالیان سال است که به خیابان اصلی شهرستان حتی یک سانتیمتر هم اضافه نشده است اما جمعیت خودرو های این شهرستان روز به روز افزیش می یابد .

خیابانهای کم عرض این شهر ظرفیت تردد این همه خودرو را ندارند و تردد در سطح شهر هر روز مشکل و مشکلتر می شود. چرا که همه خرید و مراکز اداری وآموزشی ، درمانی ، خدمات بانکی و …در مرکز شهرستان ، تردد و رفت و آمد ترافیک سر سام آوری را ایجاد می کند .

یک شهروند رابری در این خصوص به ما گفت :در ساعت ۱۰ صبح به بعد در خیابان اصلی و میدانها نیز که رفت و آمد متوقف شده و خیابانها قفل می شوند.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر ستان وجود ندارد وهمچنین هیچ تاکسی بین شهری وبایدازآژانس استفاده کرد که در این راستا باعث استفاده از ماشین شخصی خود فراهم نموده و با وجود چراغ راهنمایی و رانندگی که اکثر طول سال در خاموشی مطلق به سر می برد ، این به نوبه خود به افزایش ترافیک منجر می شود.

این موضوع موجب معضلی را برای شهروندان رابری ایجاد کرده که امیدواریم مسئولین چاره ای برای آن بیندیشند.

 

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب