پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:03:09 - شنبه 21 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نمایش رمانی که رهبر معظم انقلاب آن را ” ضد انقلاب ” خواند
رهبر معظم انقلاب در دیداری که با جمعی از هنرمندان در سال ۱۳۷۰ داشتند در بخشی از سخنانشان رمان ” دل سگ ” را که نمایشی از غیر واقع گرایانه از انقلاب روسیه را به رشته نگارش در آورده است را “ضد انقلاب” خواند. به گزارش ” صبح رابر”  به نقل از انقلاب نیوز ؛ […]

رهبر معظم انقلاب در دیداری که با جمعی از هنرمندان در سال ۱۳۷۰ داشتند در بخشی از سخنانشان رمان ” دل سگ ” را که نمایشی از غیر واقع گرایانه از انقلاب روسیه را به رشته نگارش در آورده است را “ضد انقلاب” خواند.

به گزارش ” صبح رابر”  به نقل از انقلاب نیوز ؛ در روزهای قبل تئاتری تحت عنوان “دل سگ” برگرفته از رمان ” دل سگ ” به کارگردانی محمد یعقوبی در محل تماشاخانه ایران شهر به نمایش عموم در آمده است که داستانی ضد ارزشی و ضد انقلابی را به نمایش گذاشته است.

نمایشنامه این اثر که برگرفته از رمان ” دل سگ ” است به دروغ انقلاب روسیه را زیر سوال برده است و تحلیلی ضد انقلابی دارد.
رمان ” دل سگ ” عنوانی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از هنرمندان در سال ۱۳۷۰ به طور مصداقی آن را ” ضد انقلاب ” مطرح کردند که بیانی غیر واقعی را از انقلاب روسیه به رشته نگارش در آورده است.
رمان ” دل سگ ” کتابی سیاسی است که در سالهای اولیه انقلاب روسیه به رشته نگارش در آمده است و بیانی ضد انقلابی به تعبیر رهبر معظم انقلاب دارد .
بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار با هنرمندان در سال ۱۳۷۰ :
من اگر بخواهم یک نمونه‌ی کامل این موضوع را برای شما مطرح کنم، باید از یک رمان نام ببرم. من رمانی به نام «دل سگ» خواندم، که نویسنده‌اش روسی است(۷). این رمان، داستانی علمی، تخیلی است و یک نمونه برای کار افرادی مثل …(۸) در امروز است که ممکن است آن‌گونه فیلم هم بسازند؛ اما اصلاً هنر امروز نیست؛ اصلاً غلط است، دروغ است؛ آن کپیه‌ی هنر قبل است. گیرم که کپیه‌ی کار امریکا و انگلیس و فرانسه نباشد، اما کپیه‌ی هنر دوران قبل از انقلاب اکتبر است و هنر این روزگار نیست. این رمان، رمان کوچکی هم هست؛ اما بسیار هم هنرمندانه است. این رمان در ایران هم ترجمه شده و چاپ گردیده است؛ ولی شماها اسمش را هم نشنیده‌اید. رمان «دل سگ»، یک رمان ضد انقلابی است….

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب