پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:22:39 - شنبه 21 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مطالبه صریح ایرانی‌ها از مسئولین برای مبارزه قاطع با بی حجابی/محکومیت مظاهر بی‌حجابی و بدحجابی از سوی مردم روزه‌دار
یست و یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم توسط رضا خان است که به عنوان روز حجاب و عفاف و نامگذاری شده است؛ در این راستا در سراسر کشور تجمع گسترده صورت گرفته است که مردم نسبت به بی حجابی اعتراض کرده و برای گرامی داشت این روز راهپیمایی کردند. […]

یست و یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم توسط رضا خان است که به عنوان روز حجاب و عفاف و نامگذاری شده است؛ در این راستا در سراسر کشور تجمع گسترده صورت گرفته است که مردم نسبت به بی حجابی اعتراض کرده و برای گرامی داشت این روز راهپیمایی کردند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا بیست و یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم توسط رضا خان است که به عنوان روز حجاب و عفاف و نامگذاری شده است.

در این راستا در سراسر کشور تجمعات گسترده‌ای صورت گرفته است که طی آن مردم نسبت به بی حجابی اعتراض کرده و برای گرامی داشت این روز راهپیمایی کردند.

در همین رابطه راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب همزمان با هفتاد و نهمین سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد مشهد با حضور هزاران نفر از بانوان روزه دار مشهدی از میدان شهدا به سمت حرم رضوی برگزارشد.

در راهپیمایی بزرگ روز ملی عفاف و حجاب بانوان محجبه مشهدی بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند.

در این اجتماع جمع کثیری از بانوان مشهدی با سردادان شعارهایی چون” اطاعت از خدا و خشنودی پیامبر با انتخاب چادر یعنی حجاب برتر، پیروی از فاطمه توجه عفاف است، حفظ شعار دینی رعایت حجاب است” حمایت های خود را از ارزش های دینی و اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام داشتند.

همچنین روز گذشته جمع زیادی ازخواهران تربت حیدریه بعد از نماز جمعه به مناسبت روز حجاب و عفاف از مسجد جامع تا چهار راه شورا ی اسلامی این شهر راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی یا فاطمه شعار ما ،حجاب افتخار ما و چادرحجاب برتر است لبیک به امر رهبر است، مظاهر مختلف بدحجابی و بی حجابی را محکوم کردند.

بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی خواستار برخورد با عوامل بی حجابی و بدحجابی در سطح جامعه و بخصوص دانشگاه ها شدند و از مسوولین خواستند تا این فریضه واجب الهی را در جامعه بصورت گسترده نهادینه کنند.

همچنین در پایان نماز جمعه مراسم اجتماع و راهپیمایی با شکوه هزاران نفری بانوان مدافع حجاب و عفاف در مصلی نماز جمعه شهرستان بروجرد برگزار شد.

خواهران نمازگزار با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته هایی از حجاب و عفاف حمایت کرده و از مسئولان خواستند که با بدحجابی برخورد کنند.

در این مراسم خواهران با شعار های “چادر حجاب برتر، خشنودی پیامبر” –”یا فاطمه شعار ماست ، حجاب افتخار ماست” از حجاب و عفاف اعلام حمایت و از بد حجابی اعلام انزجار کردند.

در اجتماع باشکوه بانوان نمازگزار بروجردی که بیش از ۴ هزار نفر از خواهران برگزار شد، تجمع کنندگان پایبندی خود را به حفظ حجاب اسلامی اعلام و از بدحجابی ابراز انزجار کردند.

همچنین در سبزوار همایش بزرگ حجاب وعفاف با حضور بانوان سبزواری در مدرسه علمیه نرجس (س) برگزار شد.

خواستار، مدرس حوزه ودانشگاه در این همایش بدحجابی را نوعی بیماری دانست که در پی ان فرد با نیاز به خود نمایی دست به این عمل خواهد زد.

وی برای مقابله با بدحجابی واثرات سوء آن پی بردن به عوامل ایجاد ان را مهم عنوان کرد وافزود: خود نمایی لازمه وجود زن است وامری فطری است که برای تحکیم بنیان خانواده لازم است وهنگامی که از حد تعادل خارج می شود تبدیل به معضل شده وبرای جامعه دردسر ساز خواهد شد.

این مدرس دانشگاه بد حجابی را نوعی بزه اجتماعی تعریف کرد که نه قضا دارد ونه توبه زیرا نوعی حق الناس است.

وی با اشاره به نوع رفتار در خانواده ها عنوان کرد برای داشتن جامعه ای با معیار های اسلامی فرهنگ سازی را باید از دوران کودکی ودرون خانواده شروع کرد.

گفتنی است در حاشیه این همایش نمایشگاه عکس با موضوع عفاف و حجاب ونمایشگاه پوشش اسلامی نیز برپا شده است.

همچنین در برخی مناطق  در اقدامی شایسته از زنان و دختران محجبه با اهداء شاخه گل تقدیر شد.

همچنین حسن برزگر فرمانده سپاه ناحیه همدان، اظهارداشت: مراسم تجمع بزرگ بانوان همدانی همزمان با سراسر کشور در شهرستان همدان نیز با حضور گسترده بانوان و دختران دارالمومنین برگزار می شود.

وی عفاف و حجاب را نشان دهنده تقویت ایمان، عمق اعتقاد، حاکمیت ارزش های انسانی و حفظ حریم و حرمت زن و مرد دانست و تصریح کرد: عدم رعایت آن شدیدترین ضربات را بر پیکر اخلاق و معنویت در جامعه وارد می کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب، در سلامت و پاکی جامعه مؤثر است افزود: رعایت عفاف و حجاب بنیان خانواده را تحکیم می بخشد و بستر لازم را برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه فراهم می کند.

برزگر اضافه کرد: رعایت این مساله یکی از وظایف شرعی، قانونی و اجتماعی است که بر عهده هر مرد مومن و زن مومنه ای است؛ و کوتاهی و بی توجهی نسبت به آن، باعث رواج گناه و تفاخر و تکاثر و اسراف و فساد و در نهایت محدودیت زن خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه تجمع بزرگ بانوان همدانی همزمان با روز ملی عفاف و حجاب ساعت ۱۸ در میدان امام زاده عبدالله همدان برگزار می شود، گفت: تجمع کنندگان در این مراسم توجه جدی مسوولان به امر حجاب و عفاف و همدلی و همکاری مردم در راستای عفاف و حجاب در جامعه و پیروی از آن و همچنین برخورداری همگان از آثار این ودیعه ارزشمند الهی را مطالبه دارند.

همچنین آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم تبریز امروز (شنبه) در دیدار با جمعی از زنان فرهیخته استان گفت: اصل حجاب و عفاف از ضروریات مطرح شده در قرآن کریم است. عفاف تنها برای زنان نیست بلکه طبق آیات قرآن کریم مردان نیز باید عفاف داشته باشند.

وی ادامه داد: حجاب مختص زنان است و بر طبق نص صریح قرآن زنان مسلمان باید روسری و مقنعه را به گونه ای بر سر کنند که سر و سینه آنها را بپوشاند.

وی ضمن بیان اینکه ۷ آیه در قرآن کریم در رابطه با حجاب و پوشش وجود دارد بیان کرد: متاسفانه امروزه زنان و دختران پوشش هایی بر سر خود می کنند که هیچ کدام از ویژگی های مطرح شده در آیات و روایات را ندارد.

امام جمعه تبریز اذعان کرد: در دستور به حفظ حجاب و پوشاندن موی سر و زیبایی های زنان از مردان نامحرم فلسفه هایی وجود دارد که مهم ترین آن ایجاد مصونیت برای زنان است و نه محدودیت.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: فلسفه قداست خانواده ایجاب می کند که خانم ها فقط مختص همسرانشان باشند و استفاده از آرایش و هرگونه پوشش در محیط خانه بدون اشکال باشد نه اینکه حالت عمومی داشته باشد تا جایی که نامحرم ها از زنان التذاذ بصری ببرند.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم رعیت حجاب قداست خانواده به هم می ریزد، بیان کرد: خانواده ها تا زمانی پایدار می مانند که اصل حجاب و عفاف رعایت شود.

شبستری متذکر شد: در کشورهای به اصطلاح مترقی هیچ گونه امنیتی برای زنان وجود ندارد و آمار بالای دختران گمشده و زنان مورد آزار قرار گرفته دلیل محکمی برای اثبات این سخن است.

وی افزود: در کشوری مانند انگلستان که کشوری مترقی از نظر صنعتی ولی عقب افتاده از نظر اخلاقی و فرهنگی است، ماهانه بالای ۵۰۰ هزار تولد فرزند غیر مشروع ثبت شده است و یا در کشوری مثل روسیه قوانینی برای محدود کردن پوشش زنان مطرح شده است و زنان نمی توانند مانند گذشته با فرهنگ عریانی در جامعه حضور یابند.

امام جمعه مردم تبریز تاکید کرد: مهم ترین ثمره فرهنگ عریانی در غرب از هم گسیختن خانواده ها و رواج بی بند و باری بوده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در ایران نیز از زمانی که مسئله بدحجابی رواج یافته شاهد بالا رفتن آمار طلاق هستیم که این نیز سندی دیگر برای نشان دادن رابطه حجاب و پیوند خانواده ها است.

نماینده ولی فقیه ضمن اشاره به تنها شبهه مطرح شده برای حجاب که محدود شدن زنان و به انزوا کشده شدن آنان است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران این شبهه را به خوبی پاسخ داده است زیرا پس از انقلاب و جاری شدن قانون حجاب نه تنها حضور زنان در اجتماع کمرنگ تر نشده است بلکه امروز شاهد این هستیم که بیش از نیمی از پذیرفته شدنگان در دانشگاه های کشور را بانوان تشکیل می دهند که این خود نمایانگر پیشرفت زنان و آزادی عمل آنان در تمامی مسائل به ویژه علمی است.

وی متذکر شد: البته خانه داری نیز خود کار مهمی است و تربیت فرزند یکی از مهم ترین وظیفه ی زنان است. چرا که حضرت فاطمه زهرا فرزندانی همچون حسنین و زینبین تربیت کردند که به مقامات عالیه در تاریخ دست یافتند.

شبستری ابراز کرد: حضرت زینب کبری سلام الله علیها بعد از ظهر عاشورا پرچم انقلاب را به دوش گرفتند و توانستند نهضت کربلا را تفسیر و تبین نمایند. ترویج دین اگر به شهید کردن حسین (س) بود، تکمیل آن به نطق گهر بار زینب سلام الله علیها بود.

امام جمعه مردم تبریز گفت: روز ۲۱ تیر ماه به پاس خونهای ریخته شده ی زنان و مردان متحصن در مسجد گوهر شاد در دفاع و صیانت از ارزش های اسلام، روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

وی ضمن اشاره به وجهه تسمیه ی نامگذاری این روز به حجاب و عفاف بیان کرد: اسلام ستیزی در زمان سلاطین شاهنشاهی ایران جزو برنامه های استعمارگران به ویژه انگلیس بود ولی جریان بسیار آرامی داشت. در زمان رضا خان پهلوی این اسلام ستیزی به اوج خود رسید،  تا جایی که او را وادار کردند که با مظاهر اسلام به صورت آشکارا مبارزه کند.

شبستری ادامه داد: در همین راستا بر اساس برنامه های از قبل ریخته شده ابتدا از روحانیت شروع کردند و  قانون اخذ مجوز علما برای خطبه خوانی و سخنرانی از دولت را مطرح نمودند. همچنین برای ملبس بودن صدور دستور دولتی را الزامی نمودند.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: سپس به یکسان کردن لباس مردان پرداختند و کلاه شاپو و لباس متحد الشکل را برای مردان اجباری کردند و در گام آخر به فرهنگ سازی جهت کشف حجاب زنان پرداختند.

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: رضا شاه پهلوی خود در این امر پیشگام شد و دخترانش را بدون حجاب در مجالس مردان وارد می کرد و به تدریج زمینه کشف حجاب و قانون عدم استفاده از چادر و روسری را الزامی کرد.

شبستری خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه مشهد از این جریان اطلاق پیدا کردند به همین دلیل آیت الله محمد تقی بافقی که از مراجع تقلید مشهد به شمار می رفت جهت صحبت با رضا شاه عازم تهران شد. ایشان پس از ورود به تهران دستگیر شده و در باغی محصور و ممنوعالملاقات شدند.

امام جمعه مردم تبریز ابراز کرد: مرم مشهد پس از شنیدن خبر دستگیری آیت الله بافقی در مسجد گوهر شاد تجمع کرده و به سخنرانی علیه قانون ضد اسلامی دولت پرداختند.  این تحصن آرام مردم با واکنش تندی از طرف دولت مواجه شد.

وی متذکر شد: رژیم برای متفرق سازی مردم دست به کشتار زد اما وقتی دید ازدحام جمعیت رفته رفته بیشتر می شود با مستقر کردن توپ و مسلسل در اطراف مسجد، مسجد را به توپ بستند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: آنچنان که در تاریخ نوشته شده است در شب ۲۱ تیر ۱۳۱۴ قریب به ۲ الی ۵ هزار نفر از مردم مومن مشهد در راستای دفاع از فریضه ی واجب حجاب و عفاف در این روز به شهادت رسیدند. به همین دلیل این روز به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

شبستری خاطر نشان کرد: در اثر این اعتراض ۸ سال جریان اسلام ستیزانه کشف حجاب در کشور خاموش شد تا اینکه رضا شاه در سفری که به ترکیه داشت، تاثیر اجرایی کردن قانون منع حجاب در ترکیه که توسط آتاتورک پیاده شده بود را دید به همین علت پس از بازگشت از ترکیه به طور رسمی قانون منع حجاب را در ۱۳۲۲ صادر کرد.

وی افزود: اینبار حوزه علمیه قم به ویژه آیت الله حسنی قمی در مقابل این قانون ضد اسلام ایستاد و با تحصن هایی که در شهرهای مختلف برپا کردند توانستند تا حدودی در برابر این حرکت اسلام ستیزانه مقاومت نمایند.

امام جمعه مردم تبریز در پایان خاطرنشان کرد: بذر بی حجابی در دوران رضا شاه کاشته شد و در زمان محمدرضا پهلوی به اوج رسید. هرچند بی حجابی اجباری نبود ولی فرهنگ ابتذال و بی عفتی در میان زنان دربار نهادینه شده بود.

در کردستان هم

بعد از ظهر امروز ششمین دوره طرح تجلیل از بانوان باحجاب با همکاری ۲۷ نهاد به صورت همزمان در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این طرح هر ساله برای تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی با دادن هدایایی از جمله یک شاخه گل و یک بسته فرهنگی برگزار می‌شود.

جواد بنی‌عامریان گفت: طرح تجلیل از بانوان محجبه هر ساله در روز حجاب و عفاف زیر نظر نهادهای گوناگونی از جمله اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی استان و نهادهای دیگر برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به این نکته که به جز این طرح، برنامه‌های دیگری نیز برای ترویج فرهنگ حجاب اسلامی در دست اقدام است از برگزاری طرح تجلیل از بانوان ورزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه ضیافت و ایجاد غرفه حجاب، برگزاری محافل قرآنی و فرستادن پیامک به شهروندان در طول هفته آینده خبر داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بانوان با دیدن این حرکت‌های تشویقی با رعایت حجاب خود، گوهر والای وجودی را از نگاه نامحرمان، پاک و مصون دارند.

ظهر امروز به همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان لنده همایش حجاب و عفاف در این شهر برگزار شد.

محمد مرادی فرماندار لنده در این همایش با اشاره به فلسفه وجودی حجاب گفت: حجاب همانند صدفی است که گوهر وجودی انسان را از وسوسه‌های شیطانی و هواهای نفسانی در امان نگاه می‌دارد.

وی افزود: در ادیان الهی به این امر مهم در جهت مقابله با شیطان و نفسانیات نگاه شده و آن را برای زنان و مردان جامعه امری مهم و ضروری می‌داند.

فرماندار لنده با بیان اینکه دین مبین اسلام تأکید بسیاری بر حجاب و عفاف دارد تصریح کرد: دین اسلام برای زن و مرد ارزش و جایگاه والایی قائل شده و آن‌ها را سفارش به حفظ خود و این جایگاه و ارزش کرده است.

مرادی افزود: حجاب با داشتن حیا زیبا خواهد بود و بی‌حیایی حجاب انسان را هر چند پوشش کامل داشته باشد زیر سئوال می‌برد.

وی خاطرنشان ساخت: از دختران و زنان باحجاب توقع حفظ حیا و توجه به رفتارهای خود در تمام ابعاد وجود دارد و اگر از دختری با حجاب، رفتاری بی‌حیا سربزند احساس زنندگی خاصی به وجود می‌آورد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده گفت: از مهمترین دلایل حفظ حجاب تأمین امنیت و حفظ حیا بوده که با آن بسیاری از رذایل و پستی‌ها از انسان رخت بسته و کنار می‌رود.

مرادی یادآور شد: نباید مستقل بودن و واجب بودن حجاب در جامعه زیر سئوال برود چراکه با زیر سئوال رفتن حجاب عفت و حیای انسانی نیز زیر سئوال می‌رود.

وی گفت: خداوند متعال حجاب را برای زنان و مردان واجب ساخته تا با شناخت خود و آگاهی از ابعاد وجودی خود در مسیر درست زندگی قرار گرفته و حیا و عفت را برای پاکی نفس و جامعه در نظر بگیریم.

همزمان با ۲۱ تیرماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان و نامگذاری این روز به نام روز عفاف و حجاب، راهپیمایی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از خواهران بسیجی و محجبه در شهرستان ملایر برگزار شد.

در این راهپیمایی که با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با پدیده بدحجابی در جامعه برگزار شد، خواهران بسیجی و محجبه ملایر مسیر میدان سپاه تا میدان بابک این شهر را راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی، خواهران بسیجی با شعارهایی از جمله «ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است» خواستار مقابله با بدحجابی برخی از زنان به عنوان هنجار‌شکنان جامعه اسلامی شدند.

در  پایان این راهپیمایی شرکت کنندگان با قرائت قطعنامه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند.

همچنین

همایش عفاف وحجاب ظهر امروز با حضور فرماندار، امام جمعه و تنی چند از مدیران و شرکت اقشار مختلف مردم در سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه پلدختر حجاب را یکی از ضروریات جامعه دانست و گفت: مبارزه با بدحجابی نیازمند عزم ملی و وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام علی محمد لروند با بیان اینکه عفت مقدم بر حجاب است، اظهار داشت: زنانی که عفت داشته باشند، هیچگاه بی‌حجاب نخواهند شد و این امر شامل مردان هم می‌شود.

وی گفت: استفاده برخی خانواده‌ها از ماهواره و وجود شبکه‌های فارسی زبان خارجی که بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده باعث افزایش روابط جنسی نامشروع شده است.

وی این شبکه‌ها را متصل به صهیونیست‌ها که هدفی جز ایجاد گسترش بدحجابی و بی‌غیرتی در جامعه ندارند، دانست.

امام جمعه پلدختر با هشدار و برشمردن مضرات استفاده از ماهواره در کشور اظهار کرد: خانواده‌ها باید بیشتر به این مسئله توجه کنند، چرا که آثار سوء آن کمتر از سه سال دامن آنها را می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه در برخی مغازه‌ها و سطح شهر گاهی اوقات شاهد تبلیغات نامناسب با عکس‌های برهنه هستیم و مسئولان خصوصا اصناف باید نسبت به این موضوع بیشتر حساسیت داشته باشند.

لروند با اشاره به رشادت‌ها و شجاعت‌های سرداران شهید این شهرستان از عدم نامگذاری محلی بنام این سرداران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هیچ خیابان و محلی در این شهرستان بنام سردار هاشمی نیست.

وی با نقل خاطراتی از مبارزات مردم لرستان با بدحجابی اظهار داشت: تاریخ لرستان سرشار از وقایع مبارزات مردم با کشف حجاب است که نبرد ۲۹ روزه مردم لر علیه قوای مسلح ارتش رضاخان نمونه‌ای از آن است.

لروند در پایان با اشاره به وقایع ۲۳ تیر ماه سال ۷۸ افزود: ۲۳ تیرماه نشانه ولایت‌مداری مردم و روز بصیرت ملت ایران بود.

در پایان این همایش شرکت کنندگان از نمایشگاه عکس در زمینه حجاب و عفاف در نگارخانه اداره فرهنگ وارشاد بازدید کردند.

 

 

 

انتهای پیام

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب