پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:13:08 - سه شنبه 24 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم کرمان کم هزینه ترین وکم درآمد ترین مردم ایران
به گزارش مرکز آمار ایران ،کرمان به عنوان کم هزینه ترین وکم درآمدترین استان کشور شناخته شد. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  بوتیا نیوز،بررسی آمار هزینه و درآمد خانوار در ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۲ استان کرمان یکی از کم هزینه ترین و همچنین کم درآمدترین استان کشور است. […]

به گزارش مرکز آمار ایران ،کرمان به عنوان کم هزینه ترین وکم درآمدترین استان کشور شناخته شد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  بوتیا نیوز،بررسی آمار هزینه و درآمد خانوار در ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۲ استان کرمان یکی از کم هزینه ترین و همچنین کم درآمدترین استان کشور است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران هزینه کل یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۲ با افزایش خالص ۲۵٫۴ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۱ همراه بوده است، در حالی که سرعت افزایش درآمد در همین مدت کمتر از ۲۰ درصد بوده است .

این ارقام در مورد خانوار روستایی نیز به ترتیب رشد ۱۹٫۸ درصدی هزینه و ۱۹٫۴ درصدی درآمد را نشان می‌دهد.

بر این اساس رشد هزینه‌های خانوار در استان اردبیل نسبت به سال۱۳۹۱ منفی ۰٫۵ درصد، زنجان منفی ۰٫۷ درصد، لرستان منفی ۱٫۲ درصد و استان همدان منفی ۶٫۵ درصد بوده است.

در عین حال استان‌های گلستان و فارس نیز در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۱ به ترتیب با رشد در‌آمد خانوار منفی ۱٫۳ و منفی ۶٫۳ درصدی همراه بوده‌اند.

بر اساس این گزارش استان‌های تهران و چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد به ترتیب با ۲۷ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان، ۲۳ میلیون ۵۳۰ هزار تومان، ۲۲میلیون و ۱۸۴ هزار تومان و ۲۲ میلیون ۱۷۰ هزار تومان پرهزینه‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

همچنین استان‌های قم، همدان، کرمان و یزد به ترتیب با ۱۲ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان، ۱۳ میلیون و ۹۸ هزار تومان، ۱۴ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان کم هزینه ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بر همین اساس استان‌های تهران، خوزستان و البرز با در‌آمدهای ۲۸ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان و ۲۱ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان رتبه‌های اول تا سوم پردرآمد ترین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین استا‌ن‌های مرکزی، کرمان و زنجان نیز در سال ۱۳۹۲ با در‌آمدهای ۱۴ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان، ۱۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان کم در‌آمدترین استان‌های کشور لقب گرفته‌اند.

همچنین آمار نشان می‌دهد که رشد هزینه‌های خانوار در استان ایلام در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۱ حدود ۸۰ درصد بوده است در حالی که رشد درآمدهای خانوار در این استان تنها ۳۳ درصد بوده است.

رشد درآمد خانوار در استان‌ مازندران نیز با بیش از ۳۷ درصد بیشترین آمار رشد درآمد در استان‌های کشور در سال گذشته است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب