پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:16:38 - شنبه 4 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسلمانان باید تکلیف مستکبران را مشخص کنند/امروز باید قدم های بزرگتری برای آزادی قدس برداشت
آیت الله جعفری : ۲۰ روز از حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد و امروز باید برای مسلمانان غزه سلاح، غذا و دارو برسانند، اما هیچ‌کس این کار را انجام نمی‌دهد.

آیت الله جعفری : ۲۰ روز از حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد و امروز باید برای مسلمانان غزه سلاح، غذا و دارو برسانند، اما هیچ‌کس این کار را انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که «صهیونیست باید از صفحه روزگار محو شود و اگر هر مسلمان یک سطل آب به سمت آنها بریزد، صهیونیست‌ها غرق خواهند شد».

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: اگر کمک‌های استکبار از جمله آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای عربی از این جنایتکاران نبود، اکنون صهیونیستی در دنیا وجود نداشت.

جعفری تصریح کرد: ماجرای فلسطین و به ویژه غزه مظلوم همه چیز را برای ما روشن می‌کند، ۲۰ روز از حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد و عده‌ای بی‌گناه و بی‌دفاع و بدون هیچ سلاحی در محاصره کامل جنایتکاران و فرصت‌طلبان هستند.

امام جمعه کرمان گفت: صهیونیست‌های وحشی و گرگ‌صفت به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی‌کنند، مساجد، بیمارستان‌ها، خانه‌های مسکونی را بمباران کرده و به خاک و خون می‌کشند.

جعفری با بیان اینکه آمریکا برای نجات صهیونیست ها به  آتش‌بس متوسل شده است، بیان داشت: با این وجود مردم غزه با آنکه فرزندان و زندگی خود را از دست داده‌اند، حاضر نیستند، آتش‌بس را بی‌قید و شرط قبول کنند و به یاری و توفیق خداوند، مردم مظلوم غزه با دست خالی تودهنی به صهیونیست‌ها زدند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که «صهیونیست باید از صفحه روزگار محو شود و اگر هر مسلمان یک سطل آب به سمت آنها بریزد، صهیونیست‌ها غرق خواهند شد» تاکید کرد: رهبر کبیر انقلاب فرمودند که روز قدس، روز اسلام و مبارزه با مستکبران است و مسلمانان باید تکلیف مستکبران را مشخص کنند.

وی تصریح داشت: صدور بیانیه‌های متعدد و راهپیمایی علیه صهیونیست و در دفاع از مردم فلسطین کاری ارزشمند است، اما باید قدم‌های بزرگ‌تر از این برداشته شود.

جعفری ابراز داشت: امروز باید برای مسلمانان غزه سلاح، غذا و دارو برسانند، اما هیچ‌کس این کار را انجام نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: کشورهای عربی مانند مصر، اردن و عربستان سعودی در کمال ناجوانمردی در برابر این قتل عالم ساکت نشسته‌اند، چه کسی باید مردم مظلوم فلسطین را یاری کند.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان کرمان خطاب به دنیای اسلام و کشورهای عربی اعلام کرد: چگونه این ننگ را تحمل می‌کنید که کودکان و زنان بی‌دفاع غزه زیر حملات نظامی صهیونیست‌ها باشند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام دنیا یک نظام اسلامی وجود دارد، حرکت اسلامی آغاز شد، اما مستکبران و استعمارگران اجازه ندادند در سایر نقاط مانند مصر و … ملت‌ها به هدف اصلی و نهایی خود برسند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز کرمان با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ماه سال ۵۸ نخستین نماز جمعه را به دستور امام خمینی (ره) اقامه کردند و این امر مهم در سراسر کشور گسترش یافت.

خطیب جمعه کرمان با درخواست از خیران و نیکوکاران برای کمک جهت آغاز فاز دوم مصلای امام علی (ع) گفت: در حال حاضر خیل عظیمی از مؤمنان و متدینان در این آیین عبادی سیاسی شرکت می‌کنند.

جعفری در پایان خطبه های آخرین جمعه ماخ مبارک، معیارهای رسیدن به خوشبختی و کمال را ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر این نکته در کنار بصیرت به کار گرفته شود، می‌توان به درجات عالی انسانی دست یافت.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب