پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:27:22 - دوشنبه 13 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آبشار زیبای آبسر Absor با چشم انداز زیبا
وجود آبشار زیبا آبسر Absor با چشم انداز زیبا در کنار آستان مقدس امامزده سید مرتضی رابر در تمامی ایام سال هزاران نفر را به سوی خود جذب می نماید.

به گزارش” صبح رابر“شهرستان رابر دارای مناطق گردشگری زیبا و منحصر بفردی می باشد که یکی از این مناطق روستای سید مرتضی در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی واقع شده است، آبشار آبسر در ۷ کیلومتری مسیر روستای سید مرتضی قرار دارد.

این آبشار دل انگیز که ارتفاع آن به حدود ۲۵ متری می رسد، که صدای ریزش آب آن، شور و اشتیاق خاصی به فضا می بخشد؛ بر دیواره های تیره رنگ وسنگی جریان دارد و در بخش هایی از طول آبشار، برخورد جریان آب با تخته سنگ ها، علاوه بر شدت بخشیدن به صدا وخروش آب، حرکت در لا به لای گل سنگ ها، خزه ها و گیاهان مسیر، تصویر زیبایی را در این بخش از رابر و استان، رقم زده است. همچنین ادامه حرکت آب در بستر رودخانه از لابه لای تخته سنگ های بزرگ و کوچک و حاشیه سبز آن، بر جلوه های آبشار آبسر افزوده است. شباهت های تصویری زیادی بین آبشار  آبسر و آبشار راین وجود دارد.

روستای سید مرتضی رابر مکان زیارتی و سیاحتی است که همه ساله در ایام تابستان و بهار پذیرای گردشگران زیادی هست. آستان مقدس امامزاده سید مرتضی فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) در روستای سید مرتضی قرار دارد .

در این روستا باغات زیبایی قرار دارد و رودی نیز از میان روستا و باغات آن جاری است که صدای برخورد آب به سنگ ریزه های مسیرش ، جلوه ای زیبا را نمایان می سازد، درخت بنه سید مرتضی شهرت زیادی دارد . دسترسی به آبشار از طریق جاده رابر-جیرفت، جاده فرعی امامزاده سید مرتضی، ۲ کیلومتر مانده به روستای سیدمرتضی، جاده خاکی آبشار امکانپذیر است.

0202 DSC01716 DSC01724 DSC01727 DSC01731 DSC01741 DSC01764 DSC01765 DSC01714 DSC01733

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب