پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:50:28 - سه شنبه 14 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رژیم صهیونیستی بلای جان همه ادیان
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان گفت: امروز در برابر خطر بزرگ، گسترده و همه جانبه صهیونیسم جهانی باید از قرآن مدد گرفت.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا ” ، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح قرآنی چلچراغ استان کرمان در بم اظهار داشت: طرح قرآنی چلچراغ یک طرح مردمی و محله‌محور و در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج قرآن‌‌خوانی ساده در محلات ایجاد شده است.

وی بیان کرد: این طرح نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم، مسئولان و به ویژه روحانیون استان کرمان و شهرستان‌ها است و در راستای گسترش آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و امیدوارم اجرای طرح چلچراغ بتواند برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان ادامه داد: در زمینه اجرای طرح چلچراغ چندین شورا از جمله شورای محتوایی تشکیل شده و این شورا در ارتباط با محتوای جلسات البته با توجه به آسان بودن آنها برنامه‌ریزی کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه در خانه‌ای که قرآن تلاوت نشود، برکت وجود ندارد، بیان داشت: در صورت توجه نکردن به قرآن مشکلات زیادی نیز برای جامعه به وجود می‌آید، البته در ادامه این طرح باید در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نیز برگزار شود.

وی تاکید کرد: شور و شیدایی مردم بم در تاسوعا و عاشورای حسینی بر کسی پوشیده نیست و این عشق مردم بم و عزاداری باشکوه آنها یک رقابت بزرگ در کشور ایجاد کرده، همچنین برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در استان کرمان از شهرستان بم آغاز شد و به دنبال آن سایر شهرستان‌ها نیز درصدد برگزاری این مراسم برآمدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان بیان داشت: کشور ما و جهان اسلام امروز نیاز گسترده‌ای به حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی سازنده، معنوی و پاسخگو دارد.

موسوی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، گفت: ما باید قدری تعامل کنیم که در زمینه استفاده از این کتاب ارزشمند چه اقداماتی داشتیم و در زندگی خود چه استفاده‌ای از آن کرده‌ایم.

وی افزود: آن زمانی که قرآن در متن زندگی مردم قرار گرفت آیین تعلیم و تربیت و همه نیازهای جامعه بر اساس آموزه‌های قرآنی بود و مردم با قرآن زندگی می‌کردند و شاهد تشکیل یک تمدن اسلامی بودند اما وقتی که از قرآن فاصله گرفتند، همه دستاوردها در گوشه‌ای قرار گرفت و مردم با لطمات زیادی مواجه شدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان عنوان کرد: امروزه قرآن کریم در متن زندگی مسلمانان قرار گرفته و پرچمدار این حرکت بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و با وعده الهی پرچم اسلام باید توسط ایرانیان در سراسر دنیا برافراشته شود.

وی تصریح کرد: امروز در برابر خطر بزرگ، گسترده و همه جانبه صهیونیسم جهانی باید از قرآن مدد گرفت، زیرا مشکل ما تنها حمله به غزه و بروز مشکل برای مسلمانان این منطقه نیست، بلکه صهیونیسم بلای جان مسلمان، سایر ادیان و همه مردم جهان است.

انتهای پیام / ش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب