پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:01:04 - جمعه 17 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زمین‎خواری‎های جنوب استان کرمان ناشی از سهل‎انگاری مسئولان است
توکلی: اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از سال ۹۱ تاکنون ۲ هزار و ۸۹۱ هکتار را خلع ید کرده است، البته انتظار بیشتر از این میزان است و حالا که قوه قضائیه حمایت می‎کند، باید جدی‎تر وارد عمل شد.

حجتالاسلام والمسلمین علی توکلی در شورای حفظ حقوق بیتالمال جنوب استان کرمان اظهار داشت: با افزایش جمعیت، رشد شهرنشینی و صنعتی شدن زندگی، زمین ارزش پیدا کرد و بر این اساس برخی افراد به دنبال تصرف اراضی برآمدند.

وی با بیان اینکه تصرفها در جنوب استان کرمان ناشی از سهلانگاری و بیتوجهی مسئولان بوده است، بیان داشت: شورای حفظ حقوق بیتالمال در سال ۸۳ با اهداف حفظ حقوق عامه مردم، برخورد با افرادی که به دنبال تصرف حقوق عامه هستند و… تشکیل شد.

عالیترین مقام قضایی  تصریح کرد: قوه قضائیه و دادگستری فقط این شورا را مدیریت میکنند و ادارههای دیگر نمیتوانند خود را مبرا از مسئولیت بدانند، بلکه باید از اراضی رفع تصرف کنند.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از سال ۹۱ تاکنون ۲ هزار و ۸۹۱ هکتار را خلع ید کرده است، البته انتظار بیشتر از این میزان است و حالا که قوه قضائیه حمایت میکند، باید جدیتر وارد عمل شد.

توکلی عنوان کرد: این شورا باید در برابر تصرفهای غیرقانونی مانند سپر باشد، همان‌طور که تاکنون نیز بوده است و با نشستهایی که در شهرستانهای منطقه برگزار شده، روند تصرفها کند شده است اما باید حساسیت مدیران مربوطه بیشتر شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیتالمال استان  کرمان با بیان اینکه عزم ملی که در این راستا ایجاد شده قابل تقدیر است، گفت: در بحث رودخانهها شیوهنامه آمده اما زمانی که ویلا کف رودخانه ساخته شده است، دیگر نیازمند شیوهنامه نیست.

توکلی خاطرنشان کرد: باید برای اموال مردم چارهای اندیشیده شود، در برخی مناطق مسئولان کوتاهی کردهاند. نمیتوان به دلیل این کوتاهی خلع ید کنیم، بلکه باید بررسی کنیم که اگر اشتباه کارشناس بوده سند ابطال شود.

وی اظهار داشت: در بحث اراضی وقفی نهادهایی که میتوانند کمک کند، شهرداریها و دهیاریها هستند که نباید به هر کس پروانه ساخت بدهند.

منبع : بوتیا

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب