پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:11:44 - شنبه 18 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام سردار سلیمانی لرزه بر اندام صهیونیستها انداخت
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: پیام سردار حاج قاسم سلیمانی در ایستادگی و مقاومت و تقویت روحیه فلسطینی‌ها نقش بسزایی داشت.

دکتر محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای خبرنگار استان کرمان؛ افزود: سرآمد همه خبرنگاران، شهدای خبرنگار هستند همانگونه که گل سرسبد کارگران، دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر اقشار شهدای آن‌ها هستند.

وی اظهار داشت: وقتی که می‌گوئیم شهدا اسوه‌ی ما هستند یعنی باید مرام و مسلک و راه و رسم زندگی را از آنها بیاموزیم.

دکتر حسینی ابراز نمود: تلاش کنیم در مکارم و فضائل اخلاق؛ وارستگی از وابستگی و دوری از رذائل اخلاقی مانند شهدا باشیم.

وی شهدا را مانوس با قرآن و شایسته جهاد در راه خدا دانست و گفت: آنها حیات دارند و ما اگر می‌خواهیم زنده باشیم به آن‌ها نیاز داریم.

حسینی تاکید کرد: همه ما وامدار خون شهدا هستیم و اگر امروز در کمال آرامش و امنیت در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم؛ به خاطر قدرت و جایگاه نظام و رهبری فرزانه انقلاب است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند و آنرا از برکت شهدایی می‌دانند که امروز راهنمای مجاهدان فلسطین و حزب الله هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مسائل اخیر غزه، خاطر نشان کرد: شهدا، رگ غیرت دیگر مسلمانان را به جوش آوردند و رزمندگان و مجاهدان فلسطینی برای سردمداران صهیونیست جهنم آفریدند.

وی تصریح کرد: امروز فلسطینی‌ها منتظر مذاکره و نتیجه آن نمی‌مانند و بعد از جنگ ۶ روزه که بخش‌هایی از سرزمین‌های اسلامی به تصرف صهیونیست‌ها درآمد، با الهام از انقلاب اسلامی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس، به دفاع برخاستند و امروز سنگریزه‌ها را به خمپاره و پدافند نظامی تبدیل کرده‌اند.

حسینی افزود: این عزت در پرتو انقلاب اسلامی ایران پدید آمد و امام خمینی(ره) در ایجاد این روحیه نقش مهمی داشتند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادا مه داد: امام(ره) بهترین سالکان الی الله را جوانان و نوجوانانی می‌دانستند که هفت شهر عشق را طی کردند و در قافله نور، سر و جان باختند.

وی تجلیل از شهدای عرصه رسانه را که در خط مقدم و صحنه‌های خطرآفرین حضور پیدا می‌کردند مورد تاکید و توجه قرار داد و گفت: اگر تلاش آن‌ها نبود، امروز تاریخ دفاع مقدس با تحریف مواجه می‌شد.

حسینی اظهار داشت: امروز رسانه نقش مهمی در اطلاع رسانی دارد و قدرت‌های جهانی و نظام سلطه از این ابزار برای توسعه سلطه خود بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به کاربرد رسانه در درگیری‌های سوریه، عراق و فلسطین افزود: پیش از هجمه‌ها در فضای مجازی القا می‌شد که این تصرف‌ها باید صورت بگیرد و با ایجاد رعب و وحشت به دنبال تسلیم شدن افراد بودند.

وزیر دولت دهم، سانسور رسانه‌های استکباری در حوادث اخیر غزه را خاطر نشان کرد و گفت: خوشبختانه اخبار و تصاویر جنایات صهیونیست‌ها در غزه به همه دنیا مخابره شد و حتی وزیر کابینه انگلیس در اعتراض به حمایت کشورش از اسرائیل، استعفا داد و افکار عمومی دنیا، سیاستمداران را به موضعگیری درست کشاندند.

حسینی اظهار داشت: در کنار تشکیل غول رسانه‌ای نتوانستند غلبه و سیطره داشته باشند و اگر همه آزادی خواهان دنیا و قلم به دستان، واقعیت‌ها را منعکس کنند، تاثیر فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: امریکا و انگلیس با هدف ایجاد آتش شعله‌ور بین شیعه و سنی، زمینه را برای حضور و فعالیت تکفیری‌ها و داعش فراهم می‌کنند.

این استاد دانشگاه با مهم و خطیر دانستن رسالت رسانه‌ها در شرایطی که شاهد اسلام هراسی و شیعه هراسی در دنیا هستیم؛ گفت: مدعیان حقوق بشر و امثال شیرین عبادی که در قبال زندانی شدن یک‌نفر در ایران، جنجال و هیاهو به پا می‌کنند، این جنایت‌ها را که اسرائیل با چراغ سبز مصر و عربستان مرتکب شد؛ محکوم نمی‌کنند.

حسینی ابراز کرد: در داخل کشور همه اقشار از جمله هنرمندان این جنایات را محکوم کردند ونقشه شوم به حاشیه بردن رهبری جهان اسلام توسط رهبر معظم جمهوری اسلامی ناکام ماند.

وی خواست شهدا را پرداختن به مسائل امروز جهان اسلام دانست و گفت: اگر کوتاه بیائیم دشمن فردا پشت مرزهای ایران اسلامی خواهد بود پس باید به فریاد مسلمانان و مظلومان عالم برسیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهند ام‌القرای انقلاب را از بین ببرند، افزود: انسجام بخشی بین صهیونیست‌ها، شهید نمودن فرماندهان جهاد اسلامی و حماس و سرکوب مقاومت از جمله اهداف صهیونیست‌ها در جنگ اخیر است.

حسینی با یاد نمودن از سردار رشید سپاه اسلام، فرمانده سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی که نامش لرزه بر اندام صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و غربی‌ها می‌اندازد، خاطر نشان کرد: اطلاعیه‌ای که ایشان خطاب به مقاومت و مردم فلسطین صادر نمودند، تاثیر بسزایی در تقویت روحیه فلسطینی‌هاو ایستادگی و مقاومت آنها داشت.

وی افزود: از افتخارات استان کرمان است که چنین سرداران رشیدی در سطح جهانی دارد که اگر پایمردی و پایداری امثال حاج قاسم نبود؛ داعش در عراق به همه اهداف خود دست می‌یافت.

حسینی، تجربیات دفاع مقدس را امروز در دنیا دارای کاربرد دانست و گفت: صهیونیست‌ها که یک روز ما را تهدید و از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کردند؛ امروز در زمین خودشان، زمینگیر شده‌اند.

وی گنبد آهنین اسرائیل را ناکارآمد برشمرد و افزود: به اعتراف صهیونیست‌ها در جنگ اخیر از ۲۸۴۰ موشکی که مبارزان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند تنها ۳۵۰ مورد یعنی کمتر از ۱۵ درصد رهگیری شدند.

حسینی در پایان مجازات جنایتکاران در غزه را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: فلسطین باید تجهیز شود.
لازم به ذکر است این یادواره به همت بسیج رسانه استان کرمان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیات رزمندگان اسلام به یاد خبرنگاران شهید استان کرمان در گلزار شهدای این شهر برگزار گردید.

استان کرمان ده خبرنگار شهید به اسامی مرتضی چمن، غلامرضا نامدار محمدی، احمد محمدی، حسن مصطفوی؛ اسماعیل عمرانی، حسن نظری مکی آبادی، غلامرضا آتشی گوهری، محمد طایی، غلامرضا جعفرپورکرمانی و محسن کرموند را تقدیم نموده است.

منبع: هجرت نیوز

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب