پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:38:53 - یکشنبه 19 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
می خواستند بین سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی خندق بکشند / در پایان چهار سال نمی پرسند که چقدر تخریب کردید
حسینی با بیان اینکه گروه های فرهنگی باید روی مشترکات کار کنند ، گفت: برخی در دوره دوم خرداد می گفتند باید یک خندقی حفر کنیم و گروه های چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا در دو طرف آن قرار گیرند.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار از مجتمع رسانه ای کویر در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: فرهنگ باید یکی از مطالبات اصلی رسانه ها باشد.

وی ابراز داشت: رسانه ها باید بررسی کنند که چقدر سبک زندگی ایرانی و اسلامی از مسایل شخصی تا روابط و سنت ها معرفی شده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آنها باید بپرسند که چقدر سبک زندگی اسلامی در این یک سال محقق شده است و یا برای آن زمینه سازی شده است.

وی با تاکید بر نقد سبک زندگی غربی ادامه داد: باید این مساله گوش زد شود که دشمن به تدریج عقاید خود را در قالب های مختلف القا می کند.

حسینی

حسینی در پاسخ به خبرنگار ” بوتیا ” درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم اظهار داشت: آنها از روز اول به دنیال حاکم کردن یک نگرش جدید بودند که نتیجه این نگرش را امروز در عرصه های مختلف می بینید.

وی تشریح کرد: در سیاست های وزیر جدید میدان دادن به یک طیف خاص از هنرمندان که دارای گرایشات خاص سیاسی هستند و حتی در فتنه دست داشتند ، دیده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در باره تفاوت های سیاست های فرهنگی وی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم گفت: ما در عرصه های مختلف فرهنگ سعی می کردیم به تمام گروه ها توجه کنیم و یک عدالت در سراسر کشور و حتی در شهرستان ها حاکم کنیم.

وی ادامه داد: طبعا بعضی افراد که قبلا از امتیازاتی برخوردار بودند هم ناراحت می شدند.

حسینی با بین اینکه دولت جدید به دنبال بازگرداندن انحصار افراد خاص می باشد ، ابراز داشت: به طور مثال اعلام می کنند که فلان فرد باید از آمریکا بیاید و فیلم بسازد حال آنکه ما افراد جوانی داریم که در فیلم اولشان موفق بودند.

وی تصریح کرد: البته ما از پیشکسوتان حمایت می کنیم ولی نباید به گونه ای باشد که تنها به آن ها بپردازیم.

حسینی اعلام کرد: این دیدگاه ها با نظرات رهبری زاویه دارد و ایشان در موقعیت های مختلف اعلام کردند که نگران مساله فرهنگ هستند.

می خواستند بین سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی خندق بکشند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: ما هیچ داعیه ای برای رقابت با دولت نداریم ولی بعضی مسایل کاملا آشکار است و مورد اعتراض نخبگان قرار می گیرند.

این وزیر دولت دهم تاکید کرد: ما نباید مسیری را در پیش بگیریم که بین گروه های فرهنگی اختلاف و رقابت های منفی پیش بیاید.

حسینی با بیان اینکه گروه های فرهنگی باید روی مشترکات کار کنند ، افزود: برخی در دوره دوم خرداد می گفتند باید یک خندقی حفر کنیم و گروه های چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا در دو طرف آن قرار گیرند.

وی تشریح کرد: تا قبل از مجلس ششم گروه های موسوم به چپ و راست همیشه در لیست های انتخاباتی افراد مشترکی داشتند.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی ادامه داد: این دیدگاه ها باعث می شود تا افراد با به فراموشی سپردن دشمن به اختلافات درونی بپردازند.

در پایان چهار سال نمی پرسند که چقدر تخریب کردید

وی در مجتمع رسانه ای کویر درباره انتقادات دولت یازدهم به عملکرد دولت یازدهم گفت: پایان چهار سال نمی گویند که چقدر تخریب کردید بلکه کارنامه خود دولت را بررسی می کنند.

حسینی در ادامه گفت: شما می توانید در هر شهرستان استان کرمان حداقل یک مجتمع فرهنگی ببینید و همینطور ما در مرکز استان یک مجموعه فرهنگی عظیم را شروع کردیم  که حدود ۹۰ درصد کار تمام شد که اگر دو ماه دیگر فرصت داشتیم به پایان می رساندیم. ۱۰ درصد کار باقی ماند و من به آقایان انصاری ، پورمحمدی و جهانگیری که از  اعضای دولت هستند و از شهر کرمان می باشند گفتم این ۱۰ درصد را به نتیجه برسانید تا مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: بعضی از برنامه های فرهنگی در این دولت تعطیل شده یا مورد کم لطفی قرار گرفتند. برای نمونه در دولت قبل همایشی داشتیم تحت عنوان هالیوودیسم و صهیونیسم در سینما که تعطیل شد ولی بعد از یک سال به این نتیجه رسیدند که باید این چنین همایشی باشد.

حسینی تصریح کرد: دولت بارها گفته است می خواهند کار ها را اولویت بندی کنند ،بسیار خوب است ولی فقط نمی شود حرف زد و باید کار انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر یک عزم جدی وجود داشته باشد و از هزینه های غیرضرور صرفه جویی کنیم ، می توانیم پروژه ها را تکمیل کنیم.

وزیر دولت دهم بیان داشت: البته ما مشکلات اقتصادی را قبول داریم و حتی در دوسال آخر دولت دهم هم ما مشکلات داشتیم اما این مشکلات نباید باعث شود که ما تمام کارهای عمرانی را تعطیل کنیم.

وی اعلام کرد: با صرفه جویی های صورت گرفته در وزارت ارشاد ۲۷۰میلیارد تومان در پایان سال ۹۰ جمع اوری کردیم.

 

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار  مرتضی کارآموزیان مسئول سیاست گذاری مجتمع رسانه ای کویربه ارائه گزارش و تشریح فعالیت های این مجتمع پرداخت.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب