پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:05:20 - دوشنبه 20 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرمان رتبه ی اول کشف جرایم سایبری
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت :۹ ۲ درصد جرایم فضای مجازی کشف شده اند و کرمان رتبه ی اول کشف جرایم سایبری را دارا است/بیشتر جرایم سایبری مربوط به مسائل مالی است.

به گزارش  ” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا ” ؛ سردار حسین چناریان فرمانده انتظامی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با جرایم سایبری در استان کرمان گفت : ۹۲ درصد جرایم فضای مجازی کشف شده اند.

 

وی افزود : کرمان رتبه ی اول کشف جرایم سایبری را در کشور داراست و بیشتر جرایم سایبری مربوط به مسائل مالی است.

 وی همچنین مبارزه با سرقت و کاهش روند سرقت در جامعه، مبارزه با موادمخدر و قاچاق آن، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد تلفات ناشی از تصادفات و حوزه فعالیت و تقویت مرزهای کشور را از ۴ اولویت پلیس در برنامه ۴ ماهه سال جاری بیان کرد.

کاهش ۶ درصدی در حوزه سرقتها

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۶درصد در حوزه سرقتها کاهش داشته ایم ، اذعان داشت: استان کرمان در کشف سرقت‌ها  ۳۸ درصد نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته افزایش داشته و در مجموع جرائم ۵درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم یک شاخص‌گذاری ۱۰درصدی در حوزه کاهش در کرمان تحقق پیدا کند و تاکنون روند امیدوار‌کننده و مطلوبی در استان وجود داشته است.

چناریان با بیان اینکه ۲۰ درصد افزایش کشف جرائم تحقق پیدا کرده و این روند امیدوار کننده بوده است، ابراز داشت: در بعضی ازموضوعات مثل قتل یک کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته بود که در زمینه آدم ربایی نیز کاهش داشته است.

وی عنوان کرد:  اقدامات امنیت در حوزه شرارت ۴۱ درصد و نیز ۲۸درصد شرارت به عنف در استان کرمان نسبت به سال گذشته  کاهش داشته است.

چناریان ادامه داد: جرائم خشن مثل جرائم به عنف ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده که از جرائم مهم بوده است که کل جرائم ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

افرایش ۷۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال جاری

وی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر و در کشف محموله ها و باند ۷۰ درصد افزایش کشف داریم، اذعان داشت: در سال گذشته ۲۱تن و در سالجاری ۵/۳۷ تن کشف مواد مخدر دراستان کرمان داشته ایم.

چناریان به حوزه سلاح که بعنوان یک عامل ناامنی در جامعه به شمار می رود اشاره کرد و گفت: ۲۶ درصد افزایش کشف سلاح داریم که درسال جاری بیش از ۶ باند سلاح دستگیر و متلاشی شده است.

۶۵ درصد زندانیان جرمشان مرتبط با مواد مخدر است

وی همچنین تاکید کرد: بیش از ۶۵ درصد زندانیان را که جرمشان مرتبط با مواد مخدر است تشکیل می دهند ، همچنین در زمینه معتادان پر خطر بیش از ۴ درصد کاهش جرم بوده که تعداد قابل توجهی از خرده فروشان دستگیر و بیش از ۴۰۰ نفر از آنان در همین مدت چهار ماهه طبق ماده ۱۶ تحویل شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: پلیس نسبت به ارتقای امنیت اجتماعی خانواده معظم شهدا رسالتی را در پیش دارد آن هم  در بحث اراذل و اوباش و عوامل مزاحمت نوامیس مردم که طرح های ارتقای اجتماعی مرتب در سطح استان انجام می شود.

وی گفت: ما در سال گذشته رتبه اول کاهش تلفات و کشته های جاده ای را در سطح کشور داشتیم ولی متاسفانه در چهار ماهه نخست امسال ۴ درصد افزایش تلفات جاده ای را داشته ایم که به سبب مسائل و مشکلاتی از قبیل دو بانده شدن جاده و نیز تصادفات قاچاقچیان بوده که تلاش می‌شود با همکاری سایر دستگاه‌ها این امر کاهش پیدا کند.

چناریان شرط ادامه این عمل را همکاری، مشارکت و حمایت مردم دانست.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب