حکمتهای نهجالبلاغه خود الگوی عملی عدالت، زهد و شجاعت بوده است
نمایش جلوهای از وحدت و ایمان به خاندان نبوت در رابر
جشن شب ولادت امام رضا علیهالسلام در رابر
گلباران گلزار شهدای روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها
دستبند پلیس رابر بر دستان خردهفروشان مواد مخدر
نوروز علوی با تمسک به روحیه اهلبیت و شخصیت امیرالمؤمنین(ع) محقق میشود
هشدار پلیس به رانندگان زیر سن قانونی
مدارس شهرستان رابر تا ۲۸ اسفندماه دایر است
رویداد فرهنگی ادبی رد پای عشق در شهرستان رابر برگزار شد
عشایر ایل بچاقچی و اهالی روستای قنات ملک برگزیدگان دوستدار کتاب کشور شدند
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شجره طوبی
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(علیهالسلام)
پویش ملی «زندگی با آیهها»
برپایی ۱۵ بازارچه نوروزی صنایعدستی در استان کرمان
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
1:25:34 - سه شنبه 21 مرداد 1393
بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم.
به گزارش” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، سوره ۷۲. جن آیه ۶-۸
وَأَنَّهُ کانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ یعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقاً (۶) وَأَنَّهُمْ ظَنُّواْ کمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن یبْعَثَ اللَّهُ أَحَداً (۷) وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَآءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَساً شَدِیداً وَشُهُباً (۸)
و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه میبرند و به طغیان آنان افزودند (۶) و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. (۷) و ما به آسمانها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهابها یافتیم. (۸)
* «رَهَق» به معنای فعل قبیح و خلافی است که انسان را در بر گیرد. مراد از پناه بردن به جنّ، براساس روایات، رفتن نزد کسانی است که با جنّ ارتباط دارند و مورد الهام شیطان هستند و از آنها بخواهد که مشکلش را حل کنند. ( تفسیر نورالثقلین)
* کسی که با نور قرآن روشن شد و رشد یافت، از تمام انحرافات فکری و عملی نجات مییابد. قرآن بعد از جمله «یهدی الی الرشد» سیمایی از عقاید انحرافی را بیان میکند که برای خدا همسر و فرزند میگیرند «ما اتّخذ صاحبه ولا ولدا» سخن ناحق میگویند. «یقول سفیهنا علی اللّه شططا» و به جای خدا به جن پناه میبرند. «یعوذون برجالٍ من الجن» و خیال میکنند قیامتی در کار نیست. «لن یبعث اللّه احداً»
* پناه بردن به جن، کاری لغو و سفیهانه است. «یقولوا علی اللّه سفیهنا علی اللّه شططا… یعوذون برجال من الجنّ»
* جنّیان مثل انسان، مرد و زن دارند. «برجال من الجنّ»
و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه میبرند و به طغیان آنان افزودند (۶) و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. (۷) و ما به آسمانها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهابها یافتیم. (۸)
* «رَهَق» به معنای فعل قبیح و خلافی است که انسان را در بر گیرد. مراد از پناه بردن به جنّ، براساس روایات، رفتن نزد کسانی است که با جنّ ارتباط دارند و مورد الهام شیطان هستند و از آنها بخواهد که مشکلش را حل کنند. ( تفسیر نورالثقلین)
* کسی که با نور قرآن روشن شد و رشد یافت، از تمام انحرافات فکری و عملی نجات مییابد. قرآن بعد از جمله «یهدی الی الرشد» سیمایی از عقاید انحرافی را بیان میکند که برای خدا همسر و فرزند میگیرند «ما اتّخذ صاحبه ولا ولدا» سخن ناحق میگویند. «یقول سفیهنا علی اللّه شططا» و به جای خدا به جن پناه میبرند. «یعوذون برجالٍ من الجن» و خیال میکنند قیامتی در کار نیست. «لن یبعث اللّه احداً»
* پناه بردن به جن، کاری لغو و سفیهانه است. «یقولوا علی اللّه سفیهنا علی اللّه شططا… یعوذون برجال من الجنّ»
* جنّیان مثل انسان، مرد و زن دارند. «برجال من الجنّ»

* پیام ارتباط با جنّ که عموماً برای رسیدن به مقاصد نادرست است، بر گمراهی دو طرف میافزاید. «یعوذون… فزادوهم رهقا»
* منکران قیامت، برهان و دلیل علمی ندارند بلکه گرفتار ظنّ و گمان هستند. «ظنّوا کما ظننتم»
* جنّ از عقاید انسان آگاه است.«ظنّوا کما ظننتم»
* بعضی از جنیان کافرند و قیامت را انکار میکنند. «لن یبعث اللّه احدا»
* جن، توان تماس با آسمان را دارد. «لمسنا السماء»
* نااهلان را به هر جا راه ندهید. «فوجدناه ملئت حرساً شدیداً»
* منکران قیامت، برهان و دلیل علمی ندارند بلکه گرفتار ظنّ و گمان هستند. «ظنّوا کما ظننتم»
* جنّ از عقاید انسان آگاه است.«ظنّوا کما ظننتم»
* بعضی از جنیان کافرند و قیامت را انکار میکنند. «لن یبعث اللّه احدا»
* جن، توان تماس با آسمان را دارد. «لمسنا السماء»
* نااهلان را به هر جا راه ندهید. «فوجدناه ملئت حرساً شدیداً»
انتهای پیام/











