پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:04:28 - پنجشنبه 23 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سهم جاده ها و خیابانهای شهرستان رابر در تصادفات
آیا به نقاط حادثه خیز شهرستان توجه کرده اید ؟ به گزارش ” صبح رابر” آنچه مسلم است بیشتر حوادث ناگواردر جاده ها ،به علت سبقت غیر مجاز،عدم رعایت سرعت مطمئنه ، فاصله لازم از وسیله ی نقلیه جلویی و انحراف به چپ می باشد. پیشگیری از وقوع حوادث همیشه بر اصلاح و درمان عوارض […]

آیا به نقاط حادثه خیز شهرستان توجه کرده اید ؟

به گزارش ” صبح رابر” آنچه مسلم است بیشتر حوادث ناگواردر جاده ها ،به علت سبقت غیر مجاز،عدم رعایت سرعت مطمئنه ، فاصله لازم از وسیله ی نقلیه جلویی و انحراف به چپ می باشد.

پیشگیری از وقوع حوادث همیشه بر اصلاح و درمان عوارض ناشی از آن مقدم است . امروزه حوادث رانندگی ،شاید بزرگترین عامل مرگ و میردر کشور ما باشد بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش تصادفات نشان می دهند

امروزه متاسفانه با افزایش خودرو، تخلفات رانندگی نیز افزایش چشمگیری پیدا نموده است. بطوری که هر روز به اخبار مختلفی از تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارت در شهرها و جاده ها ارائه می شوند.

آیا در شهرستان رابر عامل انسانی یا ایمن نبودن جاده ها و خیابانها کدام حادثه آفرین هستند ؟

آیا جاده ها و راهها و خیابانهای شهرستان رابر به تجهیزات کنترل ترافیکیکه شامل (چراغهای راهنمایی، تابلوها، خط کشی ها،وسایل پیشرفته کنترل ترافیک : مانند دوربین های کنترل سرعت یا تصویربردار. مجهز می باشند ؟

چراغهای راهنمایی و رانندگی، به منظور نظم بخشیدن به ترافیک بوده و معمولاً در تقاطع ها، چهار راه ها و بعضی از میدان ها نصب می شوند. در محلی که چراغ های راهنمایی با ظاهر شدن به رنگهای مختلف، کنترل ترافیک را بر عهده دارند؛ کلیه رانندگان ، موتور سواران، دوچرخه سواران و رهگذران پیاده، باید با فرمان چراغ حرکت کنند.

چراغ های راهنمایی و رانندگی شهرستان رابر در خاموشی مطلق به سر می برند

خط کش ها از جمله مهمترین علائم ایمنی هستند که در سطح جاده ها و خیابانها برای تفکیک و تشخیص مرز حرکت وسایل نقلیه و ایجاد نظم در تردد و انتقال پیام به رانندگان به کار می روند. توجه به خط کش و رعایت دستور ها و توصیه های آن به ایمنی سفر کمک می کند و در هنگام شب و شرایط بارانی و مه آلود بودن هوا، اثرات خط کشی در تامین ایمنی سفر شما بیشتر است. در خط کشی ها از دو رنگ زرد و سفید استفاده می شود که خطوط زرد رنگ برای تاکید بیشتر بر احتیاط و محدودیتهای ترافیکی، در راههای دو طرفه است و وجود خط سفید در وسط راه نشان می دهد که ترافیک در دو طرف آن، هم جهت حرکت می کند و وجود خط زرد در وسط راه نشان می دهد که ترافیک در دو جهت آن، خلاف جهت حرکت می کند. هر نوع خط کشی طولی و عرضی که در مسیر راهها وجود دارد دارای مفاهیم ترافیکی مخصوص به خود می باشد.

خط کش ها که در مسیر جاده ها و خیانهای اصلی اصلاً وجود خارجی ندارند، فقط در مسیر کرمان به رابر و بافت -رابر خط سفید وجود دارد که کم رنگ شده است .

باید بسیاری از تصادفات در جاده‌ها را به پای آن نوشت چون آنجا که باید باشد، نیستخطوط سفید و زردی که به دلایل مختلفبر روی جاده کشیده می شوند, این امر در کاهش میزان تلفات و جراحات ناشی از این تصادفات نیز نقش بسزایی دارد. رانندگی در شب سخت ‌تر از رانندگی در روز است. معمولا بین نیمه‌ شب تا ۶ صبح پُرمخاطره ‌ترین زمان از نظر تصادف و بروز حوادث است. رانندگی ایمن در شب نیازمند آمادگی و توجه بیشتر به محیط اطراف است.

واکنش سریع رانندگان با قدرت بینایی آن ها رابطه ی مستقیم دارد و این در حالی است که در شب قدرت تشخیص رنگ ‌ها و وسعت میدان بینایی کاهش می ‌یابد. از آن جا که تصادفات منجر به مرگ در شب چند برابر روز است.

 

کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها و حادثه آفرین اند معمای تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها و نبود حفاظ های ایمنی ماجرای پیچیده ای شده است.

نه فقط رانندگان بین شهری و کامیون داران که پای ثابت سفرهای جاده ای هستند، بلکه حتی مسافرانی که هر سال تابستان همراه خانواده با خودروی شخصی راهی یکی از جاده های می شوند، هم از نبود این تابلوها و حفاظ های ایمنی دربرخی مسیرهای جاده ای گلایه دارند.

آنها می گویند نبود تابلوهای نشان دهنده مسیر، علائم هشداردهنده، تابلوهای تعیین کننده سرعت مجاز، نبود خط کشی های بلای جان رانندگان در بسیاری از محورها باعث خسارت های جبران ناشدنی شده است.

 

کم عرض بودن خیابان اصلی و نبود خط کش ها وهمچنین از جمله نقاط حادثه چهار راه آموزش و پرورش ، پل دیوران ، گردنه اسکر، پل رودبر وچهار راه هلال احمر محل های خطر آفرین شهرستان رابر محسوب می شود .

با توجه به اینکه برخی از مسیر جاده ها آسفالت شده ولی هنوز خطوط سفید پر رنگ و بریده شده کشیده نشده است .

کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و وجود چاله ها در خیابان های و کوچه های شهرستان افراد و مسافران شهرستان را تهدید می کند .

این امر ضرورت نظارت هرچه بیشتر مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر عملکرد ادارات و شهرسازی شهرستان را روشن می کند.

قضاوت با شما .

IMG_7871 IMG_7872 IMG_7870 DSC07029 DSC_0034 DSC04994 DSC05186 DSC05196 DSC05197 DSC05580 DSC05589 DSC05629 DSC05271 DSC07609

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب