پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:38:05 - جمعه 24 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲طرح سرمایه گذاری گردشگری در رابر تصویب شد
دو طرح گردشگری در جلسه شورای اداری و ستاد مثلث توسعه شهرستان رابر مصوب شد.

به گزارش” صبح رابر” علیرضا رزم حسینی  با هیأت همراه در ادامه سفر خود به رابر ضمن حضور در جلسه شورای اداری و ستاد مثلث توسعه شهرستان رابر اظهار داشت : با توجه پتانسیل های گردشگری شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی ، طرح جامع گردشگری بین المللی در تخت سرتشتک یکی از این طرح هاست که توسط بخش خصوصی اجرا می شود، پس از بررسی به تصویب رسید.

استاندار کرمان با اشاره به مشخصات این طرح سرمایه‌گذاری گفت : سرمایه گذار این طرح که بومی منطقه ولی مقیم خارج از کشور است تا اواخر شهریور ماه برآورد مالی ارایه دهد و طرح دوم هم با ۲۱ میلیارد تومان که مشکل زمین داشته مقرر شد تا ۱۵ روز آینده مشکل زمین حل شود.
رزم حسینی خواستار مثلث توسعه یا همان نمایندگان دولت، مجلس و سرمایه گذاران با نظارت امامان جمعه برای تسهیل روند سرمایه گذاری در استان شد و افزود : در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد که برای اتمام آنها ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استان کرمان سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان است، افزود: بدون شک با بودجه های عمرانی نمی توان پروژه های نیمه تمام را به اتمام رساند واینکه بودجه های دولتی که برای تامین زیرساخت هاست کافی نیست ،باید با مشارکت بخش خصوصی پروژه های نیمه تمام را به اتمام رساند.

رزم حسینی خاطر نشان کرد : دولت تلاش دارد پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به اتمام برساندو سایر پروژه ها با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به اتمام خواهند رسید.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول بابت یارانه ها به مردم استان کرمان پرداخت می شود، گفت: این مبلغ ۴ برابر بودجه های عمرانی استان است.

استاندار کرمان با اشاره به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی واشتغالزایی عنوان کرد : بایدبا آوردن کارآفرینان زمینه اشتغال و اشتغالزایی را در مناطق مختلف استان فراهم کرد.

سپس فرماندار رابر افزود : وجود منابع مس و کرومیت، ۳۰ هزار کلنی زنبور عسل و جایگاه برتر تولید گردو در شهرستان رابر را از مهمترین قابلیت ها و پتانسیل های آن برشمرد و خواستار حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در رابر و ایجاد شرکت های بسته بندی و فراوری در این بخش ها شد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه نیزبیان داشت : تمرکز بر روی بخش های گردشگری و کشاورزی و دامی در این منطقه را که مرغوبترین محصولات لبنی در این منطقه تولید می شود لازم دانست و اینکه با اشاره به نبود صنایع فراوری بیشتر ، درآمد آنها نصیب دلالان می شود.

امام جمعه رابر نیز ابراز امیدواری کرد: در سایه وحدت و همدلی، مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برطرف شود.

جعفری همچنین خواستار حل مشکل آب آشامیدنی مردم نیز شد و عنوان کرد : راه حل این بحران را منفک شدن آب رابر از سطح شهرستان بافت دانست .

شایان ذکر است  استاندار کرمان  در حاشیه سفر خود به شهرستان رابر از   بخش  هنزا، روستای برف انبار و سیه بنوئیه، پروژه فرهنگی صدر هاشمی و گلزار شهدای گنجان ، جاده مستقیم کرمان – رابر ، پروژه اداری  این شهرستان نیز بازدید کرد و  همچنین در قنات ملک   با پدر بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی نیز دیدار کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب