پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:35:51 - جمعه 24 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر ۲۸ ساعت یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا به قتل می رسد
«وزارت دادگستری در اجرا و تحقق حقوق مدنی افراد توانمند نیست زیرا دولت بوش و اوباما این دستگاه را نابود کردند و برای تحقق این مساله نیرو، منابع یا افرادی را اختصاص ندادند. در حقیقت دولت اوباما و اریک هولدر اجازه داده‌اند سیاهپوستان به معنای واقعی به عنوان یک قربانی انسانی به قتل برسند.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا “، مایکل براون ۱۸ ساله بعد از ظهر روز شنبه (۱۸ مرداد، ۹ اوت) در فرگوسن چندین بار هدف گلوله یک مامور پلیس قرار گرفت و کشته شد. فرگوسن شهری کوچک عمدتا سیاه‌پوست‌نشین در چند مایلی شمال سنت لوئیس در ایالت میسوری است.

به ادعای مقامات پلیس، این نوجوان سیاه‌پوست پس از نزاع و کشمکش بین دو نفر و یک افسر پلیس، که در حال حاضر در مرخصی اداری به سر می‌برد، کشته شده است.

این در حالی است که شاهدان می‌گویند براون غیر مسلح بوده و هنگام تیراندازی افسر ضارب دستان خود را بالا برده بوده است.

براون که فارغ التحصیل دبیرستان بود و قصد داشت روز دوشنبه کالج را آغاز کند، در مسیر خود به سمت منزل مادربزرگش هدف شلیک و تیراندازی مامور پلیس قرار گرفت.

خانواده و بستگان براون و دیگر ساکنان منطقه تحقیقات و رسیدگی کامل به این پرونده را خواستار شده‌اند.

در پی تیراندازی مرگبار پلیس به براون موج آشوب و اعتراضات محله فرگوسن را فرا گرفت.

آشوب و اعتراضات شامگاه یک‌شنبه به خشونت گرایید، شیشه مغازه‌ها و خودروها شکسته شد و فروشگاه‌های نزدیک محل حادثه به غارت رفت.این در حالی است که پلیس ضد شورش تلاش کرد جمعیت معترض را سرکوب کند.

امریکایی‌ها از خشونت پلیس به تنگ آمده‌اند

بروس دیکسون (Bruce A. Dixon)، سردبیر تارنمای اینترنتی خبری موسوم به «بلک اجندا ریپورت» (Black Agenda Report) و یکی از اعضای کمیته دولتی «حزب سبز ایالت جورجیا» (Georgia Green Party)، روز دوشنبه (۱۱ اوت، ۲۰ مرداد) در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه پرس تی‌وی همچنین خشونت و بی‌رحمی را در فرهنگ پلیس امریکا ریشه‌دار دانست و خاطر نشان کرد، تیراندازی یک افسر نیروی پلیس به یک نوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح در فرگوسن که به اعتراضات و آشوب منجر شد «از جمله چنین مواردی است که ظاهرا اغلب روی می‌دهند.»

این فعال اجتماعی گفت: «این گونه موارد ظاهرا هر ۲۸ ساعت در مکان‌های مختلف این کشور روی می‌دهند؛ یک گروه مردمی موسوم به ملکم ایکس (Malcolm X) چند سال قبل بعد از یک مطالعه‌ و بررسی گزارش داد، هر ۲۸ ساعت، یک آمریکایی افریقایی‌تبار در اقدامات نیروی پلیس یا نیروهای امنیتی در این کشور به قتل می‌رسد؛ از این رو، چنین رویدادهایی تازگی ندارد.»

دیکسون در ادامه اظهارات خود به پرس تی‌وی گفت: «سابقه‌ای بسیار دیرینه در این زمینه وجود دارد و مردم از این روند به تنگ آمده‌اند. نه تنها سیاه‌پوستان و نه تنها امریکایی‌های افریقایی تبار، بلکه شمار زیادی از مردم از آن خسته شده‌اند و این نوع برخورد در فرهنگ پلیس امریکا ریشه‌ای عمیق دارد.»

دولت امریکا در قتل سیاهپوستان و نقض حقوق آنان مشارکت می‌کند

رندی شورت روز سه شنبه (۲۱ مرداد، ۱۲ اوت) در مصاحبه با پرس تی‌وی تاکید کرد آغاز تحقیق اخیر وزارت دادگستری امریکا و اف بی آی درباره نقض احتمالی حقوق مدنی در تیراندازی مرگبار به سوی یک نوجوان غیرمسلح آفریقایی-امریکایی‌تبار «بسیار اندک و دیرهنگام است و منظور واقعی آنان تحقیق در این باره نیست.»

شورت افزود: «من به اف بی آی اعتماد ندارم این فقط نوعی حفظ آبرو است.»

اریک هولدر، دادستان کل امریکا در بیانیه‌ای با تایید تحقیق اف بی آی در این زمینه گفت: «حادثه تیراندازی در شهر فرگوسن در ایالت میسوری در تعطیلات پایان هفته جاری سزاوار بررسی مفصل است.»

شورت افزود باراک اوباما، رییس جمهور امریکا و اریک هولدر دوست صمیمی وی که یکی از ماموران بسیار بسیار دغل‌باز در زمینه اجرای قانون است و شغل خود را با نابودی سیاهپوستان به دست آورده در این رابطه هیچ کاری انجام نداده‌اند.»

وی تاکید کرد: «وزارت دادگستری در اجرا و تحقق حقوق مدنی افراد توانمند نیست زیرا دولت بوش و اوباما این دستگاه را نابود کردند و برای تحقق این مساله نیرو، منابع یا افرادی را اختصاص ندادند. در حقیقت دولت اوباما و اریک هولدر اجازه داده‌اند سیاهپوستان به معنای واقعی به عنوان یک قربانی انسانی به قتل برسند.»

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب