پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:13:45 - شنبه 25 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر یکسال متوجه شدند که حرف زدن با آمریکایی ها هیچ نفعی ندارد
حجت الاسلام جعفر خطیب جمعه رابر تصریح کرد : : مردم بعد از یکسال متوجه شدند که حرف زدن با آمریکایی ها هیچ نفعی ندارد، بلکه ضرر هم دارد و آنها به دنبال فساد هستند .

به گزارش “ صبح رابر“خطیب جمعه رابر با اشاره به آستانه ۳۰ مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده ، درخطبه اول در رابطه با اهمیت مسجد   مطالبی را مطرح و اظهار داشت : خداوند در آیه قرآن می فرمایند : مساجد و خانه های خدا   را کسانی آباد و تعمیر می کنند که ایمان به خدا تبارک و تعالی و ایمان به روز آخرت داشته باشند .

وی افزود : هر کسی اهل ساختن مسجد و خانه خدا نمی شود هر کسی برای مردم عبادت گاه نمی سازد ، تعمیرو آبادانی مسجد ، مخصوص کسانی است که اولاً ایمان به خدا ودر ثانی ایمان به روز آخرت داشته باشند .

جعفری ادامه داد: کسانی که مسجد را می سازند و یا تعمیر می کنند خودشان هم اهل مسجد، اهل اقامه نماز باشند، اقامه نماز را سر لوحه اهم کارهای خودشان قرار دهند .

وی خصوصیات دیگر کسانی که اهل مسجد و تعمیر مسجد هستند، گفت : پرداخت زکات یعنی کسانی که خمس مال و زکات مال را نمی پردازند کسانی که اهل نماز نیستند نباید به فکر این باشند که مسجد بسازند باید خودشان اهل نماز و مسجد هم باشند، این نکته کلیدی است مسجد و ساخت و آبادانی مسجد مخصوص مؤمنین است.

حجت الاسلام جعفری  تصریح کرد: کسانی که به هر اندازه به فکر نماز و دعا و مسجد است و  یک گوشه کار را می گیرند ولو اینکه یک مسجد کوچک برای عبادت مردم قرار می دهند ، اینها کسانی هستند که خداوند تبارک و تعالی خانه ای در بهشت برای آنها بنا می کند .

وی با بیان اینکه در نظافت مسجد بکوشند ، مسجد خانه خداست افزود مسجد جاییست که مردم واجبات دین را انجام بدهند . مسجد جایی که با احکام آشنا می شوند و نماز و دعا خوانده می شود . بر همه ی مؤمنین رعایت آداب مسجد ، نظافت و روشنایی مسجد فرض است .کسی که در روشنایی مسجد بکوشد و چراغ مسجد را روشن کند ،تا زمانی که نوری از آن چراغ در آن مسجد باشد، فرشتگان و حاملان عرش برای او استغفار می طلبند .

جعفری بیان داشت : در روشنایی و عمران و آبادانی مسجد بکوشید ، مسجد به عنوان سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید.

وی با بیان اینکه مساجد غریب نشوند گفت : با خواندن نماز و دعا و حضور گسترده ، این سنگر را حفظ کنید .

در ادامه اذعان داشت : پیامبر اسلام حضرت محمد فرمودند : اگر روز پنج شنبه ، شب جمعه مسجد را تمیز و جارو کند به اندازه یک سرمه کشیدن از مسجد خاک جمع کند تمام گناهان او بخشیده می شود .نگذارید یکی از شاکیان در روز قیامت ، مسجد باشد .

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم اظهار داشت : اگر می خواهیم راحت باشیم ، در امر ولایت انسان باید ثابت قدم باشد بداند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است . اطاعت از مقام معظم رهبری را قدر بدانیم بدانیم، سرپیچی از فرمایشات ایشان برای ما ذلت می آورد .

خطیب جمعه رابر به برخی از بیانات ارزشمند و راه گشای مقام معظم رهبری در جمع سفرا و نمایندگان ایران در کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود : در تعامل با دنیا دومحور را باید مد نظر داشته باشند، ۱- رابطه با امریکا و دیگری رژیم صهیونیستی .

وی ادامه داد : در رابطه با رژیم صهیونیستی تعامل با آن هیچ وجهی ندارد ، چون رژیم نا مشروع است واین رژیم رژیمی است که خودش سرزمین های دیگران اشغال کرد.

جعفری افزود : در رابطه با آمریکا همانطور که حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها فرمودند خیلی انسان باید مواظبت کند و بیدار باشد ، ایشان فرمودند: من به طرفداری از وزارت خارجه در سطح وزرا ، می توانید گفتگو بر موضوع خاص مثل موضوع هسته ای داشته باشید .

وی تصریح کرد :  مردم بعد از یکسال متوجه شدند که حرف زدن با آمریکایی ها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و آنها به دنبال فساد هستند .

در ادامه گفت : یکسال با آمریکا مذاکره کردیم اما آنها هر روز پررو تر شدند و خواسته هایشان را بیشتر کردند ، هر روز ی که با آنها حرف زدیدیم باعث شد آنها یک قدم جلوتر بیایند . آنها خوی مستکبرین ، خوی احاطه بر مظلوم دارند آنها حقوق بشر سرشان نمی شود ، اساس کار آنها بر فساد است .

امام جمعه رابر ابراز داشت : مقام معظم رهبری فرمودند من منع تان نمی کنم تعامل با دنیا داشته باشید آیا با آمریکایی وبا رژیم صهیونیستی می شود تعامل داشت باید انسان موضع اش مشخص باشد تا زمانی که دشمنی آمریکا ادامه دارد تعامل با آنها هیچ نفعی ندارد .

وی در ادامه بیان داشت : آمریکایی ها تحریم را کم نکردند بلکه تحریم ها را افزایش دادندو لحن آمریکایی ها نسبت به ایرانی ها اهانت آمیز تر شد .

امام جمعه رابر ضمن اشاره به جنگ اخیر صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه افزود : همه متوجه شدند، آمریکا ازرژیم خون آشام قاتل و ظالم صهیونیست ها دفاع و همراهی کردو باز هم کمک کرد تا آنها کودکان فلسطین را بکشند و نسل کشی راه بیندازند لذا چهره آمریکا روشنتر شد ، هر جا جنگ نسبت به افغانستان، عراق، سوریه و … کرده آن روحیه استکباری خودش را داشته است .

وی با اشاره به بخش دیگر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله عراق افزود: ایشان فرمودند که با تعیین نخست وزیر عراق، در دولت عراق کسانی که قصد فتنه داشتند درس خوبی از این ماجرا بگیرند .

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود به ۲۶ مرداد ماه آغاز بازگشت آزادگان به میهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود :آن انسان های سربلند ، آزادگان با وجود شکنجه‎های سخت روحی و جسمی آن روحیه خودشان را حفظ کردند وبه تقویت ایمان و کارهای دینی پرداختند ، ضمن تبریک به همه انسانهای سربلند و سرافراز میهن اسلامی از خداوند تبارک و تعالی آرزوی موفقیت آنها و اینکه در خدمت به اسلام و خدمت به جامعه و حکومت ولایت فقیه رااز درگاه ربوبی خاضعانه مسئلت دارم

حجت الاسلام جعفری ضمن اشاره به سفر دیروز استاندار و هیأت همراه و مدیران کل به شهرستان رابر ، بازدید از بخش هنزاء ، مناطق عشایری و از مجتمع فرهنگی صدر، مناطق روستایی برف انبار ، حضور در گلزر شهدا ، گلزار شهدای گنجان ، جاده مستقیم به کرمان و نهایتاً جلسه شورای اداری ، را بسیار برنامه خوبی دانست و افزود : ان شا الله ثمرات این سفر هم به زودی برای مردم روشن شود و ما خدمات همه کسانی که در سرمایه گذار و سرمایه دار هستند و دوست دارند برای مردم کار کند دعوت و تشکر کرد .

وی به مسئله آب رابرکه به مشکل بحران در آمده با قول ها وعده ها هنوز مشکل آب حل نشده اشاره کرد و افزود :درست است یک عده ای در تلاش هستند و دستشان درد نکند، اما راه تأمین آب رابر زمانی صورت می گیرد منفک از شهرستان بافت شود

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد : مردم رابر برای انقلاب جانفشانی کردند ،خون دادند ، ایستادگی کردند ، ان شا الله با درایت و مدیریت بیشتر مشکل آب این منطقه حل شود مشکلات و گرفتاری مردم کمتر شود، یکی از راه حل آن آب رابر را از شهرستان بافت جدا کنیم .

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب