پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:50:52 - چهارشنبه 29 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری مراسم تعزیه خوانی در یادبود کودکان شهید غزه
همزمان با ایام شهادت امام صادق (ع) سه مجلس تعزیه در کرمان در یادبود کودکان شهید غزه برگزار می شود.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، ثارالله انکوتی مسئول گروه تعزیه از شهر چترود، روستاهای هوتک و ده زیار با بیان اینکه در ایام شهادت امام صادق (ع) سه مجلس تعزیه در کرمان اجرای عمومی می شود، گفت: این مجالس در یادبود کودکان شهید غزه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس تعزیه شهادت امام حسین (ع) عصر پنجشنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۷:۳۰ در محل گلزار شهدای کرمان شبیه خوانی می شود، عنوان کرد: انتخاب این مجلس به دلیل به شهادت رسیدن دو کودک از اهل بیت (ع) یعنی حضرت علی اصغر (ع) و حضرت عبدالله فرزند امام حسن مجتبی (ع) در زمان شهادت سید الشهدا (علیه السلام) در واقعه عاشورا است.

انکوتی عنوان کرد: در این مجلس ماجرای آتش زدن خیمه ها و اسارت اهل بیت امام حسین (ع) و کودکان آن حضرت نیز شبیه خوانی می شود.

وی با بیان اینکه در این ایام دو مجلس تعزیه نیز در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) شهر کرمان شبیه خوانی می شود، اعلام کرد: این دو مجلس نیز پنجشنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، شب ها بلافاصله بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن مقدس امامزاده محمد (ع) توسط هنرمندان حسینی شبیه خوانی می شود.

مسئول گروه تعزیه از شهر چترود، روستاهای هوتک و ده زیار با اشاره به اینکه این مراسم با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و هیئت امناء آستان مقدس امامزاده محمد (ع) شهر کرمان برگزار می شود، گفت: این مجالس تعزیه توسط برادران رضا، محمدرضا، سلیم و محمد مهدی میراحمدی، وحید رمضانی، صالح صدقی، دانیال مهدوی، محمد، علی و مصطفی افضلی، ثارالله انکوتی، محمد علی زارکوهی، امیر عباس عربزاده و غلام حسن زاده در سه اجرای متفاوت شبیه خوانی می شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب