پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:58:08 - پنجشنبه 30 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با همین سیره شهدا در جهان الگو شدیم
مارانی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) افزود : امروز اگر مسلمانان در غزه و فلسطین و شجاعانه مقاومت می کنند دلیلش خون فرزندان شماست.

به گزارش” صبح رابر” امروز همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاههای مقاومت مساجد ابوالفضل (ع) و صاحب الزمان رابر با تشییع پیکر مطهر شهید گمنام متبرک شد.

در این مراسم معنوی سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ، منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان و جمع کثیری از خانواده معزز شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و مردم شهید پرورشهرستان در سالن شهید تهرانی رابر حضور داشتند .

سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در این یادواره ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت : شهدا سربازان قرآن و دین هستند و خود قرآن آنان را موجب برکت در میان ما معرفی می کند، شباهت قرآن و شهدا در این است همانطور که قرآن دو بار نازل شد، تدریجی و به یکباره ، شهدا نیز ابتدا در دوران ۸ سال دفاع مقدس بصورت جمعی شهدا بعد از عملیات های سنگین خیبر بدر والفجر و همه عملیات های دوران دفاع مقدس ،خیر عظیمی از شهدا را وارد شهرستان می کردند،با اینکه جنگ تمام شده اما لاله های پر پر و جوانان برومند دفاع مقدس در دوران مختلف وارد شهرستان رابر شده است لذا این شهدا به عنوان الگوی خودمان باید قرار دهیم .

وی در ادامه گفت :  خصوصیات رزمندگان و ایثارگران را سرلوحه کارمان قرار دهیم یقیناً جامعه ی خالی از مشکلات و موضوعات و تهدیدات خاص خواهیم داشت .

مارانی افزود : دایره المعارف هایی باید نوشته شودکه ، شهدا که و چه بودند و اینکه شهدا چه چیز مد نظرشان بود .

وی با اشاره به اینکه شهدا در برنامه خودشان چه چیزی رعایت می کردند ، اذعان داشت: نکته اول: ولایت مداری و ولایت پذیری بود در کنار ولایت و رهبر محکم و مقتدرانه ایستادند و خط شکن های لشکر ثارالله بودند در تخریب ، اطلاعات ، عملیات و گردان های رزم وجود اینها موجب خیر و برکت بود و مردم عزیز ولایت مداری و اطاعت پذیری خودشان را نشان می دادند .

مارانی بیان داشت : در جبهه و جنگ کمبود نیروی انسانی نداشتیم و این ولایت پذیری ، بصیرت و آگاهی رزمندگان و شهدا ، صحنه ها را حفظ کردند، حضور در صحنه و بصیرت بیشتر یاران امام خمینی (ره) نسبت به یاران امام حسن (ع) و یاران امام علی (ع) عنوان کرد .

وی ادامه داد : امام یکبار از مردم گله نکرد ، جوانان ، آنچه باعث شد در جهان الگو باشیم همین سیره شهدای شمابود ، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان برای هم ، همه شهدا الگوهای جبهه و جنگ و دفاع مقدس در بحث صبر و استقامت   ایثار و از خودگذشتگی و اینکه اهل نماز و قرآن بودند، نماز تأکید اسلام و شهدا ، رزمندگان قبل از اذان قرآن می خواندند و در صفوف آماده و منتظر برای اذان می شود ، فرهنگ نماز در جبهه این شکلی بود ، در جبهه ها و جنگ ضعف از خودشان نشان نمی دادند،‌ ایمان و اخلاص از خصوصیات بارز و ارزشمندشان بود و روحیه شهادت طلبی داشتند در جهان اسلام به عنوان الگو و محور مقاومت و استقامت و شهامت بودند .

 

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) عنوان کرد : محور مقاومت جمهوری اسلامی است ، خود القاعده دست پرورده خود آمریکایی، به عنوان رئیس گروه داعش انتخاب کردند تا اسلام را به هم بریزند و مشکلاتی ایجاد کند، کشور سوریه و عراق همان تفکر رزمندگان عزیز و ارجمند ، حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت و محور مبارزات در جهان خود نمایی می کند .

وی افزود:  گروه تکفیری ها محور مقاومت را جمهوری اسلامی می دانند، برکت خون شهدای شماست امروز همه عملیات در سوریه به هم می ریزد و در غزه علارغم همه توطئه ها و مشکلاتی که برای مسلمانان مظلوم داشته شکست خوردند .

مارانی خاطر نشان کرد : این از تفکر جمهوری اسلامی و شهداست امروز خدا را شاکر و سپاسگزاریم در جهان اسلام اتفاقات خوبی افتاده است ، به برکت خون شهداء نظم و انقلاب دینی و مذهبی رزمندگان دردوران ۸ سال دفاع مقدس یک جایگاهی ازخودشان گذاشته اند که امروزجلوی اسلام و اسلام خواهی را نمی توان بگیرد این برکت خون شهداست ، شهدا ستون انقلاب مد نظر امام راحل بود.

وی ادامه داد : به برکت خون شهداست همه مردم در جهان اسلام در مقابل زیاده خواهی دشمن اسلام ایستاده اند هر چند دشمن دنبال تفرقه افکنی است ، با حرکت پشت سر ولایت فقیه محکم استوار بایستیمونقشه‌های آنها را خنثی کنیم.

سردار مارانی افزود : امروز اگر مسلمانان در غزه و فلسطین و شجاعانه مقاومت می کنند دلیلش خون فرزندان شماست

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در جهان به‌عنوان یک الگوی صبر و استقامت، شجاعت و شهامت و از خودگذشتگی معرفی شده است و اگر امروز حزب‌الله لبنان، فلسطین، سوریه و دیگر کشورهای مسلمان ایثارگرانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستادگی می‌کنند، برگرفته از روحیه شجاعت و ایثارگری همین شهدا و رزمندگان اسلام است.

 

سردار مارانی در توصیه به جوانان افزود : ما امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست و باید خون شهدا را برای خود ارزش بدانیم و آنها را برای خود الگو و محور قرار دهیم.عزت ایجاد شده را حفظ کنیم ، وصیت نامه آنان را مطالعه کنیم .

سردار مارانی از معجزات شهدا گفت همچنین بیان کرد: من صحنه کربلا را در صحنه ای که برای شهدا غدیر پیش آمد، دیدم و وجود شهدا را مایه خیر و برکت برای همه انسانها خصوصاً شیعیان دانست .

در این مراسم در ابتدا حجت‌الاسلام جعفری امام جمعه رابر ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران و خیر مقدم به مهمانان گرامی وعرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در آخرین لحظه عمرش که همه( فامیل ، آشنا و همسایه) را جمع کرده بودند،   فرمودند: به شفاعت ما نمی رسد کسی که نسبت به نمازش کوتاهی کند، درجمله دیگری که حضرت فرمودند : صله رحم را انجام دهید .

وی در بحث دیگر خود خطاب به مسئولین گفت : خدمت به مردم را انجام دهید و خدا را فراموش نکنید .

جعفری با بیان اینکه در وصیت نامه شهدا آمده است تابع ولایت فقیه باشید عنوان کرد : امروز در عصر غیبت یکی از وظایف همه ما پیروی کردن از مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان است ، اگر پیروی بدون چون و چرا داشته باشیم، موفق و عزیز هستیم .

وی در یک کلمه ابرز داشت : یاد خدا که مظهر آن نماز است و از شیطان به دور باشیم ، اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهید پیرو مقام معظم رهبری باشید.

در ادامه این مراسم معنوی گزارشی از یادواره توسط حمید رضا شمس الدین نژاد دبیر ستاد یادواره که یکی از راههای بصیرت افزایی جوانان را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست .

وی ادامه داد : شهدا آرمان ها و ارزشهای امام راحل اند و گوش و جان شنیدن به رهنمودهای مقام عظمای ولایت از آرمان های شهدا است، بصیرت افزایی تمامی اقشار در جنگ و جبهه را یک دانشگاه دانست.

سپس منظری توکلی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایا م شهادت امام صادق (ع) بیان داشت : امام صادق (ع) فرمودند: برای ما شیعیان زینت باشد برای ما عامل سرافکندگی و شرمندگی نباشد ، برای اینکه عامل سرافکندگی نباشیم ، باید ببینیم شهدا چگونه زیستند و چگونه شهادت را انتخاب کردند و از ما چه خواسته اند ، سیره و روش شهدا را سرلوحه زندگیمان قرار دهیم.

وی ادامه داد : من امروز درتحقیق صورت گرفته وجه مشترک تمامی وصیت نامه ها که یک جمله کلیدی و مهم، تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است ، رمز کسب سعادت دنیا و آخرت در یک جمله تبعیت محض و مطلق ا ز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای عنوان کرد.

از برنامه های این یادواره ،  قرائت کلام نورانی قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی ، خیر مقدم امام جمعه شهرستان به مهمانان و حاضرین ،   قرائت شعرتوسط همتعلی زرین کلا ، گزارشی از چگونگی برگزاری یادواره توسط حمید رضا شمس الدین نژاد دبیر ستاد یادواره ، سخنرانی منظری توکلی ، تشییع پیکر مطهر شهید گمنام ، دلنوشته  دختر شهید داوود هاشمی به پدرش ، سخنرانی مارانی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، مداحی مداح اهل بیت (ع) حاج علی کدخدایی  و در پایان وداع با پیکر پاک شهید گمنام بود .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب