پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:19:48 - جمعه 31 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا نسبت به گذشته منفورتر شده است/رئیس‌جمهور برای معرفی وزیرعلوم جدید حساسیت‌های مجلس را در نظر بگیرد/معنای اعتدال هم محبت و هم برخورد است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: معنای تذکر رهبری معظم این است که دولت با شناسایی نقاط ضعف، آنها را علاج کند و هر چند یکی از این نقاط ضعف تفسیر غلطی بود که از اعتدال شنیده شد و معنای اعتدال این نیست که همه جا نرمش، سازش و دست به سر همه کشیدن حتی جانی و مقصر صورت گیرد، بلکه باید به جای محبت، محبت و در برابر برخورد هم برخود صورت بگیرد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا “آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی” در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر رعایت اصل تقوا اظهار داشت: بهترین شیوه تقوا این است که انسان در زمره صادقین باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: در زندگی ایشان ارشاد و نکات بزرگ و فراوانی وجود دارد که یکی از برنامه‌های ایشان استفاده از فرصت‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رعایت اخلاق اسلامی یکی از نکات بسیار مهم و ویژه‌ای برای امام جعفر صادق(ع) بود، گفت: موضوعات اخلاقی همیشه برای ایشان در امر تعلیم و تربیت بسیار ارزنده و مهم بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه اخلاق در جامعه ما بسیار ضعیف شده است، تصریح کرد: اخلاق در ادارات، جامعه، زندگی زناشویی ما جقدر رعایت می‌شود؟ در حالی که باید بدانیم که ادارات اجیر مردم و جامعه هستند و باید در مقابل پولی که از بیت‌المال می‌گیرند به وظایفشان عمل کنند و در غیر اینصورت این مبالغ شبهه ناک می‌شود و بگذریم که در برخی ادارات زیرمیزی هم گرفته می‌شود و این مسئله برای نظام و انقلاب خطرناک است.

وی به رعایت اخلاق در دانشگاه‌ها و مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: بر جوانان و نوجوانان رحم کنید مبادا فکری غلط و سخنی باطل و جمله‌ای که بوی اهانت به نظام و انقلاب می‌دهد، از زبان شما شنیده شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حکومت باید دلسوز باشد و مردم هم باید از هرگونه تنبلی و سستی و زودرنجی پرهیز کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: تکفیری‌ها در حال حاضر بیش از ۵۰ مسجد و کلیسا را ویران کردند.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب گفت: آمریکا و غرب پیشنهاد ایران مبنی بر برد- برد را بپذیرند چرا که این مسئله به نفع منطقه، غرب و البته خود ایران است. که اگر نپذیرید به یک بازی برد باخت تبدیل می‌شود و بازنده اصلی شما خواهید شد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هر زمانی که آمریکا مقابل ملت و انقلاب اسلامی ایران ایستاده بازنده شده و در زمانی تا توانسته از شاه مخلوع و صدام حسین در سالیان دراز حمایت کرده، اما ایران در مدت جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاکش را مقابل عراق از دست نداد و شاه را هم از کشور مجبور به فرار کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی نفرت و انزجار جهان از آمریکا و حامیانش را بزرگترین باخت آنها دانست و تصریح کرد: انجام اقدامات مختلف از سوی این کشورها فقط موجب شدت نفرت جهان از این چهره‌های کثیف شده و تاحدی که شعار “مرگ بر آمریکا” در غرب هم طنین‌انداز شده است.

وی خطاب به دولت یازدهم گفت: به دلیل حمایت‌های معظم له از این دولت به آنها تبریک می‌گویم و این حمایت یعنی اینکه حضرت آقا راضی نیستند که دولت تضعیف شود و البته ایشان همراه با حمایت و تاکید می‌فرمودند که همه دولت‌ها نقاط ضعف و مثبتی دارند و این یعنی که دولت تدبیر و امید هم باید نقاط ضعف خود را بشناسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معنای تذکر رهبری معظم این است که دولت با شناسایی نقاط ضعف، آنها را علاج کند و هر چند یکی از این نقاط ضعف تفسیر غلطی بود که از اعتدال شنیده شد و معنای اعتدال این نیست که همه جا نرمش، سازش و دست به سر همه کشیدن حتی جانی و مقصر صورت گیرد، بلکه باید به جای محبت، محبت و در برابر برخورد هم برخود صورت بگیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: دولت باید به خدماتی که رزمندگان و شهدا در جبهه‌ها برای حفظ انقلاب داشتند نهایت تقدیر و تشکر کند و مقام آن‌ها را بالا بداند.

خطیب نماز جمعه تهران به انتخاب مناسب شعار تدبیر و امید از سوی دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: برای انتخاب چنین شعاری به دولت یازدهم تبریک می‌گویم اما در این تدبیری که به عنوان شعاری خوب مطرح شده باید سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت و فقط تدبیر الهی را مد نظر قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عدم رای اعتماد وزیر تحقیقات و فناوری در مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور باید در انتخاب وزیر بعدی عنایت کند و این که حساسیت مجلس در مورد وزیر معزول چه بوده است و تقاضا می‌کنم که وی فردی را به مجلس معرفی کند که دیگر این نقاط ضعف را نداشته باشد و نقاط قوتش را بالا ببرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب