پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:01:32 - سه شنبه 4 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت ساماندهی گلزار شهدای روستای اسلام آبادشهرستان رابر
به گزارش” صبح رابر“گلزار شهدا در سراسر کشور از مکان های برگزیده است، ضرورت ساماندهی گلزار شهدای شهرستان رابر در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهداست، گلزار شهدا باید آن گونه که در شأن شهداست ساماندهی شود،آسایش و امنیت بر کشور حاصل خون شهدا و از خودگذشتگی جانبازان و رزمندگان است و ساماندهی گلزار […]

به گزارش” صبح رابر“گلزار شهدا در سراسر کشور از مکان های برگزیده است، ضرورت ساماندهی گلزار شهدای شهرستان رابر در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهداست، گلزار شهدا باید آن گونه که در شأن شهداست ساماندهی شود،آسایش و امنیت بر کشور حاصل خون شهدا و از خودگذشتگی جانبازان و رزمندگان است و ساماندهی گلزار شهدا حداقل کاری است که متولیان امر برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام می دهند.

همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند: «شهدا امام زادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است. » و همین تربت پاک شهیدان است که مکان عاشقان، عارفان، دلسوختگان و دارالشفای آزادگان است.

شهید همواره در کشور ما که خاستگاه اسلام مبارز شناخته می‌شود، از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در این میان گلزارهای شهدا نقش تسری عقاید انقلابی را بازی می‌کنند.

در شرایطی که این مسئله لزوم حفظ و مرمت گلزارها را گوشزد می‌کند، وضعیت گلزار شهدای شهرستان رابر چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

در حالی که مسئولان شهرستان رابر از سازماندهی و مرمت گلزار شهدای این شهرستان خبر داده اند اما گلزار شهدای روستای اسلام آباد شهرستان رابر ، فاقد مرمت و هیچ فضای سبز است.

این مکان معنوی که در چندین سال ساخته شده است به دلایل مختلف از لحاظ ساماندهی گلزار شهدا در وضعیت نامطلوبی به سر می برد که توجه مسئولان متولی را می طلبد.

نبود روشنایی مناسب در روستای کویر داس آباد شهرستان رابر و خیلی از روستاهای دیگر شهرستان و پرچم در گلزار شهدا، نداشتن فضای سبز و گلکاری، انجام نشدن عملیات بهسازی و آسفالت محوطه گلزار از جمله مشکلات و کمبودهای زیباسازی این مکان است.

گمنامی،غربت و فراموش شدن تعریف امروز مقبره شهدای بسیاری از روستاهای شهرستان رابر از جمله روستای اسلام آباد ، کویر داس آباد است ، شهدایی که دیروز برای حفظ این مرز وبوم خالصانه جنگیدند و در غربت شهید شدند اکنون نیز به غربتی دیگر رسیده اند خالصانه، متواضعانه و بدون هیچ چشم داشتی پا به میدان گذاشتند، از جوانی، تحصیل علم و دانش و کسب مقام و شهرت گذشتند و مردانه عازم جنگ با دشمن و دفاع از سرزمین و ناموس خود شدند، عده ای چند سال بعد شناسایی و دفن گردیدند، خوب است نگاهی به گلزار شهدای شهرستان رابر انداخته شود تا غربت آن بزرگواران بیشتر مشهود گردد، سنگ قبر شهدای اسلام آباد که تا چند سال پیش دارای اسم و نشان بودند دیده می شود که اکنون آن بزرگواران هم گمنام شده اند!! گمنامی،غربت و فراموش شدن  تعریف امروز مقبره شهدای روستای اسلام آباد شهرستان رابر است، آنان که دیروز برای حفظ این مرز وبوم خالصانه جنگیدند و در غربت شهید شدند اکنون نیز به غربتی دیگر رسیده اند،  البته تفاوت این دو غربت در آن است که غربت قبلی دربرابر دشمنان و بیگانگان بود ولی اکنون…؟!!!

با توجه به اینکه گلزار شهدای رو ستای اسلام  آباد شهرستان در کنار آستانه مقدس شاه مرتضی واقع شده ، اما همچنان غربت را در مزار شهدای این روستا مشاهده می کنید و این جای تاسف دارد .

روشنایی ، تأمین آب شرب و احداث آبخوری‌، احداث سرویس‌های بهداشتی، نصب سطل زباله و نظافت نیز از اهم مشکلات بهداشتی گلزارهای شهدای شهرستان رابر است.

در تصاویر زیر وضعیت نامناسب گلزار شهدای روستای اسلام آباد که مقبره سه شهید بزرگوار انقلاب اسلامی است را مشاهده می کنید که علی رغم کارهای چندین سال صورت گرفته سنگ قبرشان زیر آفتاب و باران شکسته و خراب شده. باورم نمی شود اصلا کیفیت قبور و قاب عکس ها در شان ایشان نیست و محوطه درونی گلزار، فضای بیرونی آن از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

جا دارد مسئولان با برنامه ریزی صحیح نسیت به تکمیل گلزار شهدای اسلام آباد اقدام نمایند، شهدا نه نیازی به سنگ قبر دارند و نه نیازی به گنبد و بارگاه این ماییم که نیاز داریم یادشان را هر از گاهی در دل خود زنده کنیم تا به یاد ایمان و فداکاری آنان بیفتیم وجلوگیری کنیم از برداشتن قدمهای کج.
برای همین است که برای آن عزیزان سنگ قبری می گذاریم و بارگاهی بر می افروزیم. که شهدا زنده اند و نزد خدای خویش روزی می گیرند و ما مردگان زنده نما در روزمرگی خویش سرگردانیم… بهتر است به قبور شهدای شهر های دیگر هم نگاه کنیم تا تفاوت را متوجه شویم.
به هر حال خیلی دور از شأن شهدایی است که بهترین منزل اخروی را دارند، منزل دنیاییشان را که ما درست کرده ایم این طور باشد.

IMG_8417 IMG_8416 IMG_8419 IMG_8420 IMG_8422 IMG_8423 IMG_8424 IMG_8425 IMG_8427 IMG_8428

  1. م   شهریور ۴, ۱۳۹۳  

    سلام متاسفانه یکی ازروستاهایی که گلزارشهدای آنان ساماندهی نشده روستای زمین انجیر است چندین باربه بنیادشهیدمراجعه ولی بابهانه هایی شانه خالی نموده اند

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب