پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:03:05 - جمعه 14 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسیدگی به وضعیت نا مناسب پارک های رابر
در جامعه کنونی که بازی‏های رایانه‏ای و مجازی، تحرک و جنب و جوش را در کودکان و نوجوانان به حداقل رسانده ‏اند و از سویی دشمن به قصد تهاجم فرهنگی با همین ابزار بازی و سرگرمی‏ های مجازی، قدرت اندیشیدن و تفکر را در نسل جوان نشانه رفته است و با تولید انواع بازی‏ های رایانه‏ ای و کامپیوتری سعی در تغییر نگرش و تفکر نسل جوان در حال رشد را دارد، انجام بازی در فضاهای شاد و متنوع و به صورت دسته‏ جمعی می‏ تواند به عنوان راهکاری در کاهش اثرات مخرب این نوع بازی های رایانه ای باشد.

به گزارش ” صبح رابر”اهمیت بازی در سنین کودکی و نقش آن در شکل‏گیری شخصیت کودکان و میزان یادگیری اصول و آموزه‏های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و اکثر کارشناسان و متخصصین علوم روان‏شناسی نیز بر این نکته تاکید دارند که بازی در فرآیند شکل‏گیری شخصیت کودکان نفش مهمی ایفا می‏کند.

بنابراین خانواده‏ها سعی می‏کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏شان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏ها و شهربازی‏ها، ضمن فراهم کردن محیطی شاداب و و فرح بخش برای آنها، راه‏های رسیدن به تکامل شخصیتی و فیزیکی آنها را هموار کنند.
بازی در مکان‏های عمومی و به صورت گروهی، تفاوت‏هایی با بازی در منزل دارد از آنجا که بازی در مکان‏های عمومی نظیر مدارس، مهدهای کودک، پارک‏ ها و شهرهای بازی به صورت گروهی است و از وسایل مختلف بازی استفاده می‏شود، رعایت نکات ایمنی و داشتن آگاهی از نحوه استفاده از وسایل بازی موجود بیش از مکان‏های دیگر ضروری است، رعایت استاندارد ایمنی در مهدهای کودک، پارک‏ها و شهرهای بازی به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حوادث الزامی است

شهرستان رابر دارای دو پارک محلی برای بازیهای کودکان ،پارک در محدوده‌ تنها کتابخانه‌ عمومی این‌ شهر واقع شده. وپارک ملت در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و نیاز به بهسازی دارداگر سری به پارک‌های این منطقه بزنید این واقعیت را در می‌یابید. نبود آب آشامیدنی ، وضعیت نا مناسب وسایل بازی کودکان در پارک ها شهرستان و نبود سرویس های بهداشتی , …امروزه در اکثر پارک‏ها کمتر به مسائل ایمنی توجه می ‏شود، بست‏های شکسته، بلبرینگ‏های زنگ زده و معیوب، زنجیرهای غیرمطمئن و نامتوازن تاب‏ها، کف‏سازی خطرناک مملو از سنگ و ماسه و شن، وسایل بازی فلزی کهنه و غیر استاندارد و … حاکی از به بازی گرفته شدن استاندارد در پارک‏ها است.
وجود این وسایل غیراستاندارد در پارک‏ها علاوه بر احتمال بروز حوادث ناگوار برای کودکان، باعث افزایش دلهره و نگرانی والدینی می‏شود که برای گذراندن ساعاتی خوش به این مکان‏ها می‏روند.
در جامعه کنونی که بازی‏های رایانه‏ای و مجازی، تحرک و جنب و جوش را در کودکان و نوجوانان به حداقل رسانده‏اند و از سویی دشمن به قصد تهاجم فرهنگی با همین ابزار بازی و سرگرمی‏ های مجازی، قدرت اندیشیدن و تفکر را در نسل جوان نشانه رفته است و با تولید انواع بازی‏ های رایانه‏ ای و کامپیوتری سعی در تغییر نگرش و تفکر نسل جوان در حال رشد را دارد، انجام بازی در فضاهای شاد و متنوع و به صورت دسته ‏جمعی می‏ تواند به عنوان راهکاری در کاهش اثرات مخرب این نوع بازی های رایانه ای باشد.
به علاوه تحرک و جنب و جوش در سنین کودکی باعث تقویت قوای جسمی و ذهنی کودک در بزرگسالی خواهد شد، فلذا توجه به استانداردهای لازم و ایجاد فضاهای ایمن در سطح شهرها برای پر کردن اوقات فراغت نسل جوان‏تر بیش از گذشته ضروری به می‏رسد.
امید است متولیان امر و مسئولان شهرداری‏ها و فضای سبز در ایجاد، توسعه و نگهداری و بازدید علمی از فضاها و مکان‏ها بازی کودکان، راه را توسعه همه جانبه کودکان امروز و آینده ‏سازان فردا هموار سازند تا خانواده‏ ها در انتخاب پارک برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان شان به خود تردید راه ندهند و نگران خطرآفرین بودن وسایل پارک‏ ها نباشند.

Picture 696 Picture 697 Picture 698 Picture 700 Picture 701 Picture 702 Picture 703 Picture 704 Picture 706 Picture 707 Picture 708 Picture 709

 

  1. باران   شهریور ۱۸, ۱۳۹۳  

    واقعا جای تاسف داره ، لعنت بر کسایی که باعث و بانی این محرومیت اند بچه های بی گناه رابر چه گناهی کردن که از حد اقل امکاناتی که حتی چلغوزآباد هم پیدا میشه باید بی نصیب باشن. حالا از بعضی از بچه ها که ما دهه شصتی ها بود گذشت. مسئولین بی فکر جواب خدا رو چی میخوان بدن.مگه یه نرده رنگ زدن و یه خال جوش گذاشتن یا ۴ تا جدول گذاشتن چقد هزینه داره؟؟؟؟؟ برین شهرای دیگه رو ببینید هر وجب یه فضای سبزه. وقتی متخصص نمیدارین در راس کار آخرش همینه دیگه.
    پارک که چی بگم؟؟؟ یه بیمارستان-استخر- خیابون درست و حسابی هیچی؟ خداییش این انصافه؟

  2. همشهری   شهریور ۲, ۱۳۹۴  

    باران عزیز پارک های رابر ختم شد فقط به پارک ملت ، چند روز قبل که به کتابخانه رفته بودم، دیدم که پارک کوچکی که بعد از ساخت دو کتابخانه و شهرداری باقی مانده بود نیز موجود نیست و امروز شنیدم که تقریبا ۵ ماه است که این پارک کوچک و اندک وسایل بازی کودکان را نیز برداشته اند و فقط آسفالت های کنده شده روی هم هستند.
    واقعا برای رسیدگی هیی که به مردم رابر می شود باید گریه کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب