پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:21:30 - شنبه 15 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زلزله خاموشی استان کرمان را در کمین است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در استان بیلان منفی داریم، گفت: زلزله خاموشی استان کرمان را در کمین است و این یعنی یک فاجعه انسانی بزرگ.    به گزارش ” صبح رابر“به نقل از بوتیا، دکتر محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان […]

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در استان بیلان منفی داریم، گفت: زلزله خاموشی استان کرمان را در کمین است و این یعنی یک فاجعه انسانی بزرگ.

 

 به گزارش ” صبح رابر“به نقل از بوتیا، دکتر محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون مشترک لایحه حمایت از تولید شب گذشته ( ۱۴ شهریور ) در جمع مردم شهرستان راور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از آب استان برای مصرف کشاورزی استفاده می شود، گفت: نمی توانیم اجازه دهیم در جایی که مردم برای تامین آب  شرب دچار مشکل هستند، کشاورزی به صورت غرق آبی انجام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آب استان کرمان از مرز بحران گذر کرده و به فاجعه نزدیک می شود، افزود: آبیاری به صورت غرق آبی، کفران نعمت الهی است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات خوبی برای تغییر روش آبیاری به کشاورزان پرداخت می کند، تاکید کرد: کشاورزان باید جوابگوی نسل آینده باشند و در برابر خدای خود پاسخگو هستند.

نائب رئیس کمیسیون مشترک لایحه حمایت از تولید با اعلام اینکه برای جلوگیری از این روش آبیاری باید در مجالس قوانینی وضع شود، گفت: اینکه نمی شود هر کس در منزلش چاهی زد، صاحب آب شود.

وی با بیان اینکه آب هم باید مانند نفت ملی شود، افزود: اگر آب ملی شود، استفاده غیر مجاز از آن هم غیر قانونی و جرم محسوب می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در استان بیلان منفی داریم، گفت: زلزله خاموشی استان کرمان را در کمین است و این یعنی یک فاجعه انسانی بزرگ.

وی تصریح کرد: ۱۱ هزار چاه غیر مجاز در استان حفر شده و ۹۸ درصد از زمین های کشاورزی به صورت غرق آبی آبیاری می شود.

خبرنگار: ثارالله انکوتی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب