پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:24:47 - شنبه 15 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا بی قانون ترین مکان روی زمین به اعتراف خودشان/ مردم آمریکا به دلیل عدم احساس امنیت سلاح نگهداری می کنند
ایالات متحده آمریکا بالاترین نرخ مالکیت اسلحه در دنیا را داراست و به طور متوسط در این کشور، ۸۸ نفر از هر ۱۰۰ نفر، مالک حداقل یک قبضه سلاح هستند.در این رابطه حتی دومین کشور در این رتبه بندی، یعنی یمن، با ۸/۵۴ نفر مالک اسلحه، از هر صد نفر، بسیار پایین تر از آمریکا […]

ایالات متحده آمریکا بالاترین نرخ مالکیت اسلحه در دنیا را داراست و به طور متوسط در این کشور، ۸۸ نفر از هر ۱۰۰ نفر، مالک حداقل یک قبضه سلاح هستند.در این رابطه حتی دومین کشور در این رتبه بندی، یعنی یمن، با ۸/۵۴ نفر مالک اسلحه، از هر صد نفر، بسیار پایین تر از آمریکا قرار می گیرد.

 به گزارش “صبح رابر” به نقل از بوتیا ، ایالات متحده آمریکا بالاترین نرخ مالکیت اسلحه در دنیا را داراست و به طور متوسط در این کشور، ۸۸ نفر از هر ۱۰۰ نفر، مالک حداقل یک قبضه سلاح هستند.در این رابطه حتی دومین کشور در این رتبه بندی، یعنی یمن، با ۸/۵۴ نفر مالک اسلحه، از هر صد نفر، بسیار پایین تر از آمریکا قرار می گیرد.

این نرخ بالای مالکیت اسلحه باعث می شود هر از چندی اخبار مربوط به استفاده ی خشونت بار از سلاح و کشته شدن شهروندان، به خصوص کودکان آمریکایی، افکار عمومی را به تامل در باره ی چرایی این پدیده وا دارد.

تاریخ نگار قرن اریک هابسبام(Eric Habsbawm)، در کتابش تحت عنوان«عصر سرمایه» (The Age Of Capital) پرده از این موضوع برمی‌دارد که در این دوران ایالات متحده بی‌قانون ترین مکان در روی کره زمین بوده که فساد در آن کشور فراگیر و دارای پلیس خصوصی بوده که مجرمان را به صورت خودمختار اعدام می کرده است.

ایالات متحده در آن زمان فاقد یک دولت شبه اروپایی بود تا حدی که مردم به خاطر عدم احساس امنیت مجبور بودند تا خود دفاع از حریم خود را بر عهده بگیرد. سنت نگهداری سلاح در آمریکا از آن دوران آغاز شد.

به نظر بسیاری از صاحب نظران از جمله کریگ آر ویتنی سردبیر سابق نیویورک تایمز در دهه ی ۱۹۰۰ اسلحه رشته ی مشترک جامعه ی آمریکایی بوده است که ابتدا برای شکار و محافظت از خود در مناطق روستایی به کار می رفت و در آن زمان هیچ کدام از بحث هایی که امروزه در رابطه با خشونت های ناشی از حمل سلاح وجود دارد، دیده نمی شد.

در آمریکا طبق آمارهای سال ۲۰۱۲ حدود ۲۷۰ میلیون اسلحه شخصی دراختیار مردم قرار دارد که قوانین نیمی از ایالات به افراد اجازه حمل آنها را در فضای عمومی می دهد.در سال ۲۰۱۲ هر روز به طور متوسط ۳۲ نفر در آمریکا به علت شلیک گلوله کشته شدند و بیشتر سلاح‌های به کار گرفته شده در اتفاق‌ها، به طور قانونی تهیه شده‌اند از جمله تیراندازی دبستان سندی هوک که مادر آدام لانزا اسلحه‌ها را به صورت قانونی خریداری کرده بود.

اما در دهه ی ۱۹۶۰ تغییرات اجتماعی گسترده ای به وقوع پیوست، خشونت های عمومی به شدت افزایش یافت و در این سال ها بود که سلاح گرم، تبدیل به ابزاری برای حفظ آزادی های فردی و امنیت شخصی شد.

افزایش جرم و جنایت، رشد تنش های اجتماعی، اقتصادی و نژادی و بی اعتمادی به سازوکارهای قانونی برای حفظ امنیت، میزان مالکیت اسلحه را از ۳۸۰۴۶۲ مورد در سال ۱۹۵۱ به ۶/۱ میلیون در سال ۱۹۶۷ افزایش داد. ویتنی بیان می کند که در این دوره از شورش های عمومی، خشونت های نژادی و جنبش های مدنی بود که اسلحه به جزء جدایی ناپذیر هویت و آزادی های آمریکایی مبدل شد، مجموعه از قوانین و اقدامات فدرالی برای محدود کردن اسلحه شکل گرفت و در ۱۹۸۰ انجمن ملی اسلحه، به حامی قدرتمند سیاسی حق حمل و نگهداری اسلحه تبدیل شد.

Untitled

برخی از قوانین مربوط به استفاده از سلاح در آمریکا به شرح زیر است:

A buyer who is not a citizen of the United States must have lawful alien status and must establish that he or she is a resident of a state by providing a valid photo identification and documentation such as a utility bill or lease agreement which would establish that he or she has resided in the state for at least 90 days prior to the date of the sale

برای پروانه صید اگر اهل شکار هستید باید حتما گواهینامه رانندگی داشته باشید.
برای خرید، حمل و نگهداری سلاح های  گوله ای و ساچمه زنی  نیاز به مجوز خاصی نیست البته برای کلت و سلاح کمری فرق می کند قبل از خرید باید  دوره ی Gun Safety را که چند ساعت بیشتر نیست باید گذرانده شود.

اگر در معرض خطر (سرقت، تجاوز، . . . .) قرار گرفتید نباید فریاد بزنید(کمک) Help چون کسی جونش را از سر راه نیاورده به شما کمک کنه . باید فریاد برنید Fire (آتش) .

– نیازی به رجیستر کردن اسلحه وجود ندارد.
– موقع حمل اسلحه نباید دیده بشود. اگر در داخل خودرو است باید جا یی باشد که پلیس  اگر از بیرون دید نتواند ببیند و یا  در صندوق عقب خودرو باشد و یا اگر کلت کمری است باید زیر لباس باشد
– برای داشتن اسلحه یک سری شرایط لازم است که مهمترین آنها: شهروند آمریکایی بودن حداقل به مدت ۶ ماه، حداقل سن ۲۱ سال، عدم بیماری روانی و ….

هر زمان که تعدادی از مردم توسط سلاح کشته می‌شوند گروه‌های مخالف با آزادی سلاح گرم دست به مخالفت می‌زنند ولی به علت نفوذ زیاد لابی انجمن ملی اسلحه(NIA) بحث‌ها به تدریج به فراموشی سپرده می‌شوند.

تهیه و تنظیم از :کارآموزیان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب