پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:53:24 - دوشنبه 24 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۵ مهرماه سال جاری؛ آغاز سرشماری کشاورزی در کرمان
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمان گفت: با توجه به اینکه در سرشماری کشاورزی به هیچ عنوان سئوالی درباره درآمد نیست، باید رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی سرشماری به کشاورزان همکاری کنند و امیدواریم نتایج قابل قبولی از این طرح بگیریم

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  بوتیا ، “محمدی سلیمانی” عصر امروز در ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار در کشور انجام می شود و در سال جاری این کار از ۵ مهرماه تا ۱۸ آبان ماه در کشور اجرا می شود.

وی افزود: سرشماری کشاورزی در سال جاری کاملا به صورت الکترونیکی به وسیله تبلت انجام می شود و اطلاعات پایه وجود دارد و در صورت وارد کردن اطلاعات غلط، مشخص می شود.

محمدی سلیمانی با بیان اینکه امیدواریم در ابتدای سال ۹۴ از نتایج این سرشماری در برنامه ششم توسعه استفاده شود.

وی بیان کرد: اطلاعات بهره برداران شامل سطح زیرکشت، محصولات تولیدی، کود و سم مورد استفاده، اراضی کشاورزی، مساحت گلخانه ها و نوع فعالیت گلخانه ای، تعداد انواع دام سبک و سنگین، فهرست واحدهای دارای پرورش طیور به روش سنتی، کرم ابریشم، زنبور عسل، پرورش ماهی و … از جمله موارد پرسشنامه بهره برداران کشاورزی است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمان اظهار کرد: طی یک ماه گذشته کارگاه آموزشی همکاران در تهران برگزار و مرحله دوم آموزش از نیمه شهریورماه جاری در استان با حضور ۸۳ نفر از کارشناسان سطح استان طی یک هفته برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری مرحله سوم آموزش ماموران آمارگیر از فردا گفت: بررسی نتایج سرشماری کشاورزی از ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۴ آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم تا مردادماه تمام اطلاعات را منتشر کنیم.

محمدی سلیمانی تصریح کرد: ستاد سرشماری کشاورزی در معاونت برنامه ریزی استانداری تشکیل شده و در شهرستان ها نیز با محوریت فرمانداران کار دنبال می شود و برنامه زمان بندی، انتخاب نیرو و … در دستورالعمل ها مخشص و ارائه شده است.

وی بیان کرد: سامانه اینترنتی تعریف شده و افراد متقاضی همکاری در سرشماری ثبت نام کرده اند که ۵۳۳ نفر از اعضای نظام مهندسی کشاورزی هستند و در مجموع ۱۹۹۰ نفر در کل استان متقاضی همکاری هستند که بیشترین تعداد مهندسان کشاورزی هستند.

محمدی سلیمانی گفت: با توجه به اینکه در سرشماری کشاورزی به هیچ عنوان سئوالی درباره درآمد نیست، باید رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی سرشماری به کشاورزان همکاری کنند و امیدواریم نتایج قابل قبولی از این طرح بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نتایج تفصیلی سرشماری ۲۱ دی ماه امسال اعلام می شود، افزود: قریب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این سرشماری در استان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب