پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:20:06 - چهارشنبه 26 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار کرمان : اگر به فکر خودمان نباشیم در آینده‌ای نزدیک باید استان را ترک کنیم
استاندار کرمان گفت: انتقال آب به استان کرمان در آینده‌ای دور صورت می‌گیرد.

به گزارش” صبح رابر”  به نقل از فارس ، علیرضا رزم‌حسینی سه‌شنبه‌شب در همایش بحران آب در محل فرمانداری رفسنجان اظهار داشت: طی جلسات متعددی که برای بحران آب استان برگزار شد به این نتیجه رسیدم که بحث انتقال آب به استان کرمان به این زودی صورت نمی‌گیرد.

استاندار کرمان بیان کرد: اگر ما ۳ میلیون جمعیت استان کرمان خودمان به فکر خودمان نباشیم در آینده‌ای نزدیک باید استان را ترک کنیم.

وی تصریح کرد: راه حل عبور از این بحران آشنایی و انجام وظیفه شرعی در برابر مصرف آب و داشتن وجدان ملی است و اگر همه دست به دست هم دهیم، می‌توانیم استان کرمان و نسل آینده را نجات دهیم.

استاندار کرمان افزود: ۹۵ درصد آب موجود در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و طی برداشت‌هایی که از سفره‌های آب زیرزمینی انجام گرفته این سفره‌ها به انتها رسیده و طی ۳۵ سال بخش کشاورزی توسعه یافته و تعداد حلقه‌های چاه از سه تا چهار حلقه در این ۳۵ سال به بیش از ۳۰ هزار حلقه رسیده است.

وی بیان داشت: کشاورزان آب را مجانی مصرف کردند و از سهم آیندگان برداشت کرده و لذا اگر این روند ادامه داشته باشد وضعیت بحرانی‌تر  می‌شود.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت خودمان باید با اصلاح الگوی مصرف با کمک آگاهی دادن توسط علمای دین، مدیران و کشاورزان خود را نجات دهیم و در درازمدت نیز بخش انتقال آب را پیش ببریم.

وی اظهار داشت: در استان اراده‌ای کردیم و آن را پیش خواهیم برد تا الگوی سایر استان‌ها شویم و طرح همیاران آب یا پلیس آب را پیاده خواهیم کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان چندین دریاچه ارومیه وجود دارد که ما آنها را به راحتی از بین می‌بریم، افزود: دولت تدبیر و امید تصمیم جدی برای انتقال آب گرفته و با جدیت رئیس جمهور این طرح پیش می‌رود.

رزم‌حسینی گفت: برای هر متر مکعب آب ۱۰ هزار تومان هزینه می‌شود و ما نباید جزو ملت اسراف کنندگان باشیم و نعمت‌های خدا را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: طرح پلیس آب در استان اجرایی می‌شود که آیندگان نگویند پدران ما آب را مصرف کردند و درختان و زمین خشک را برای ما گذاشتند.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید به بحران آب اهمیت ملی داد و شهرستان‌های استان پیشگام شوند و در طرح همیار آب و پلیس آب پیشگام شوند تا طرح را قدم به قدم پیش ببریم و اگر اسراف نکنیم، انتقال آب هم حتما صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آب در استان کرمان از نفت هم مهم‌تر است و باید جدی گرفته شود.

 انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب