پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:15:20 - یکشنبه 30 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از دیدار با وزرا و استاندار تا بررسی تاثیر مصوبات مجلس بر زندگی مردم
مجلس هر سال در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”شبکه اطلاع رسانی و اینترنتی  بوتیا “، مجلس هر سال در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.
در همین راستا و در مرحله اول تعطیلات تابستانی، مجلس از روز چهارشنبه اول مرداد تا روز یکشنبه ۱۹ مرداد تعطیل بود و نمایندگان به تعطیلات رفتند.
مرحله دوم تعطیلات تابستانی مجلس به همراه یک هفته تعطیلی برای سرکشی حوزه های انتخابیه، از روز چهارشنبه پنجم شهریورآغاز و تا روز شنبه ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت‬.

بر اساس قانون یک هفته از این تعطیلات برای سرکشی به حوزه های انتخابیه اختصاص داده شده و ۲ هفته هم تعطیلات تابستانی نمایندگان که جزو حقوقشان به شمار می آید.

خبرنگار ” بوتیا ” در پایان تعطیلات تابستانی به سراغ نمایندگان استان کرمان رفت و از آنها پرسید : ” شما در طول سه هفته تعطیلی مجلس چه کار کردید؟”

حسین آذین نماینده مردم شهرستانهای رفسنجان و اناردر پاسخ به این سئوال گفت : یک سفر چهار روزه به مشهد داشتم ، با خانواده به زیارت آقا علی ابن موسی الرضارفتیم ، بالاخره بخشی از تعطیلی خانواده است.

وی ادامه داد: همچنین در جلسات مجمع نمایندگان، در جلساتی که در استان بوده پیگیر مسائل شهرستان و پیگیر امورات حوزه انتخابیه بودم. جلساتی در خود شهرستان با حضور استاندار داشتیم. در کرمان هم جلسه ای با وزیر نیرو با موضوع مسائل بحران آب داشتیم.

آذین در خصوص  بهترین شیوه استفاده از این تعطیلات مجلس نیز اظهار داشت : بخشی از این تعطیلی مجلس برای آمدن به حوزه انتخابیه است و بخشی از آن برای پیگیری بعضی از کارها و جلسات در خود تهران و وزارت خانه ها است . هر کسی یک برنامه ریزی دارد.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی یک بخش آن دیدارهای مردمی است ، یک بخش آن جلسه با روئسات ادارات برای این که کارها خوب پیش برود. یک بخش آن پیگیری کارها با ادارات کل در خود استان است . بله یک بخش هم حوزه های انتخابیه است . در برنامه ریزی ما هم سرکشی از حوزه انتخابیه انار و حوزه انتخابیه رفسنجان بود.

اما حجت الا سلام غضنفر آبادی نماینده مردم شهرستانهای بم نرماشیر فهرج و ریگان که به گفته خودش در تمام مدت تعطیلات در حوزه انتخابیه خود بوده است می گوید: من جلساتی ودیدار هایی در کرمان با برخی مسئولین از جمله وزیر کشور،استاندار،مدیران کل استان داشتم و پیگیری خوشکیدگی خوشه های خرما بودم.

وی درباره تعطیلات مجلس نیز ابراز داشت : یک هفته تعطیلی برای سرکشی از حوزه های انتخابیه بود و دو هفته دیگر تعطیلات جهت سفرهای زیارتی و سیاحتی بود ولی عمدتا” نماینده هابیشتر وقتشان را در حوزه انتخابیه سپری نمودند و بهترین شیوه هم این است که در حوزه انتخابیه باشند.

غضنفرآبادی تصریح می کند: البته نماینده ها در طول سال درگیر کار های متعددی می باشند به هر حال به نظر می رسد اگر برای خانواده وقت گذاشته بشود جهت مسافرت وزیارت موجب تقویت روحیه آنها می شود.

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه نیز که بیشتر وقت خود را صرف رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه خود کرده است بیان می کند: بیشتر تعطیلات تابستانی من صرف شرکت در جلسات با مسئولین مختلف جهت رفع مشکلات شهرستان و ارتباط با مردم شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که بهترین شیوه استفاده از تعطیلات مجلس چیست نیز می گوید: به نظرم بهترین راه، همین حضور در منطقه و ارتباط با مردم و بررسی مشکلات مردم و انتقال آنها به مسئولین است .

عارفی نماینده مردم جنوب استان کرمان نیز که بیشتر زمان تعطیلات خود را در حوزه انتخابیه خود به سر برده است ، اعلام می کند: نمایندگان از تعطیلات خود جهت حضور در بین مردم به خصوص مناطق روستایی استفاده کنند و بررسی کنند قوانینی که توسط آنها تصویب شده چقدر تأثیر دارند همچنین مشکلات را بررسی و در مجلس پیگیری کنند.

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب