پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:20:08 - شنبه 5 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امنیت امروز ایران مرهون سربازان رشید اسلام علی الخصوص سردار سلیمانی است
حجت الاسلام جعفری اذعان داشت : داعش که توسط خود آمریکا تجهیز شده و به جان مردم انداختند و حالا که می خواهند ، با داعش مبارزه کنند ، گفتند که تنها جایی که در خاورمیانه امن است ، کشور ایران است ، امنیت امروز بخاطر سربازان رشید اسلام علی الخصوص سردار سلیمانی است

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری در  خطبه های نماز جمعه ،  ضمن اشاره به اینکه دیروز سالروز شهادت امام جواد ائمه (ع) بود ، ضمن عرض  تسلیت،  خطبه اول را به دو روایت از آن حضرت اختصاص داد و اظهار داشت: امام جواد (ع) می فرمایند : اطمینا ن به خدای تبارک و تعالی قیمت هر چیز گران و ارزنده ای است ، که همه باید به خداوند بزرگ توکل و اعتماد داشته باشیم که این امر را زمینه ترقی و تمدن دانست .

وی اضافه کرد : در روایت دیگری که نقل شده که شخصی آمد نزد امام جواد (ع) که مرا نصیحت کنید ؟ ایشان فرمودند : هر چه من توصیه کنم قبول می کنید آن شخص گفتند ، بله ، ایشان فرمودند: ۱- صبر و بردباری رابستر خود قرار بده ، ۲- با فقر ملازم باش از فقر نترسی همه ما نیاز به خدا.ند داریم ، بینیاز اصلی خداوند تبارک و تعالی است ،۳- شهوت ها را از خودت دور کن با هوای نفست مقابله کن هر چه انسان خواست نباید خواست نباید به هوای نفس خود گوش دهد ، خواهش های نفسانی را از دل خود دور کنید ، با خود مبارزه کند .

خطیب جمعه رابر یکی از راههای مبارزه با شهوت را اعتماد به خداوند بی نیاز دانست و افزود : بدانید که از دید خداوند متعال پنهان نیستید ، خداوند نظاره گر بر ماست .

وی یکی از راههای مقابله با گناه را نماز اول وقت دانست و بیان داشت : اگر دیدیداز راه خدا متفرق شدید تقوا را فراموش نکنید ، خداوند توفیق ترک گناه و انجام معرفت و بصیرت کامل به همه ما عنایت فرماید .

امام جمعه شهرستان رابردر خطبه دوم ضمن اشاره به مناسبت های هفته افزود : ورود به ماه ذی الحجه و ازدواح حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) ضمن عرض  تبریک و توصیه به جوانان و پدر و مادر گرامی ، که یکی از راههای نجات از گناه و شیطان را ازدواج دانست  .

وی ضمن اشاره به ازدواج که سنت پیامبر است عنوان داشت : ازدواج ساده و از هر ریخت و پاش ها و از چشم و هم چشمی ها بدور باشد ، خداوند می فرمایند : ازدواج کنید که روزی دست اوست .

حجت الاسلام جعفری  ذی الحجه را از محبوبترین ماه ها در نزد خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد : اگر کسی ۹ روز اول ماه ذی الحجه را روزه باشد ، ثواب روز ه ماه را دارد و خواندن دو رکعت نماز بین نماز مغرب و عشاء مثل ثواب حاجیان است .

وی ضمن اشاره به شهادت کلاه دوز ، فلاحی ، نامجو و شهادت امام محمد باقر را ضمن عرض تسلیت را با ذکر صلوات گرامی داشت و افزود : دیروز یادواره شهدای گنجان بود ، ضمن قدر دانی از دست اندرکاران این یادواره و نیزاز تمام اقشار قدردانی کرد .

جعفری در بحث دیگر سخنان خود به سرشماری کشاورزی اشاره کرد و گفت : با مسئولان همکاری لازم را داشته باشید ، در رابطه با مسئله شهر ، سعی کنید   کارهای شهری با سرعت بیشتری انجام شود .

وی به سخنرانی روحانی در سازمان ملل در رابطه با مسئله هسته ای اشاره کرد و ابراز داشت ، مقام معظم رهبری فرمودند :   این تحریم ها کاری به جایی نمی رساند ، ایران همیشه خوش درخشیده است .

حجت الاسلام جعفری اذعان داشت : داعش که توسط خود آمریکا تجهیز شده و به جان مردم انداختند و حالا که می خواهند ، با داعش مبارزه کنند ، گفتند که تنها جایی که در خاورمیانه امن است ، کشور ایران است ، امنیت امروز بخاطر سربازان رشید اسلام علی الخصوص سردار سلیمانی است ، باید پشتیبان ولایت باشیم  تا به مملکت مان آسیبی نرسد.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب