پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:09:14 - شنبه 5 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تصویر کویر کرمان از دریچه دوربین ماهواره ایکونوس
ماهواره ایکونوس متعلق به آژانس فضایی اروپا در تصویری تازه از دشت کرمان، الگوهای منحنی تپه‌های شنی و صحرای نمکی را به تصویر کشیده است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  بوتیا، ماهواره ایکونوس متعلق به آژانس فضایی اروپا در تصویری تازه از دشت کرمان، الگوهای منحنی تپه‌های شنی و صحرای نمکی را به تصویر کشیده است.

زیباترین کویر دنیا در کرمان!

این حجم عظیم نمک ناشی از تبخیر شدید در گرمای تابستان است. لازم به ذکر است که منطقه گندم بریان کرمان گرمترین منطقه کره زمین است که توسط آزمایشگاه های ناسا ثبت شده است.

 

به گزارش آژانس فضایی اروپا، ایران  و بخصوص کرمان که به بهشت معادن معروف است، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان مواد معدنی در جهان به شمار می‌رود و تصاویر ماهواره‌ای از این دست به شناسایی معادن مهم  بسیار کمک می‌کند. ماهواره‌ها می‌توانند با تصویربرداری وضوح بالا در طول‌موج‌های مختلف، مواد معدنی مختلف را تشخیص دهند و بخصوص ساختارهای زمین‌شناختی مقیاس بزرگ‌ را به سادگی آشکار کنند.
وضوح این تصویر که یکی از پرکیفیت‌ترین دوربین‌های عکسبرداری تجاری را در اختیار دارد، ۱ متر در هر پیکسل از تصویر است. کسانی که به این منطقه سفر کرده باشند این تصویر برای آنها بسیار جذاب است.

انتهای پیام/ امیرمهدی کار

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب