پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:23:24 - چهارشنبه 22 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقش غربی‌ها در فتنه
با تاملی اندک در تاریخ معاصر منطقه و به ویژه ایران بعد از مشروطه متوجه می شویم، هرجا عامل انشقاق، اختلاف و منازعات داخلی بوده است، پای بیگانگان به ویژه دول غربی، آمریکا و بریتانیا در آن مشاهده می شود. به گزارش” صبح رابر”از رنسانس به این طرف غرب وحشی به این نتیجه رسیده است […]

با تاملی اندک در تاریخ معاصر منطقه و به ویژه ایران بعد از مشروطه متوجه می شویم، هرجا عامل انشقاق، اختلاف و منازعات داخلی بوده است، پای بیگانگان به ویژه دول غربی، آمریکا و بریتانیا در آن مشاهده می شود.

به گزارش” صبح رابر”از رنسانس به این طرف غرب وحشی به این نتیجه رسیده است که ثبات و رفاه منطقه خود را با ویرانی، استعمار و استثمار دیگر کشورها به دست بیاورد. در مورد دست نشانده های شبه روشنفکر سکولارشان در دوره قاجار و پهلوی امروزه به راحتی می توانیم بگوییم در تمامی امتیازات ننگینی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … که نظام ایران به کشورهای غربی داده است، همواره واسطه گری این منورالفکران در بین بوده است. افرادی مثل میزرا حسین خان سپهسالار، میرزاملکم خان، آخوندزاده، فروغی، کسروی، تقی زاده و…. همه آنها مستقیم با عامل بیگانه در ارتباط بودند و بسیاری از فعالیت ضد ملی که انجام می دادند تحت دستوردهی و حمایت مستقیم آنها شکل می گرفت.

اختلاف، نزاع و کشمکش داخلی همواره استراتژی اصلی بوده است که دشمن همواره بدان پایبند بوده است و تا وقتی که می شود توسط عده ای عناصر خود فروخته آتش اختلاف، فتنه را برپا کرد، چرا خود مستقیم وارد چنین درگیری‌هایی بشوند. پس از این نکته غافل نشویم، چطور الان در خصوص خیانت یک سری مشروطه چی، منورالفکر، فراماسونر و … با توجه به اسناد و مستدلات تاریخی موجود نسبت به خائن و عامل بیگانه بودن آنها صحبت می کنیم، اما باید متوجه باشیم که این خیانت و فتنه انگیزی های داخلی ریشه در جای دیگری داشته است و همواره ای عده ای مستقیم و غیر مستقیم پازل دشمن را تکمیل می کردند.

به نظر نگارنده در دوران معاصر هم وضع خیلی دگرگون نشده است. هنوز همان دشمن قدرت مند شده و از قبل حاضر و ناظر است و از طرفی تمام سعی و تلاش خود را می کند تا جمهوری اسلامی ایران این حکومت گستاخ و مهاجم نسبت به خوی استکباری غرب را مزحمل و نابود کند. فقط چیدمان عناصر اختلاف برانگیزش در دوره حاضر کمی متفاوت تر شده است. بسیاری سعی می کنند، عاملان فتنه سال ۸۸ را مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با سرویس های جاسوسی، موساد، اف بی آی، ام آی ۶ و … کنند. اما بدانیم فتنه اصلی در فکر و ذهن ما تنیده شده است.

به نظر نگارنده لازم نیست الزاما به دنبال این خط و ربط های جاسوسی و خائنانه گشت، تا اینکه علت اصلی فتنه ۸۸ را بیابیم، بلکه فتنه اصلی در فکر و نگرشی بسیاری از کارگزران مدیران جمهوری اسلامی ایران می بایست جستجو کرد. اگر هم بخواهیم عامل ارتباط مستقیم با بیگانه شناسایی کنیم و نتوانیم، تنها کفایت می کند در ذهن ها و بینش هایی که غایات و آمالشان غرب است و شعار مدرنیسم اسلامی، سازشکاری با غرب به ویژه کدخدا جهانی یعنی آمریکا را می دهند، یا اینکه دشمنی با اسرائیل را بی فایده می انگارند و یا ….. چنین افراد، مدیران الگو و عملکرد مطلوبشان نزدیک وشبیه شدن به غرب است و با جرات می توان گفت چنین افرادی غیر مستقیم نیز رام و تحت زعامت اندیشه غربی(نه ولایت اسلامی) به سر می‌برند، چرا که در پی بسط و سیطره مدرنیسم می باشند، نه اجرایی کردن فرامین و انتظارات ولی فقیه.

گروهی سران فتنه ۸۸ را عوامل داخلی دانستند، اما به نظر نگارنده قطعا اصل فتنه برنامه و پروژه ای بود که از غرب مدیریت میشد، لذا اصل فتنه اسرائیلی، آمریکایی و غربی بود. اصل فتنه برای کسانی بود که منافع اقتصادی و سیاسی شان با اقتدار و نفوذ گسترده جمهوری اسلامی ایران در منطقه بهم می ریزد. قطع و یقیین بدانید که همین الان نیز برنامه های مختلف برای سرنگونی این حکومت برهم زننده منافع آنها دارند. اما بدون شک دشمنان عواملی را در داخل دارند، اما بهتر است این عوامل را به جای آنکه شناسایی شان را از طریق جلسات محرمانه و … شناسایی و رصد کنیم . از طریق وابستگی فکری و رفتاری آنها بررسی کنیم . چنین گروه ها و حزب هایی که شعارها و عملکردهایشان وامدار ادبیات و اندیشه تکنوکراتی غربی است، مثل مترسک هایی می مانند، که نخ حرکتی آنها در دست دیگری است، با اشاره مترسک گردانان خواسته یا ناخواسته حرکتی را می‌کنند که آنها می خواهند. در فتنه اگر سراغ مترسک برویم و از مترسک گردان غافل بشویم، قطعا برای براندازی ریشه فتنه شکست خورده هستیم.

منبع :سایت شهید آوینی

منبع: سایت شهید آوینی

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب