پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:39:11 - دوشنبه 7 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جهاد فرهنگی امروز به عهده بانوان جامعه ماست
به گزارش “ صبح رابر” بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره ۷هزار شهید زن و شهید فوزیه شیردل عصر دیروز با حضور مادران و خواهران معزز شهدا ،خواهران بسیجی ومسئولین شهرستان در سالن صالحین رابر برگزار شد . بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره هفت هزار زن شهید دریادواره هزاران نفره‌ زنان […]

به گزارش “ صبح رابر” بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره ۷هزار شهید زن و شهید فوزیه شیردل عصر دیروز با حضور مادران و خواهران معزز شهدا ،خواهران بسیجی ومسئولین شهرستان در سالن صالحین رابر برگزار شد .

بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره هفت هزار زن شهید

دریادواره هزاران نفره‌ زنان شهیدی گرد آمده‌اید که در تغییر مسیر تاریخ اسلام و کشور، نقشی شایسته ایفاء کردند و سربلند به محضر خدای متعالی رفتند. لشکری از فرشتگان که از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه گذاردند؛ تماشاچی نبودند و قدم در میدان عمل نهادند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند. اینان زنان بزرگی بودند که تعریف جدیدی از «زن» به شرق و غرب، ارائه کردند.

تا آفتاب درخشان خدیجه‌ی کبری علیها‌السلام و فاطمه‌زهرا علهیاالسلام و زینب کبری علیهاالسلام می‌درخشد، طرحهای کهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شکسته‌اند بلکه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی‌آبرو کردند .

سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ی زهرا و بر همه‌ی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشته‌ی ایران اسلامی.(سیّدعلی خامنه‌ای،۱۵/اسفند/۱۳۹۱

IMG_9747

علیرضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافت در این یادواره اظهار داشت : اگر امنیت و آسایشی هست ، اگر پست و مقامی، زندگی و ایرانی هست ،به برکت دلاورمردیها ، از خود گذشتگی ها ، فداکاریها شهداست .

افتخار کشور وانقلاب ما این است که رهبری و حاکمیتش بر اساس تعالیم عالیه الهی و دینی است

 

وی افزود : در طول هفته دفاع مقدس از وصف شهدا، رزمندگان ، ایثار گران زیاد شنیده اید ، در خصوص فداکاریهای کسانی که خداوند آنها را انتخاب کرده بود ، خداوند یک نسلی را در ایران عزیز برگزید ، نسلی که افتخار و بزرگ منشی آن در این گروه هدیه الهی که خداوند بهشان داده بود، بهترین هدیه ای که خدا به ما داده این تن سالم ، جسم و این نفس کشیدن است آن نسل ازاین گذشتند و آن را فدا کردند

علیرضایی ضمن اشاره به اینکه از شهید و شهادت گفتن کاری بس دشوار و سختی است بیان داشت : امروز می خواهیم بگوییم که کجا هستیم ، الان چه وضعیتی داریم ، یادواره شهید هایی است که اگر آنها نبودند ، رزمندگانی پرورش نمی یافتند، افتخار کشور وانقلاب ما این است که رهبری و حاکمیتش بر اساس تعالیم عالیه الهی و دینی است .

 

وی ادامه داد : رهبری که در آغازین روزهای انقلاب این جمله معروفش را گفت ، که از دامان زن، مرد به معراج می رود ، در آغازین روزهای حرکت نهضت انقلابی گفت که رزمندگان من در دامان مادرانشان هستند ،آن پیر روشن زمین می دید ، زنان مؤمن جامعه اسلامی و ایران را، می دانست ، نسلی از دامان این مادران رشد و پرورش می یابد ، که روزی افتخاری همچون عاشورای سال ۶ هجری را مجدد احیاء می کنند .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافت ضمن تأکید بر اینکه افتخار جوانان ما این است ،که از دامان مادرانی پرورش یافته اند ، که زینب گونه ، فاطمی صفت گفت : اگر مادری به نوزاد ش شیر می داد و این نوزاد را پرورش می داد، با ذکر ائمه اطهار ، با ذکر فاطمه زهرا (س) و با یاد مصیبت های حضرت زینب (س) این بچه پرورش یافت ، تا انقلابی که می خواهد به ثمر بنشیند ، خون این افراد باید پای این نهال ریخته شود .

شهدای عزیز ما تفسیر آیات قرآن کریم هستند

وی عنوان کرد : انقلاب اسلامی ما تفسیر ، آیه ، آیه قرآن کریم است ، شهدای عزیز ما تفسیر آیات قرآن کریم هستند ، خداوند متعال در سوره حج آیه ۳۹ این نوید را که ،نظام و انقلاب اسلامی ایران تفسیر آیات قرآن است، به کسانی که جنگ بر آنها تحمیل می شود ، رخصت جهاد داده است ، این اراده است که خداوند متعال به مسلمانان داده است .

علیرضایی با این سءالات که چرا به دفاع ما، دفاع مقدس می گویند و چرا به کشته های ما شهید می گویند ؟ این چراها را نسل امروز باید بدانند گفت : شبهه هایی که دشمن می آورد و ایراد به نظام ما می گیرد همین هاست ، عراقی ها هم ، کشته دادند ، عراقی ها هم در محدوده جنگ بودند ، اما آیا کشته های آنها هم شهیدند ، آیا جنگ آنها هم جنگ مقدسی است ؟

 

IMG_9732

حرکتی که برای خدا باشد ، حرکت مقدسی است

وی حرکتی که برای خدا باشد ، حرکتی که بر اساس آیات الهی شکل گیرد ، قطعاً آن حرکت مقدس و خدایی دانست و افزود :

در جایی خواندم ، بحث تبعید امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در سال های ۴۱،۴۲این اتفاقات شکل گرفت و امام (رضوان الله تعالی علیه ) بعد از ۱۳سال این چنین گفت :که من زندان را تحمل کردم ، حضرت امام فرمودند ، این من کار دست من داد ، کفاره این حرفم این شد که من ۱۶ سال از کشورم دور باشم .

علیرضایی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب حضرت امام در زمان انقلاب وقتی که ۲۲ بهمن می خواهد اتفاق بیفتتد، می گوید : شما حرکت کنید ، دستی پشت این حرکت هاست ، کسی هست که این حرکت ها را هدایت کند، بیان داشت :

در جنگ ، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) اگر پیروزی برای رزمندگان اسلام اتفاق می افتاد ، می گفتند که این کار خداست ، اگر خرمشهر، مهران آزاد شد ، می گفتند ، خرمشهر، مهران را خدا آزاد کرد .اگر شکستی برای رزمندگان ما اتفاق می افتاد ، می گفتند این مشیت الهی و خواست خداست ، نگفتند فرماندهان ، رزمندگان ،گفتند خدا .

وی اذعان داشت : حرکتی که برای خدا باشد ، حرکت مقدسی است ، در کنار آن خداوند متعال در آیه شریفه قرآن می فرمایند: کسانی که گفتند خدا ، پروردگار ماست ، ایستادگی و مقاومت کردند ، خداوند وعده پیروزی به اینها داده است،حالا کسانی که در این راه کشته می شوند ، چه وعده ای، خداوند متعال به اینها دادهاست ؟ آنجا که خداوند متعال می گوید کسانی که از جان و مال خودشان گذشتند، ، کسانی که جهاد با جان و مال شان کردند ، خداوند به آنها راه، را نشان می دهد ، این راه کجاست ، راه ، راه رسیدن به خداست .راه اولیای الله است، این است، انقلاب و نظام ما و ۸ سال دفاع مقدس ما این است.

علیرضایی ادامه داد : اگر دفاع مقدسی اتفاق نیفتاده بود، الان ما چه وضعیتی داشتیم ، اگردر وجب ، به وجب و مرز کشور ما خون هزاران جوان نریخته شده بود، الان چه وضعیتی داشتیم ؟

وی با اشاره به کتاب شهید باقری گفت : این چنین گفته بود ، که اگر جنگ ما اتفاق نیفتاده بود ، ما و جوانان ما جهاد نکرده بودند، خداوند امتحانش را برای ما گذاشته بود، الان وضعیت ما مثل عربستان و عراق بود ، خداوند آنها را آزمایش نکرد و آنها را مورد امتحان قرار نداد ، ولی ملت ایران را امتحان کرد ، این امتحان الهی امتیازی برای ماست ، مثال معروفی که می گویند : آزموده را آزمودن خطاست ،این یکی از برکات دفاع مقدس است .

علیرضایی با بیان اینکه به برکت فداکاری ها و از خود گذشتگی های شهداست که الان جوانان جامعه ما برکرسی های دانشگاه ، دانش آموزان ما در درس و سرمش خودشان و پدران و مادران ما آسایش وامنیت در این نظام مقدس روزی می خوردند، افزود : در توصیفات شهیده ناهید کرجو خواندید یک دختر کُرد است ، اعتقاد و ایمان ، صلابت او در حدی است که خداوند متعال در این دختر ۱۶،۱۷ ساله ، چنان صلابتی ، ایمان و اعتقادی برسرشت این زن شهیده قرار داده است که لحظه ای از پشتیبانی امام دست بر نمی دارد ، که لحظه ای حاضر نیست بر امام خود بد بگوید، این است دختران نظام اسلام که درس از امامشان گرفتند ، که اقتدا به حضرت زینب (س) کردند ،اگر این اتفاق نیفتاده بود مطمئناً الان ما این وضعیت را نداشتیم ، مطمئناً ما از کشورهایی که در اطرافمان است وضعیتی بدترو شرایط بدتری را می بایست تحمل کنیم ، اما آن امتحان الهی ،امتیاز است برای ما این به برکت همان نفس مسیحیی امام است ، که برای خدا از جان و همه چیز خود گذشت ، که زنان جامعه ما درامنیت و رفاه و آسایش در این نظام مقدس زندگی می کنند .

وی از شهدا واز بانوان گفت: اگر بانوی شایسته ای نباشد ، مرد شایسته ای نخواهد بود ، اگر بانوی صبوری ، مادر صبوری نباشد ، مرد ، جوانمردی رشد نخواهد کرد ، درود خدا بر مادران، همسران وفرزندان شهداء، مادرانی که حاضرند جگر گوشه شان را برای این نظام و انقلاب بفرستد ،می دانند که برگشتی در ش نیست و می دانند معرکه ای که تیر، گلوله ، ترکش و سختی است ، اما از ش می گذرند .

سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ،چشم امید مستضعفان عالم

علیرضایی شهدا و منطقه رابُر مایه افتخار دانست و گفت : این منطقه که قطعاً زنان شایسته ای داشته که این چنین جوانانی را تقدیم کرده است ، و مادران شایسته ای داشته که شهدای عزیزی که این چنین، اسم رابُر در کشور ماندگار شود،که روستاهای نمونه ای داشته باشید.

 

وی اضافه کرد : جدای از آن   افتخار کشور ، نظام و ما که در این منطقه زندگی می کنیم ، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی است ، که امروز مستضعفین عالم ، مظلومین عالم بهش افتخار می کنند ، چشم امید مستضعفان عالم به او دوخته شده ، چشم امید مظلومین عالم به حکایت های او دوخته شده، این افتخار ماست ، لحظه به لحظه باید اسم ایشان را ببریم ، هرچند در هر یادواره ای وهر برنامه ای که برای شهدا گرفته می شود ، از خدا توفیقاتش و سلامتیش را بخواهیم ، اینها از دامان مادرانی شایسته تربیت شده اند .

علیرضایی گفت : در حال حاضر هم ، اگر می خواهیم آینده کشورمان و جهاد اصغری که رزمندگان آن زمان انجام دادند ، جهاد اصغری که ختم به جهاد اکبر شد ، جها د اصغری که اسلحه به دست گرفتن با دشمنان جنگیدن ، در کنار آن برهوای نفس خودشان پیروز شدند ، این برکت دفاع مقدس بود .

وی بیان داشت : الان هم دفاع مقدس داریم ، الان هم جهاد داریم ، اگر آن زمان جهادی را داشتیم که می بایست ، اسلحه به دست بگیریم ، امروز زنان و دختران جامعه ما بایستی اسلحه ای محکمتر از آن زمان بدست داشته باشند .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافت با طرح این سؤالات که اسلحه ی آنها امروز چیست ، جهادی که امروز باید انجام دهیم چیست اذعان داشت:جهاد امروز ما ، جهادی است که رهبر عزیزمان از ما می خواهد ، انقلاب رزمنده می خواهد ، انقلاب در هر زمانی سرباز می خواهد، شما امروز سرباز انقلاب اید .

وی ادامه داد : انقلاب تنها سرباز یونیفورم پوش نمی خواهد ، انقلاب سربازی می خواهد که جدای از اتکا به نیروی نظامی خودش در بُعد علمی ، بُعد فرهنگی ودر بُعد سیاسی هم، جهاد انجام دهد.

جهاد فرهنگی امروز به عهده بانوان جامعه ماست

علیرضایی جهاد فرهنگی امروز به عهده بانوان ، مادران و دختران جامعه دانست و افزود: امروز دشمن دنبال ، فرهنگ وهویت فرهنگی که بانوان مان هستند.

هویت فرهنگی ، بانوان مان هستند

وی با اشاره به هدف دشمن عنوان داشت : هویت فرهنگی ما برگرفته ازآیین فاطمی است ، هویت فرهنگی ما برگرفته ازآیین زینبی است و دشمن همین نقطه قوت ما را قرار داده است ،چادر را از سر دختران و زنان ما کنار زند، حیا را از بانوان وزنان ما بگیرد ، این هدف دشمن است ، در مقابل ما باید جهاد فرهنگی کنیم، با حفظ حیا، با حفظ حجاب مان ، در بُعد علمی دانش آموزان مان و دانشجویان ما باید جهاد علمی کنند و در بُعد سیاسی مردم باید جهاد سیاسی کنند این خواسته رهبر ماست .

علیرضایی افزود : امروز اگر می خواهیم پیرو ولایت باشیم ، پیرو ولایت بودن در زبان نیست ، تنها به زبان جاری شدن که من سرباز ولایتم نیست ، ولایت سربازی می خواهد که اول اقدام کند ، ولایت سربازی را می خواهد که در عمل نشان دهد، رمز پیروزی ما اینهاست .

رمز پپروزی ما دین ماست

وی رمز پپروزی را دین دانست و اظهار داشت :رمز پیروزی ما جوانانی است که اقتدا به ولایت کند   ، رمز پپروزی ما ولایتمداری دین مداری ماست اینها را فراموش نکنید .

علیرضایی ادامه داد : مادامی که می خواهیم در صراط مستقیم قرار گیریم، صراط مستقیم ، امام، ولایت ماست ، پشت سر ولایت قرار گرفتن یعنی صراط مستقیم.و این را همیشه از خدا بخواهیم ، صراط مستقیم به گفته امام صادق (ع) امیرالمومنین(ع) است ، امامی که اطاعت او واجب است ، اگر می خواهیم پیروز باشیم باید این جهاد ها را انجام دهیم .

IMG_9763

علیرضایی با اشاره به اخبارمربوط به شهید عزیزی که بعد از ۲۰ سال در دانشکده صدا و سیما دفن شده بود ، پدر و مادرش امروز بعد از شناسایی هایی که انجام داده بود، بر سر مزار شهیدش قرار گرفته ، مادر شهید این حرف را زد گفت : من فرزندم را فرستادم تا شما درس بخوانید ،تا شما باشید ، شهدا رفتند که ما بمانیم ، این را قدر بدانیم .

IMG_9719

در پایان حیدری آزادگان سر افراز ۸ سال دفاع مقدس بیان داشت : ما هر چه داریم از انقلاب و امام و شهداء داریم . با معجزه ی امام (ره)، اسلام را زنده و پایدار و پا برجا کرد . و به بیان چند خاطره از دوران اسارت خود پرداخت .

لازم به ذکر است در ابتدا فرمانده مقاومت بسیج ناحیه رابر   ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت : هفته دفاع مقدس یاد آور دلاورمردیهای مردی است که در طول ۸ فصل سرخ حماسه ای جاوید آفریدند ، ما با شهادت علی اکبر را، حضرت ابوالفضل را ، قاسم بن حسن را بهتر شناختیم .

از حاشیه های این یادواره برپایی نمایشگاه مانور فرهنگی در قالب عکس شامل  سه غرفه بنام های  جمعیت ، شهدا و دجال واره بود .

IMG_9680 IMG_9679 IMG_9677

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب