پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:12:59 - چهارشنبه 9 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تقویت غزه ، تقویت اسلام و مسلمین است
منظری توکلی نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه خاطر نشان کرد : تقویت غزه ، تقویت اسلام و مسلمین است ، بر اساس آموزه های اسلام ،همانطور که ما انتظار داریم، اگر روزی نیاز به کمک داشتیم و مظلوم واقع شدیم، بقیه مسلمانان به کمک مان بیایند ، وظیفه داریم حالا که عده ای از مسلمانان در گوشه ای از دنیا مورد ظلم واقع شدند به کمک آنها بشتابیم و این یک فریضه و واجب دینی است .

روز های نهم تا یازده مهر ماه که به عنوان روزهای همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و تشکیل ستاد بازسازی غزه و جمع آوری کمک های مردمی است ،در همین راستا دکتر علیرضا منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت ،رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوبا خبرنگار ” صبح رابر “ ضمن تبریک ایام عید سعید قربان و عید سعیدغدیر ، عید امامت و ولایت در خصوص توصیه اش به مردم خیر کشور بیان داشت :

رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید :« من اصبح ولم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم»هر کس شبی را صبح کند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست . قرآن کریم در آیات متعددی ما را به یاری ستم دیدگان دعوت کرد ه و آموزه های اسلامی به ما می گوید که باید یار ویاور مظلومین و ستم دیده ها باشیم . ستم دیده ترین مردم دنیا امروز مردم غزه هستند،که در محدود باریکه غزه هر روز هدف بمباران نیروهای ارتش صهیونیستی قرار می گرفتند .

وی ادامه داد : ‌البته به لطف خدا با مقاومت مردم پیروز شدند ، طبیعی است که با توجه به محدودیت های اقتصادی که آن منطقه دارد ، نیاز است که مردم ایران به نحوی برای بازسازی غزه عزیز کمک کنند .

منظری توکلی گفت : من از همه مردم تقاضا دارم که هر چه در توان دارند برای رضای خدا به بازسازی عزه کمک کنند ، این می تواند باعث روحیه و نشاط و دلگرمی برای مقاومت بیشتر در بین مردم غزه باشد .

در ادامه عنوان کرد : بر اساس آیات قرآن، به نیکی دست نمی یابید مگر آنچه دوست دارید انفاق کنید ، من فکر می کنم ، ما به عنوان وظیفه شرعی و انسانی باید به کمک مردم غزه بشتابیم .

نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه ضمن تشکر از کسانی که این چند روز را به عنوان روزهای کمک به مردم غزه اعلام کردند ، افزود : مطمئنم این امرمی تواند یک آغاز، برای دور جدید بازسازی غزه باشد. اگر چه هر لحظه امکان تخریب مجدد غزه توسط صهیونیست ها و آمریکا وجود دارد ، ولی این کمک می تواند،باورهای امید را در دل مجاهدان و مردم غزه روشن کند ، لذا من از مردم عزیز کرمان و شهرستان های بافت ، رابر و ارزوئیه تقاضا دارم، که به کمک مردم غزه بشتابند و به وسیله مال خودشان در جهاد در راه خدا شرکت کنند .

منظری توکلی در خصوص اینکه مسلمانان در قبال حل مشکلات برادران دینی خود در غزه و بازسازی این مناطق چه وظیفه ای دارند، اظهار داشت : معصوم (ع) می فرماید : مَن سَمِعَ مُنادیا یُنادی یا للمسلمین فلم یَجبه فلیسَ بِمُسلم ،هرکس فریاد مظلومی را بشنود که او را به کمک می خواند وبه این فریاد پاسخ ندهد و او را اجابت نکند، مسلمان نیست.

وی اذعان داشت : یکی از وظایف مسلمان نسبت به مسلمانان دیگر و همه بشریت این است که ،اگر مظلومی از او کمک خواست به کمکش بشتابد این وظیفه ی همگانی مسلمانان است و امروز مظلومترین مردم در دنیا مردم غزه هستند، چرا که اسرائیل، که به ادعای خودش یک ارتش قدرتمند دارد ، با محاصره غزه و بمباران مداوم غزه ، بسیاری از روستاها و مناطق مردم غزه را خراب کردند و اینها بی خانمان شدند ، این ویرانی برای اینکه ساخته شود ، به کمک مسلمانان نیاز دارد .

نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه افزود : اگر چه آنها به سختی عادت کردند ،اما وقتی که آب، برق و بهداشت نباشد، وقتی که حداقل امکانات زندگی نباشد ، ادامه زندگی برایشان مقدور نیست .

وی خاطر نشان کرد : تقویت غزه ، تقویت اسلام و مسلمین است ، بر اساس آموزه های اسلام ،همانطور که ما انتظار داریم، اگر روزی نیاز به کمک داشتیم و مظلوم واقع شدیم، بقیه مسلمانان به کمک مان بیایند ، وظیفه داریم حالا که عده ای از مسلمانان در گوشه ای از دنیا مورد ظلم واقع شدند به کمک آنها بشتابیم و این یک فریضه و واجب دینی است .
نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای غزه گفت : پیشنهادم این است که یادواره شهدای غزه در مراکز استان ها برگزار شود و با استفاده از آثار هنری مثل نقاشی وعکاسی بقیه نمادها هنری برای زنده نگه داشتن یاد شهدای غزه اقدام شود .

 

منظری توکلی نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه در رابطه با اینکه کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی در قبال جنایات اسرائیل غاصب باید چه کار کنند، افزود : ای کاش کاری می کردند .دولت های عربی و عربستان در کنار اسرائیل قرار دارند ، همچون مردم این کشورها بر خلاف دولت هایشان در مقابل اسرائیل اند .متاسفانه بعضی از دولت های عربی حتی هزینه های گرو ه های تروریستی ضد مقاومت را هم پرداخت می کنند مثل گروه تروریستی داعش .

وی ادامه داد : نهادهای بین المللی هم متاسفانه ابزاری هستند در دست آمریکا ، هر جور که آمریکا بخواهد ، از این ابزارها سوء استفاده می کند و بنابرین امیدی به این نهاد ها و دولت های عربی نیست .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد : خود مردم مسلمان باید کمک کنند، در واقع در کشورهای منطقه حساب مردم از حکومت ها و دولت های دست نشانده آمریکا و اسرائیل جداست ، مردم با تمام وجود و از هر طریق ممکن کمک می کنند و همانطور که می بینید کشتی های کمک به مردم غزه الان و چند سال گذشته به سمت غزه در حرکت است .

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب