پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:54:36 - پنجشنبه 10 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سمفونی بازگشت یک معراجی در کرمان نواخته شد
مراسم رونمایی از فیلم مستند ” سمفونی بازگشت” درباره شهید گمنامی که نامدار شد ، با حضور عوامل آن در سینما شهرتماشا برگزار شد.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی و  اینترنتی ” بوتیا “، ۵اردیبهشت سال ۹۱ به درخواست دانشجویان پردیزه علوم پزشکی کرمان شهیدی گمنام در این دانشگاه دفن شد.  از زمان دفن این شهید عده ای مطرح کرده بودند که از کجا معلوم این فرد یک عراقی نباشد چه برسد به اینکه شهید گمنام؟!

اما این شهید که برای دفاع از دین و ملت به جبهه رفته بود ، خود را به ما شناساند تا تلنگری به افراد جامعه بزند و بار دیگر به ما ثابت کند که شهیدان زنده اند و حضور دارند.

6 (Copy)

چگونه شهید  گمنام  نامدار شد؟

 “حسین ادیبی” پدر شهید می گوید: زمانی که شهید گمنام را در کرمان به خاک سپردند من در سفر حج بودم بعد از بازگشت از سفر، برادر زاده ام تعریف کرد که مادر شهید را که چند سالی است فوت کرده در خواب دیده و او در خواب بیان کرده که فرزندمان در این نزدیکی ها دفن است.

 پس از پرس و جو متوجه شدیم شهید گمنامی در دانشگاه علوم پزشکی به خاک سپرده شده است.

وقتی که برمزار شهید حضور یافتم متوجه شدم زمان، سن و مکان شهادت این شهید گمنام که بر سنگ مزارش حک شده بود با همه اطلاعاتی که در آن زمان فرزندم به شهادت رسیده،  مطابقت دارد.

پس از آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مراجعه کردم و آنها نیز ما را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس معرفی کردند در آنجا بود  از  ما خواسته شد که برای مشخص شدن هویت شهید، آزمایش های ژنتیک از خود، خواهر و برادر شهید انجام  دهیم.

 بالاخره بعد از ماهها انتظار در ۲۲ اسفندماه سال ۹۱ مشخص شد که شهید گمنام همان شهید حمید ادیبی است.

پدر شهید گفت:  با توجه به اینکه محل دفن شهیددر نزدیکی محل کارم  قرار دارداین مکان جای بازی دوران کودکی فرزندم می باشد  شاید چندین مرتبه  در این منطقه آمد و رفت کرده است.

شهید ” حمید ادیبی” اولین فرزند خانواده ادیبی است که در سال ۱۳۴۷ متولد شد و در سال ۱۳۶۷ و در سن ۲۰ سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید، پیکر این شهید والامقام در منطقه عملیاتی فاو در اوایل سال جاری به عنوان شهید گمنام تفحص شد، هویت این شهید والا مقام در ۲۲ اسفندماه شناسایی می شود.
23 (Copy)

سمفونی بازگشت 

حالا دانشجویان مرکز رسانه ای موج مثبت فرهنگسرای باران وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ساخت فبلمی مستند تلاش کردند تا یاد و خاطره این شهید را با هنر زنده نگه دارند.

این فیلم مستند سمفونی بازگشت نام گرفت و شب گذشته در سینما شهر تماشا رونمایی شد. این فیلم را محمدصادق اسماعیلی کارگردانی و لطفی فیلم برداری کرده اند.

در شب رونمایی از این اثر که مسئولان فرهنگی استان در آن حضور داشتند حجت الاسلام عارفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سخنان با گرامیداشت سالروز شهادت امام محمد ابن علی باقرالعلوم اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) در حدیثی که مورد تایید اهل سنت و تشیع می باشد می فرماید خلفای بعد از من ۱۲ نفر هستند که پنجمین آنها شکافنده علم انبیا است.

وی با بیان اینکه امام باقر علیه الاسلام پایه گذار بسیاری از علوم امروز دنیا است ، ابراز داشت: امام باقر علیه السلام شاگردانی تربیت کرد که امروز کتاب های آنان مرجع دانشگاه های دنیا است.

حجت الاسلام عارفی همچنین با اشاره به ساخت مستند سمفونی بازگشت در دانشگاه علوم پزشکی ، گفت: شیعه با شهادت به اینجا رسیده است و همه باید خادم شهدا باشیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب