پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:42:44 - جمعه 11 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روز عرفه روز نیایش
جعفری با توجه به اینکه روز عرفه روز بسیار مهمی است، گفت : دعا در روز عرفه مستجاب می شود ، و به عنوان روز نیایش از آن یاد کرد

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری خطیب جمعه رابر در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به تقوای الهی ومصادف بودن دیروز با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) دو روایت از امام محمد باقر(ع) نقل کرد و افزود : امام محمد باقر (ع) فرمودند : سوگند به خدواند اینکه خدای تبارک و تعالی از مردم دو کار بیشتر نخواستند ۱- شکر نعمت تا نعمت بیشتر شود ۲- اقرار به گناهانش داشته باشد،  تا گناهانش بخشیده شود .

وی عنوان کرد : در جای دیگر امام محمد باقر(ع) می فرمایند اگر یک مومنی این چهار خصلت را داشته باشد خداوند در بهشت خانه ای برای او بنا می کند ، ۱- پناه دادن به یتیم ، ۲- ترحم به انسان ضعیف ، ۳-مهربانی کردن به پدر و مادر ۴- مدارا با غلام و انسان های که زیر دست آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم غزه نیازمند هستند و نیاز به کمک دارند و از طرفی فرزندان انقلاب سپاه پاسداران برای کمک به غزه جاهایی را مشخص کردند، هرکس به هر میزانی که در توان دارد، خواستارکمک به مردم مظلوم غزه  شد .

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم با اشاره به کمبود آب در کشور بیان داشت : آب را هدر ندهیم و از اسراف به دور باشیم ، یکی از مصادیق گناه ، اسراف ها و ریخت و پاش هادر جامعه است .

وی با اشاره به مناسبت های ایام هفته، روز عرفه و عید قربان را از روزهای مهمی برای مسلمانان دانست و افزود : عید قربان را یکی از ۴ عید مسلمانان خواند و بر اعمال شب وروز های عرفه و عید قربان تاکید کرد .

جعفری با توجه به اینکه روز عرفه روز بسیار مهمی است، گفت : دعا در روز عرفه مستجاب می شود ، و به عنوان روز نیایش از آن یاد شده است .

امام جمعه رابر گفت : دعای عرفه حسین بن علی (ع) ؛ غسل ونماز عید از اعمال مهم در روز عید قربان و عرفه خواند و زیارت حسین بن علی (ع) سید شهدا که ثواب هزاران حج را دارد و خداوند اول به زائران امام حسین (ع) نظر می کند .

وی با اشاره به اینکه قربانی کردن یکی از مناسک حج است ابراز داشت : اگر ذابح قربانی نیستیم می خواهیم به قصاب کمک کنیم از گوشت دیگری به قصاب دهیم .

جعفری اظهار داشت :به جوانان و نوجوانان در روز عرفه دعا کنید ، از امام سجاد (ع) روایت است در چنین روزی به جای دیگران از خداوند کمک بخواهید ، چرا که، خداوند حتی به بچه ای که هنوز درون رحم مادر است کمک می کند .

وی به ظلم های منصور به بچه های حسن بن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: منصور یک روز مداح امیرالمومنین (ع) بود اما وقتی بصیرت لازم را نداشت چه می کرد، تا سیدی جلوی او کشته نمی شود دست به غذا نمی زد .

امام جمعه رابر به ۹ مهرماه روز جهانی سالمند، ۱۴ مهرماه روز ملی دام پزشکی و ۱۳ مهر روز جهانی نیروی انتظامی عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت ، اشاره کردو ضمن تشکر از نیروهای انتظامی و دام پزشکی اذعان داشت : یکی از نعمات خداوند ، نعمت سلامتی است راه سلامتی تغذیه سالم است ، و روح سالم بستگی به تغذیه سالم دارد ، امنیت و آسایش امروز را مرهون زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی دانست.

وی با اشاره به همدردی با کودکان فلسطینی و مردم غزه ابراز داشت : در راه خدا قدم برداریدو دین خدا را یاری کنید .

امام جمعه رابر با اشاره به کنگره حج افزود: امروز آمریکایی ها مبارزه با تروریسم و داعش را ه انداختند، هدف شان از گروههای تروریستی ،حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی درست کردند، خونهایی ریخته می شود و حق مظلومی ضایع می شود در درجه اول صهیونیست ها دولت خبیث انگلیس که می خواهند اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان نباشد ،قاطعانه برائت از مشرکین اعلام داشت..

لازم به ذکر است نماز عید سعید قربان صبح  یکشنبه ساعت ۷:۳۰ در  مصلی امام خمینی (ره) رابر برگزار می گردد .

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب