پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:18:02 - یکشنبه 13 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حال و هوای خاص نوای دلنشین عرفه در رابر
نوای دلنشین عرفه همزمان درسراسر کشوردر شهرستان رابر نیز در محیط دانشگاه پیام نور طنین انداز شد ، زن و مرد و پیر و جوان رابری و با حضور تعدادی از مداحان اهل بیت (ع) همه همنوا با زائران و حجاج بیت الهی در صحرای عرفات و چشم‌ها همه گریان مولایی بود که همه هستی‌اش را به قربانگاه کربلا برد.

به گزارش  ” صبح رابر”نوای دلنشین عرفه همزمان درسراسر کشوردر شهرستان رابر نیز در محیط دانشگاه پیام نور طنین انداز شد ، زن و مرد و پیر و جوان رابری و با حضور تعدادی از مداحان اهل بیت (ع) همه همنوا با زائران و حجاج بیت الهی در صحرای عرفات و چشم‌ها همه گریان مولایی بود که همه هستی‌اش را به قربانگاه کربلا برد.

خانم ۲۱ ساله که اولین بار در این مراسم معنوی شرکت کرده ، می گوید: روز عرفه ، روز دعا، نیایش و تضرع به درگاه خداوند است، روزی که هیچ کس نباید از درگاه خدا ناامید باشد.

وی در موردحسش در این روز گفت :‌ خداوند را شکر که فرصتی به من داد تا قدر این چنین روزی را بدانم و در آیین دعای عرفه به یاد حج امام حسین (ع) و قربانی روز عاشورا اشک بریزم .

فردی ۲۳ ساله که دومین بار در این آیین معنوی شرکت کرده می گوید : روز عرفه روز نیایش، مهمان سفره اشک و گریه و توبه و انابه خویش است و از لطف و رحمت بیکران خالق یکتای خویش بهره مند شدن است.

وی اضافه کرد: دعای عرفه دارای مضامین عمیق و بلند که برای درک آن باید خدایی شد و دل از قید و بند دنیا جدا کرد.
جلالی متولد ۱۳۵۳ می گوید : سومین بار شرکت می کنم خودم هم نمی دانم فکر می کنم الان کنار خانه خدا دارم دعای عرفه گوش می دهم و با خدای خود صحبت می کنم ، امید از خدا دارم ، که همین توفیق نصیبم شود و سال دیگر چنینین روزی ، مکه مکرمه و مدینه منوره باشم ، التماس دعا .

رفعتی که هر سال در دعای عرفه شرکت کرده می گوید : روز عرفه ، روزی که امام حسین (ع) به صحرای عرفات آمد و آنجا دعای عرفه را خواند ، این روز به روایت های زیادی روز برآورده شدن حاجات و آمرزش گناهان است

وی ادامه داد: همیشه حاجات خود را از خداوند خواسته که برآورده شود ، امیدوارم ، که خداوند همه را در این روز بیامرزد و نگهی به ما گناهکاران هم کند و ما را ببخشد .

فرد ۳۰ ساله ای که هر سال در دعای عرفه شرکت کرده می گوید : روز عرفه ، روز استجابت دعاست ، روز نزدیک شدن به خداست ، حسش قابل وصف نیست ، دعای عرفه اوج بندگی و فرصت گرانبهایی که برای بندگان خدا ست .

وی از آرزوهایش در این روز می گوید : نابودی دشمنان اسلام و مسلمین وگروه داعش ،بازگشت صلح و انیت به سوریه و افغانسان و سلامتی امام زمان(عج) و رهبر انقلاب اسلامی و همچنین به اینکه عدالت تنها در حرف نیست و در عمل مسئولین باید باشد .

خانم مسنی می گوید: عرفه، روزی به زیبایی شب قدر است و دریایی به وسعت بخشش الهی، خوشحالم که توانستم بار دیگر در این مراسم پر فیض شرکت کننم و آرزو دارم یکبار دیگر به کربلا بروم .

DSC02832 DSC02835 DSC02799

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب