پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:29:22 - سه شنبه 15 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تامین امنیت و غذای سالم از مهم ترین اهداف دامپزشکی است
مسئول بررسی بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان : تامین امنیت و غذای سالم از مهم ترین اهداف دامپزشکی است

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از “پایگاه اطلاع رسانی و اینترنتی بوتیا ” ، صدیقه کاظمی نیا مسئول بررسی بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در روز دامپزشکی گفت: در ایران باستان روز ۱۴ مهر ، روز دعا و نیایش برای سلامتی حیوانات بوده است که این روز بعدا روز دامپزشکی نام گرفت.

وی درباره وظایف دامپزشکی افزود : اهداف اصلی دامپزشکی تامین غذای سالم و کافی و امنیت آن است بطوریکه هر بعدی از فرآورده های غذایی را نگاه کنیم ائم از فرآورده های لبنی و پروتئینی با دامپزشکی در ارتباط است .

کاظمی نیا ادامه داد :مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و انسان از دیگر وظایف دامپزشکی است که ۵۰ درصد از بیماری های عفونی مشترک بین دام و انسان است .

وی درباره بیماری های مشترک دام وانسان افزود :در دنیای امروز سلامت دام وانسان بصورت مجزا وجود ندارد و ادغام شده هستند بمعنی یک جهان یک سلامت که اگر دامی در گوشه ای از جهان بیمار شود ممکن است سلامت افراد کل جهان را به خطر بیندازد.

مسئول بیماری های دامی استان تصریح کرد : همه فراورده های غذایی خام ائم از شیر ،تخم مرغ ، مرغ ، گوشت، ماهی و … تا وقتی که فرآوری نشده اند زیر نظر دامپزشکی هستند .

وی ادامه داد: دامپزشکی جزء مشاغل سخت است بخصوص برای خانم ها که این سختی چندین برابر میشود بطوریکه در ابتدا به این شغل علاقه نداشتم ولی به مرور زمان جذب آن شدم.

وی در پایان افزود : اداره دامپزشکی استان امروز مراسمی جهت گرامیداشت روز دامپزشکی داشت همچنین امشب نیز در تالار پالیز مراسم خانوادگی جشن روز دامپزشکی برگزار میشود .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب