پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:54:03 - جمعه 18 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مرکز مانیتورینگ پلیس کرمان چه می کند
تخلفات رانندگی، کنترل کاروان‌های عروسی و سوژه‌های دیگر در سطح شهر از طریق دوربین‌های نصب شده بررسی می‌شود.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا “، هفته نیروی انتظامی فرصتی بود تا خبرنگاران از مرکز ما نیتورینگ ناجا دیدن کنند. وقتی وارد مرکز مانیتورینگ شدیم تعدادی از ماموران نیروی انتظامی را دیدیم که از طریق نمایشگرها خیابان های کرمان را پویش می کنند. این نمایشگرها به ۵۰ دوربین نصب شده بر سر تقاطع ها متصل هستند که تخلفات احتمالی رانندگان را ثبت می کنند.

مانیتورینگ پلیس کرمان

مرکز مانیتورینگ از سال ۱۳۸۸ در استان کرمان راه اندازی شده است و هم اکنون مرکز استان و سه شهرستان در مجموع به یک صد دوربین مجهز هستند. این در حالی است که ناصر فرشید معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمان از تلاش برای اتصال دوربین های مغازه ها و بانک ها به مرکز مانتیورینگ خبر می دهد.

وی و همکارانش که در هفته نیروی انتظامی با افزایش چندین برابری کار مواجه هستند ، با اشاره به اینکه در دیگر کشور ها حضور پلیس در سطح شهر کم رنگ است و بیشتر از طریق دوربین نامحسوس ترافیک جاده ها و خیابانها کنترل می شود، تاکید کرد: ما باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذاریم بدون اینکه پلیس در سر چهارراه ها حضور فیزیکی داشته باشد.

وی همچنین از ورود وسایل نقلیه به خطوط ویژه اتوبوس ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: این امر بسیار ناراحت کننده است که ما مجبور باشیم برای یکطرفه بودن خطوط اتوبوسها از مانع استفاده نماییم زیرا وسایل نقلیه به قوانین احترام نمی گذارند و برای سبقت از این خطوط استفاده می کنند.

فرشید درادامه به کاروانهای عروسی هم اشاره ای کرد و گفت : کاروانهای عروسی که در نیمه شب در سطح شهر ایجاد مزاحمت می کنند نیز پایش تصویری شده و تخلفات آنها ثبت و ضبط می گردد و با گرفتن عکس و جریمه به وسیله پست برایشان ارسال می گردد.

نصب دوربین ها چه نفعی دارد

براساس استاندارد های امنیتی دنیا هر چه حضور پلیس در شهر کمتر باشد ، میزان احساس امنیت شهروندان افزایش می یابد.

همچنین با توجه به افزایش روز افزون آلودگی های هوایی و صوتی در کلانشهر کرمان ، استفاده از دوربین ضمن کاهش نیاز به نیرو از آسیب های ناشی از آلودگی های زیست محیطی بر ماموران جلوگیری می نماید.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب