پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:57:53 - جمعه 18 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت ، طرفداری و اطاعت از ولی امر مسلمین همان پیام غدیر است
حجت الاسلام جعفری افزود : امروز حمایت ، طرفداری و اطاعت از ولی امر مسلمین همان پیام غدیر است ، برای همه فرض است، آن کسانی که همراهی کردند نجات پیدا کردند و آن کسانی که همراهی نکردند و نمی کنند با ولی فقیه کینه و حسادت دارند ، همراه جو هستند هر دوره ای جو به کدام طرف می چرخد به همان طرف باشند ، خط و راهشان غیر از راه ولی فقیه باشد یقین داشته باشند این ها نجات پیدا نمی کنند و در گمراهی می مانند .

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام جعفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رابر ضمن توصیه به تقوا و با تبریک فرا رسیدن روز عید غدیر، اظهار داشت : عید بزرگ غدیر خم یکی از چهار عید ما مسلمانان که اهمیت خاصی دارد روز عید غدیر روزی که جانشین برای پیامبر بزرگ اسلام معرفی شد ، روز اکمال دین از آن یاد می شود .

وی ضمن اشاره به سال دهم بعثت، آخرین حج که نبی مکرم اسلام به نام حجه الوداع معروف است ، در چندین نقطه به حضرت محمد (ص) وحی نازل شد ، و خطاب شد جانشین خودتان که علی بن امیرالمومنین (ع) معرفی کنید ، و در غدیر خم این آیه نازل شد که خطاب به پیامبر اعظم (ص) می فرمایند : ای رسول و فرستاده ما برسان آنچه که ما به تو رساندیم و اگر این کار را انجام ندهید تبلیغ و رسالتت را کامل انجام نداده اید .

امام جمعه رابر ضمن اشاره به آیه ای در سوره مائده ،آخرین سوره هایی که بر پیامبر نازل شده ،در سال آخر عمر پیامبر که سال دهم هجرت گفت : این آیه محتوای یک پیام بسیار بزرگ و مهمی است ، محتوای یک پیامی است که پیامبر بزرگوار اسلام در سال اول ، سال دوم و سالهای بعد از هجرت مسائل حوزه بحث توحید ، خداپرستی ، مبارزه با شرک ، مسئله نماز ، روزه و مسائل مختلفی که برای مردم بوده اینها را بازگو کردند . این چه پیامی است که بر پیامبر نازل می شود و اگر این کار را انجام ندهد رسالتش ناقص است .

وی با  اشاره به واقعه غدیر اضافه کرد: سه روز مردم( زن و مرد ) با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند ، حتی تبریک گفتند و پشت سر امیرالمومنین (ع) نماز خواندند یعنی ما هیچ نگرانی و مشکلی نداریم ،آنهایی که با علی (ع) باشند رستگار می شوند و آنهایی که با علی (ع) دشمنی دارند مورد بی توجهی قرار می گیرند ، نصرت میابند کسانی را که در خط امیرالمومنین (ع) باشند و محزون می شوند کسانی را که از امیرالمومنین (ع) فاصله بگیرند .

جعفری ضمن اشاره به پیام غدیر ادامه داد : از سال دهم بعثت تا به امروز کاملاً پیام غدیر روشن است ، یعنی هر کسی که از خدا و رسول خدا و امامان معصوم (ع) از امیرالمومنین (ع) ، تا ظهور حضرت ولی عصر (عج)، هر کسی پیروی کند رستگار شده و نجات پیدا می کند ، و هرکسی که با علی و آل علی (ع) در افتد ور افتد ، و این هم مشخص است .

وی افزود : حزب اللهی ها کسانی که در حزب خدا هستند ، کسانی که یک راه را انتخاب کردند باید با شیطان مبارزه کنند و پیام غدیر را درک کنند .

خطیب جمعه رابر بر پیروی از ولی فقیه به عنوان امام خود تأکید کرد واذعان داشت : هر خطی که امروز غیر از خط ولی فقیه باشد باید روی آن خط کشید ، امروز ولی فقیه به عنوان جانشین پیامبر (ص) و امامان معصوم هست ، امروز ندا و کلام مقام معظم رهبری همان کلام و ندای امام معصوم است ، این پیام را بعضی ها درک کردند و رستگار شدند و در این راه حتی شهید شدند ، اما یک عده ای این پیام غدیر را درک نکردند.

وی ادامه داد : امروز حمایت ، طرفداری و اطاعت از ولی امر مسلمین همان پیام غدیر است ، برای همه فرض است، آن کسانی که همراهی کردند نجات پیدا کردند و آن کسانی که همراهی نکردند و نمی کنند با ولی فقیه کینه و حسادت دارند ، همراه جو هستند هر دوره ای جو به کدام طرف می چرخد به همان طرف باشند ، خط و راهشان غیر از راه ولی فقیه باشد یقین داشته باشند این ها نجات پیدا نمی کنند و در گمراهی می مانند .

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام هادی (ع) در آستانه عید بزرگ غدیر خم این ایام را به محضر نوارانی حضرت ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب و جمع متدین حاضر تبریک گفت و افزود: امام هادی (ع) می فرمایند : هر کسی از خدا بترسد و هیبت او در دلها می نشیند و هر که از خدا فرمان بُرد ، هر کس با خدا باشد ، یقیناً یاری می شود ، اگر از خدا جدا شود و تقوا را رعایت نکنید ، یقین داشته باشید به راه ضلالت خواهد رسید .

وی با بیان اینکه عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ است باید اهمیت داد ،افزود : اعمالی که در روز عید غدیر واجب شده ، هر عمل خیری که روز عید غدیر انجام دهیم ، مطابق با عمل ۸۰ ماهه ، و در روایت آمده کفاره ۶۰ سال هر عمل خوبی که روز عید غدیر انجام شود .

جعفری یکی از این اعمال عید غدیر خم را روزه دانست و بیان داشت : روزه عید غدیر کفاره ۶۰ سال گناه و در یک روایت آمده مطابق با روزه عمر، یعنی یک روز، روزه دار ی مطابق به هر چه که عمر کنیم روزه داری است و معادل با صد حج و صد عمره است

وی با اشاره به پایان ماه ذی الحجه افزود : حاجیان خانه خد ا اعمالشان را انجام دادند و مناسک حجشان به پایان رسیده و کم کم ورد آنها را به ایران اسلامی داریم و باید دعا کنیم خدا حج مقبول را قسمت همه کند ، زیارت امیرالمومنین (ع) و نماز ، دیدار با بزرگان و دیدار با سادات گرانقدر و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ، تأکید بر ولایت امیرالمومنین (ع) و تمسک به ولایت امیر المومنین علی (ع) را در این روزغالب شد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به مناسبت های این هفته به سی امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات ، هفته ملی کودک ،هفته اولیاء و مربیان ، هفته ملی سلامت بانوان ایرانی ، روز ایمنی در برابر زلزله و بلای طبیعی ، روز جهانی نابینایان ، پایان هفته ناجا و جشن عاطفه ها و مناسبت های دیگر اشاره کرد و وضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی عنوان داشت :همین طور که به فکر امنیت این مردم هستند ، خدای تبارک و تعالی آنها را هم حفظ کند ، در رابطه با جشن عاطفه ها که چند روز از طرف کمیته حضرت امام ، صدا و سیما تبلیغ می شود در این ماه ذی الحجه ، یاری و کمک به کودکان بی بضاعت ، هر کسی در حد وسع خودش را خواستار شد .

وی همچنین به هفته ملی کودک اشاره کرد و ضمن تبریک به کودکان شرکت کننده در نماز جمعه توصیه کرد: اگر می خواهند روان سالم ، تن سالم و بدن سالم داشته باشند باید مواظب تغذیه خود باشند و تغذیه سالمی داشته باشند ، اولیاء کودکان آموزگاران و معلمانشان را سفارش به تحرک مثل ورزش و نرمش و جسم کودکان کرد تا در آینده بتوانند قوی باشند و یک فرد مفید برای جامعه باشد .

جعفری نیز به هفته ملی سلامت بانوان این نکته را بیان داشت : اهمیت به خانواده ،هم  اسلام و هم تأکید امروز مقام معظم رهبری است ، بنیان خانواده ، استحکامش به ازدواج است ، جوان وقتی به سن ازدواج رسید ، باید ازدواج کند ، ازدواچ های آسان ،زندگی سالم، سبک زندگی اهل بیت را پیشه کنیم و از تفاخر و چشم و هم چشمی ، از کینه و حسادت ها دور باشیم.

وی همچنین به خانم ها و مادران اینکه اگر می خواهند سالم باشند و بتوانند مردان خوبی را تربیت کنند و جامعه خوبی را هدایت کند افزود : هر بانو و خانم ایرانی به عنوان یک مربی است، باید تن سالمی داشته باشد و مواظب تغذیه ، ورزش و تحرک و آن نظم و انضباط خاص خودشان را داشته باشند، تا جامعه ما سالم باشد .

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به شهادت پنجمین شهید محراب ، حضرت آیت الله اشرف اصفهانی امام جمعه اصفهان در سال ۱۳۶۰ به دست منافقین ترور شدند ،درود و سلام به روح بلند همه علما و مخصوصاً روح بلند امام امت و شهداء بویژه شهدای محراب گفت : باید اهمیت به نماز و نماز جمعه داد و این سنگر الهی را باید حفظ کردو مستحکم باید در این سنگر ماند ، سنگری که به انسان بصیرت می دهد ،نماز جمعه محل آگاهی و اطلاع  برای مردم است و بر اهمیت به نماز جمعه و جماعت تأکید کرد .

وی ضمن اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی در تاریخ ۲۱ مهر ماه تصریح کرد : بسیار قانون بدی بود ، هر کس آمریکایی که در ایران باشد اما خود مردم ایران از شر آمریکایی ها مصون نباشد ، و آن نطق تاریخی امام بزرگوار در ۴ آبان ماه علیه این طرح کاپیتولاسیون که حرف آنها را به زمین ریخت ، و همان روز امام بزرگوار ما علیه آمریکا صحبت کردند و فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ،

جعفری ابراز داشت : آمریکا سال های  سال است که روحیه مستکبری دارد ، امروز می بینید گروه های تکفیری ،مثل گروه کج فهمی و نادانی مثل ، گروه داعش را خودش تربیت می کند ، خودش تضعیف می کند و امروز ادعایش این است متحدین را جذب وعلیه گروه داعش می کند ،خودش گروه داعش را به جان مسلمانان می اندازد ، خودش اینها را پروش می دهد .

وی ادامه داد : امریکا و متحدینش از روز اول روحیه استکباری دارد اجازه نمی دهد کسی حق نفس کشیدن و زندگی سالم را داشته باشد در خود آمریکا و انگلیس مردم امن نیستند ، این روحیه استکباری آمریکا دارد نمی تواند جلودار مقابله با تروریست باشد .

امام جمعه رابر خاطر نشان کرد : ملت و دولت ما این را می فهمند و همیشه هم ملت عزیز ایران و دولت اسلامی در تمام صحنه ها جواب محکمی را به این روحیه مستکبری داده است ، همان روحیه ای که امام بزرگوار داشت و همان روحیه ا ی که مقام معظم رهبری برای آن ترسیم می کند که مواظب باشید، فریب لبخند این دشمن را نخورید ، امید آن را داریم ان شالله همه  این ها سرنگون شود و کشورهای اسلامی عراق ،سوریه و فلسطین در امنیت کامل ، به شرطی که سران دولت های اسلامی بفمند و با آنها همکاری نکند ، خداوند آنها را نجات دهد .

وی ضمن گرامیداشت هفته اطلاعات در سی امین سالگرد تأسیس آن افزود : امام بزرگوار نیروهای اطلاعاتی را بعنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) و این مدال افتخار را به آنها داد، که سربازان گمنام ما ، نام و نشان نمی خواهند و بعنوان مدال افتخار برای کسانی که در دستگاه اطلاعاتی کار می کنند .

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند : شاید در میان سنگر های جمهوری اسلامی مبارزه می کند ، هیچ سنگری با فضیلت تر از اینکار اطلاعاتی نباشد ، گفت: سنگری با فضیلت تر ازسنگر نیروهای اطلاعاتی ما نیست ،جان خودشان را به خطر می اندازند و مبارزه با کسانی که ناامنی درست می کنند و اینها همه با کمک ملت و مردم، نیروهای انتظامی و بسیج است ، آن حضرت فرمود : این مجاهدت های خاموش دستگاه های اطلاعاتی پاداش عظیمی دارد.

جعفری با بیان چند مورد از خدمات نیروهای اطلاعاتی افزود : یکی از خدمات اطلاعات ، جلوی ترور ها را گرفت ، ما می دانیم بعد از انقلاب اسلامی هر روز یک جنگی ، افراد و شخصیت های مهمی از ما را ترور می کردند، که با آن هوش و تدبیر نیروهای اطلاعاتی جلوی آنها گرفتهو متوقف شد .

وی ادامه داد : آنها حافظ انقلاب ، ارزشهای اسلامی ، رشادت های اسلامی ، حافظ مردم در مقابل دشمنان هستند ، با مجاهدت بسیار زیاد ،دست عوامل دشمن و عناصر ناباب و خرابکار را از زندگی مردم کوتاه کردند ، و به گروهک کوچک عبدالمالک ریگی که نیروهای اطلاعات مردم را از این فتنه و شرارت نجات داد نیز اشاره کرد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب