حکمتهای نهجالبلاغه خود الگوی عملی عدالت، زهد و شجاعت بوده است
نمایش جلوهای از وحدت و ایمان به خاندان نبوت در رابر
جشن شب ولادت امام رضا علیهالسلام در رابر
گلباران گلزار شهدای روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها
دستبند پلیس رابر بر دستان خردهفروشان مواد مخدر
نوروز علوی با تمسک به روحیه اهلبیت و شخصیت امیرالمؤمنین(ع) محقق میشود
هشدار پلیس به رانندگان زیر سن قانونی
مدارس شهرستان رابر تا ۲۸ اسفندماه دایر است
رویداد فرهنگی ادبی رد پای عشق در شهرستان رابر برگزار شد
عشایر ایل بچاقچی و اهالی روستای قنات ملک برگزیدگان دوستدار کتاب کشور شدند
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شجره طوبی
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(علیهالسلام)
پویش ملی «زندگی با آیهها»
برپایی ۱۵ بازارچه نوروزی صنایعدستی در استان کرمان
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
به گزارش ” صبح رابر” هر انسانی در طول زندگیش به دنبال سعادت و عزت دنیایی و آخرتی می گردد و برای رسیدن به سعادت راهی را انتخاب می کند و از آنجا که زمان هیچ گاه متوقف نمی شود و ذهن هم همواره در حال دریافت اطلاعات ، پردازش آنها و نشان دادن راه برای حرکت مادی و معنوی می باشد .
و از آنجا که انسان هیچ چاره ای از زندگی کردن و مقابله با چالش ها و بلاها ندارد ، پس لابد یک راه را انتخاب می کند و آن را می پیماید .
خداوند متعال هم از آنجا که بندگانش را دوست دارد از اول خلقت برای آن ها الگوها و نمونه هایی از بهترین و پاکترین و عزیزترین بندگانش را برای هدایت انسان ها فرستاده است و به مردم امر کرده که از دستورات او که بوسیله این اشخاص آورده می شود و از عملکرد و روش آن ها پیروی و اطاعت شود .
پس انسان نه عمرش به اندازه ای است که بتواند بهترین و نزدیکترین راه سعادت را پیدا کند و نه علمش خالی از اشتباه و خطا نیست و نه خودش و سعادت خودش را به خوبی می فهمد ؛ لازم است به گفته های خداوند و روش انسان های برگزیده عمل کند
خداوند علمش انسان ها وهمه ی اشیاء را در بر می گیرد و تمام ویژگی های روحی ، ذهنی و جسمی انسان ها را به خوبی می داند و قدرتش هم بینهایت است ، لذا می تواند برنامه ای مدّون و راه رسیدن به سعادت را به ما نشان دهد .
پیامبر اعظم و آخرین پیام آور بهترین برنامه سعادت را برای انسان ها در قالب کتاب آسمانی و سخنان و عملکرد خودشان در اختیار انسان ها قرار دادند .
برای گمراه نشدن انسان ها بعد از خودشان عالمترین ، شجاعترین و پاکترین فرد بعد از خودشان یعنی امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان محور حق و ملاک حق مهرفی فرمودند و گفتند علی مع الحق و الحق مع العلی ( علی با حق است و حق با علی است )
فرمودند امت من بعد از من ۷۳ فرقه می شوند که ۷۲ فرقه آن در آتش و یکی اهل نجات است
بی شک فرقه ای که اهل نجات است باید اهل حق باشد ، باید کشتی مستحکمی باشد که هر کس وارد آن شد نجات یابد .
باید فرقه ای باشد که روی عرف خداوند و پیغمبر او سخن و حرف و بدعت نیاورد .
پیغمبر اکرم در سال آخر عمر شریفشان در صحرای سوزان عربستان در بیابان غدیر خم هزاران حاجی را جمع کردند و با همه ی مردم اتمام حجت کردند ، گفتند :« من کنت مولاه فهذا علی مولاه » ( هر که من مولای اویم ، پس علی مولای اوست ، این را گفتند تا کسی در حیرت نماند که بعد از پیغمبر به چه کسی نگاه کند و از چه کسی الگو بگیرد .
ایشان فرمودند : آیا نبی اولی بالمومنین از خودشان اولی تر و مستحق تر نیست ، همه گفتند :آری اینگونه است ؛ پیامبر بعد از این مقدمه چینی آن کلام بزرگ را فرمودند تا مردم بدانند که راه علی و عملکرد علی همان راه عملکرد پیغمبر است و همان الویت و مقامی که برای پیامبر وجود دارد برای امیرالمومنین علی علیه السلام نیز وجود دارد
پس تا علی هست راه راست و صراط، سعادت و عزت همچنان باقی است .
انتهای پیام/ یاداشت از حجت الاسلام زارع منصوری











