پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:46:53 - چهارشنبه 23 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فیلم تشریح عملیات توسط سردار شهید شول و حاج قاسم سلیمانی
زندگی اولیاءالله و مجاهدان فی سبیل الله گرچه کوتاه و اندک است اما پر ماجرا و پر محتوا و توام با سختی و بیاد ماندنی است .سردار رشید اسلام شهید احمد شول در سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در خانواده ای فقیر و عشایری که اسلام در رگ و پوست شان عجین شده بود در روستای […]

زندگی اولیاءالله و مجاهدان فی سبیل الله گرچه کوتاه و اندک است اما پر ماجرا و پر محتوا و توام با سختی و بیاد ماندنی است .سردار رشید اسلام شهید احمد شول در سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در خانواده ای فقیر و عشایری که اسلام در رگ و پوست شان عجین شده بود در روستای امیرآباد شول سیرجان پا به عرصه وجود گذاشت ،همچون همه آنها که اسطوره مسلمینند ،زندگی را در فقر آغاز نمود،فقری که مانع از،آن میشد که بتواند تحصیلاتش را به پایان برساند،و در اوج علاقه مندی به ناچار با اتمام تحصیلات ابتدایی مدرسه را ترک گفت تا بتواند در امر معاش خانواده پدر را یاری کند.

احمد از همان کودکی و در هنگامی که به تازگی خواندن و نوشتن را یاد گرفته بود ،نام حسین (ع) را به خوبی یاد گرفت،هنوز کودکی تازه سواد بود که در مجلس روضه خوانی در حد تمامش نوحه سیدالشهدا را به سر میداد و با صدای نازگش دل عاشقان می لرزاند و به یاد عاشورا می انداخت.

بعد از چند سال تلاش و کار بی وقفه و توان فرسا پای به سربازخانه گذاشت و این همزمان بود با شروع مبارزات امت اسلامی بر علیه کفر طاغوتی،وی مرتبا مرخصی می گرفت تا بتواند در شهر خود در سرنگونی رژیم پوشالی سهمی داشته باشد،احمد از جمله فعالترین افراد انقلابی روستای خود به شمار می رفت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ،آرزویی که او سالها انتظار آنرا می کشید برآورده شد،و طلیعه حکومت مستضعفین نمایان گشت.وی بدنبال خدمت در راه انقلاب بود،بهترین راه را در آمدن به لباس پاسداری دانست،همزمان با تاسیس سپاه وارد این ارگان مقدس شد و خالصانه خدمت را شروع نمود.

احمد در سپاه همواره از سختی ها استقبال می نمود و هر وقت که کار سخت و پر مخاطره ای در پیش بود داوطلبانه از دیگران سبقت می گرفت.

ماموریت های فراوان او به نقاط محروم از قبیل جیرفت،سیستان و بلوچستان و شرکت در نبردهای کردستان و در شهرهای سنندج و مهاباد خالی از این موضوع است.

همزمان با شروع جنگ تحمیلی ابرقدرتها علیه ایران اسلامی مشتاقانه بسوی جبهه شتافت و زندگی جنگی و  محیط جنگ را بر زندگی در پشت جبهه ترجیح داد،او جبهه برایش سیاحت و  خدمت بود که پیامبر اکرم(ص)فرمود:هر امتی را سیاحتی است و سیاحت امت من جهاد در راه خداست.

شرکت او در عملیات های فتح المبین ،بیت المقدس،خیبر،بدر و الفجر۸ و کربلای یک، حاکی از علاقه وافرش به جبهه و جنگ و تعهدش نسبت به خون شهدا بود.

او در جبهه ابتدا مسئولیت را با فرماندهی گروهان شروع نمود و تا فرماندهی گردان به پیش رفت و قبل از شهادت فرمانده گردان ۴۱۶ لشکر ۴۱ ثارالله بود.شول نه تنها یک فرمانده بلکه مداح نمونه اهل بیت (ع) نیز بود و وقتی شروع به نوحه و مرثیه خوانی می کرد ناله و گریه همگان بلند می شد احمد گرمی محفل عزاداران حسین(ع) بود و مداح سیدالشهدا(ع).

او یک عمر با عشق حسین(ع) زندگی کرد و سرانجام در عملیات کربلای یک بیاد حسین(ع) و با لب تشنه بسوی مولایش شتافت و این در حالی بود که فقط ۴۸ ساعت از خانواده اش جدا شده بود هنگام خداحافظی حالت عجیبی داشت اشک شوق از چشمانش جاری و بی تابی عجیبی در او مشاهده می شد.

آری او زود آمد و زود رفت و بقول فرمانده اش برادر حاج قاسم سلیمانی،او فاتح قلاویزان  و قهرمان مهران و مرد جبهه های پیکار و حماسه از فتح المبین تا کربلای یک بود.

از شهید احمد شول دو فرزند بیاد مانده است که امید است رهروان سالار شهیدان و پدر بزرگوارشان باشند.

روانش شاد و یادش گرامی باد والسلام

دانلود

 

منبع: سایت شهید شول

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب