پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:30:07 - پنجشنبه 1 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در فتنه ی ۸۸ عده ای عقده گشایی کردند/ برخی با بیان خاطرات ناصحیح می خواهند امام را خراب کنند/ لباس ولایت فقیه برازند ی امام بود و خوشحالیم که اکنون در قامت آیت الله خامنه ای است
برادر همسر امام خمینی (ره) گفت : در فتنه ی ۸۸ عده ای عقده گشایی کردند ؛ برخی با بیان خاطرات ناصحیح می خواهند امام را خراب کنند ؛ لباس ولایت فقیه برازند ی امام بود و خوشحالیم که اکنون در قامت آیت الله خامنه ای است

به گزارش “ صبح رابر”علی ثقفی برادر همسر امام خمینی (ره) در حاشیه ی همایش تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در کرمان ، در گفتگو با خبرنگار “ پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی بوتیا ” در رابطه با برگزاری چنین همایش هایی گفت : ابعاد وجودی حضرت امام آنقدر گسترده و وسیع است که هر چقدر از این همایش ها و سمینارها در جهت شناسایی و شناخت حضرت امام برگزار شود ؛ بازهم کم است.

امام راحل می تواند در همه ابعاد الگو و نمونه یک شخصیت اسلامی باشد

وی ادامه داد : حضرت امام یک انسان کامل و یک انسان وارسته است ، امام راحل یک انسانی است که در همه وجوه و همه سطوح علمی ، اجتماعی ، سیاسی ، حتی خانوادگی که بخصوص بر آن تاکید دارم ؛ در همه این ابعاد میتواند الگو و نمونه  یک شخصیت اسلامی باشد ؛ لذا من فکر میکنم که اینگونه همایش ها جایگاه خودش را دارد و خوبست که باشد و خیلی پر محتواتر و  با شکوهتر برگزار بشود.

لباس ولایت فقیه برازند ی امام بود و خوشحالیم که اکنون در قامت آیت الله خامنه ای است

علی ثقفی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های حضرت امام ولایت فقیه بود و ایشان گفتمان ولایت فقیه را ایجاد کرده اند ، گفت : میدانید که یکی از ارکان حکومت اسلامی ولایت فقیه و ولایت است  ؛ یعنی اگر پیامبر هم اسلام را برای بشریت آوردند ؛ فرمودند یکی از ارکان ولایت است و اصولی را ذکر کردند .

برادر همسر امام خمینی (ره) خاطر نشان شد : امام جعفر صادق علیه السلام نیز فرمودند: “همه اصول دیگر در زیر لوای ولایت است ” که اگر ولایت باشد بقیه اصول جایگاه و پایگاه خودش را پیدا میکند.

این شخصیت فرهنگی افزود : نه تنها مسئله مهم شناخت ولایت است بلکه مسئله ی مهم دیگر ؛ این است که این لباس بر کدام قامت می تواند پوشانده شود و لیاقت پیدا میکند ؛ پیداست که این شخصیت باید یک شخصیت ویژه ای باشد و بسیار استثنایی که در مورد حضرت امام این لباس قطعا برازنده وجودشان بود و امروز هم بسیار خوشحالیم که این لباس بر  قامت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است .

افراد به خاطر علاقه ای که به امام دارند خاطراتی نقل می کنند که صحیح نیست/برخی با بیان خاطرات ناصحیح می خواهند امام را خراب کنند

ثقفی در رابطه با بیان برخی خاطرات از سوی برخی افراد که با تاریخ و شخصیت حضرت امام اختلافات فراونی دارد و به نوعب خاطره سازی است ، به خبرنگار ” بوتیا ” گفت :  هر کسی که یک شخصیتی بزرگ میشود خودبخود بسیاری از خاطرات برایش نقل میشود.

وی ادامه داد : بسیاری از خاطرات نقل شده واقعیت است و آنچه که  بوده بیان می شود ؛  منتها بعضی افراد خاطرات نقل میکنند که این خاطرات بخاطر محبت و علاقه ای است که به امام دارند و فکر میکنند هر چه او را بزرگتر بکنند از دید خودشون امام  بزرگتر خواهد شد و قصد سوء ندارند.

برادر همسر امام خمینی (ره) تصریح کرد :  بسیاری از خاطراتی که به صورت نقل میشود خاطرات واقعی نیست ؛ در زندگی خود حضرت امام مثلا فرض کنید نقل میکنند که ایشان هندوانه را وقتی که میخواست بخورند نمک میزد که با نفس خودش مبارزه کند پیداست که این حرف حرف درستی نیست اما از سر سوء نیت هم نیست.

ثقفی با اشار به سوء نیت برخی در نقل خاطرات امام راحل ؛ خاطر نشان کرد : اما بعضی از خاطرات هم چرا واقعا میخواهند  خراب کنند ؛ بخصوص در چشم جوانان و تیپ دانشجو و  کسانی که بیشتر اهل تفکر و پژوهش و دانشجویی هستند .

وی افزود : کسانی که خاطرات را میشنوند باید این خاطرات را با معیار عقل خودشان بسنجند و آنچه را که فکر میکنند واقعی است را  بپذیرند والا نقل خاطرات دروغ در مورد پیامبر و ائمه هم هست ؛ در رابطه با شخصیت های بزرگ دنیا نیز وجود دارد و مسائلی را میگویند که هرگز واقعیت ندارد.

برادر همسر امام خمینی (ره) در رابطه با فتنه ی ۸۸ و ظلم بزرگ فتنه گران به امام راحل نیز گفت : ما از همه ابعاد مختلف گرفتار دشمنان مختلف هستیم ؛ دشمنانمان هم آن کسانی هستند که چهره های بارز و روشنش هستند مثلا آمریکا و اسراییل واین ها نمادشان ؛ اما یک عده از دشمنان داخلی خودمان هم هستند که از سر نادانی یک کاراهایی میکنند که این کارها خود بخود  میتواند دردسر آفرین باشد و آزار دهنده باشد برای انقلاب.

در فتنه ی ۸۸ عده ای عقده گشایی کردند / توهین ها به امام کوچک کننده و تحقیر کننده نیست

ثقفی خاطر نشان کرد :در رابطه با فتنه ۸۸ حالا به هر جهت یک اتفاقی افتاد و یکی دو سه نفر از کسانی که از عزیزان این انقلاب بودند  بزرگان این انقلاب بودند در این مسئله به نظر من ناخود آگاه گرفتار شدند و بعد در اثر تحریکاتی که شد آنها هم در  مسیر فتنه واقع شدند .

وی تصریح کرد : در این مسئله معلوم است به حضرت امام بی اعتنایی میشود و یک عده آدم هایی که از قبل  مایل بودند عقده گشایی کنند عکس ها را پاره میکنند ؛ اما در مجموع اینها کوچک کننده و تحقیر کننده حضرت امام نیست  چه بسا آثار بسیار ارزنده ای بعدها برای خودش داشته باشد .

انتهای پیام / نورا ش

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب