پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:06:13 - جمعه 2 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چهره بصیرت افزای آیت الله مهدوی کنی در فتنه ۸۸ برای نسل جوان آشکار شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از کارنامه‌های درخشان آیت‌الله مهدوی‌کنی مقابله با فتنه ۸۸ بود و آن هنگام که نظام جمهوری اسلامی مورد جفای برخی از کسانی که مدعی شاگردی مکتب امام راحل بودند، قرار گرفت، ایشان در مقابل ساکت نمانده و این فتنه را محکوم نمود.

به گزارش” صبح رابر” جواد کریمی‌قدوسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، در رابطه با عالم فقید، ” آیت‌الله مهدوی‌کنی ” و فعالیت‌های ایشان در حوزه سیاست اظهار کرد: مکتب مبارزات حضرت امام خمینی (ره) محصولات تربیتی و انقلابی برجسته‌ای را به همراه داشت که یکی از مصادیق این مکتب؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی  بود.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی در آغاز مبارزات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل از اصحاب وفادار و از شاگردان برجسته این مکتب به شمار می‌رفت چرا که ایشان تمام عمر خود را وقف مبارزه در راستای پیاده‌سازی نظام اسلام  و مقابله با افرادی  که در برابر این حرکت الهی صف کشیده بودند، نمود.

زندگی آیت‌الله مهدوی‌کنی مشمول فرهنگ مبارزه در فضایی کاملا مخلصانه بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: زندگی آیت‌الله مهدوی‌کنی مشمول فرهنگ مبارزه و جهاد فی‌سبیل‌الله  در فضایی کاملا مخلصانه و فداکارانه است، لذا آثار پربرکت زندگی ایشان در تداوم انقلاب اسلامی کاملا مشهود بود چرا که هر قدمی که بر داشته، هر کلامی که بر زبان جاری نموده و هر اقدامی که انجام می‌داد، همواره با موفقیت همراه بود و آثار بسیار برجسته‌ای را در فضای جاری کشور بر جای می‌گذاشت که خود دلیل و سند ارزشمندی بر اخلاص این انسان مجاهد و مبارز بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ زندگی آیت‌الله مهدوی‌کنی بر اساس ضرورتهای انقلاب تنظیم شده بود و وی با این نگاه اداره امور زندگی مبارزاتی خویش را مدیریت می‌نمود؛ افزود: وی  همواره ملاحظه می‌کرد که در کجا بار انقلاب اسلامی بر زمین مانده است تا با حضور خود در آن نقطه و سنگر این بار را از زمین بردارد.

تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) منجر به تربیت کادرهای ارزشمندی در انقلاب اسلامی شد

کریمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برجسته‌ترین اقدامات آیت‌الله مهدوی‌کنی، تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) بود که ضرورت تربیت کادرهای اسلامی را در فضای دانشگاهی مورد توجه قرار می‌داد لذا این دانشگاه توانست با محوریت ایشان که تهذیب و اخلاق را محور علم و جهاد علمی قرار داده بود به تربیت کادرهای ارزشمندی در انقلاب اسلامی بپردازد.

نماینده مردم مشهد و کلات یادآور شد: آخرین سنگری که آیت‌الله مهدوی‌کنی مسئولیت آن را پذیرفت، ریاست مجلس خبرگان رهبری بود که با نقش‌آفرینی برجسته‌ای که ایشان در این سمت به منصه ظهور گذاشت، توانست طمأنینه، آرامش، وقار و موفقیت برجسته‌ای را به اجلاس‌های مجلس خبرگان رهبری ببخشد و با همکاری و مجاهدت تمام علما و مجتهدین این مجلس، رسالت تاریخی خود را در حمایت از رهبری معظم انقلاب به عمل بیاورد.

آشکار شدن دوباره چهره بصیرت‌افزای آیت‌الله مهدوی‌کنی برای نسل حاضر در مقابله با فتنه ۸۸

وی در ادامه گفت: یکی از کارنامه‌های درخشان آیت‌الله مهدوی‌کنی مقابله با فتنه ۸۸ بود و آن هنگام که نظام جمهوری اسلامی مورد جفای برخی از کسانی که مدعی شاگردی مکتب امام راحل بودند قرار گرفت، ایشان در مقابل ساکت نمانده و این فتنه را محکوم نمود و به مقابله با فتنه‌گران پرداخت و همین مقابله بار دیگر چهره بصیرت‌افزای وی را برای نسل حاضر آشکار ساخت.

کریمی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی تا آخرین لحظات زندگی‌خویش راه مبارزه  و جهاد فی‌سبیل‌الله، راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره)، حمایت از رهبری و وملت ایران را در عرصه‌های مختلف حفظ  کرد؛ گفت: چهره این عالم فقید برای ملت ایران چهره‌ای درخشان و مورد احترام خواهد بود و امروز  نیز حزن و اندوه برجسته‌ای، روح و روان ملت ایران و رهبر معظم انقلاب را از فقدان این عالم مجاهد پر کرده است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب